(Baca ff ni sambil dengar lagu INTO THE NEW WORLD - Girl Generation)
Awal pagi di Sekolah Bigsm Highschool terdapat seorang pelajar namja yg paling famous.. Tak lain tak bukan, Park Jimin.
"Oppa! Oppaya!! Saranghae nida!!!" Itulah jeritan daripada fans fans jimin..
Selepas jimin masuk ke sekolah, seorang yeoja yang paling cantik dan famous juga telah datang ke sekolah itu..
"Eonnie!! Eonnie ya!! Neomu yeppeoyo!!" Itu pula fans Seulgi.
Ya, Seulgi dan Jimin ialah budak paling famous di Bigsm Highschool.
Ketika Seulgi masuk ke dalam kawasan sekolah, Jimin terdengar jeritan dari fans Seulgi, lalu, dia pun memandang Seulgi yang cantik itu.
Ketika Seulgi perasan yang Jimin memandangnya dengan serius, dia berkata dalam keadaan senyap, "Kau pahal?".
Jimin terus meneruskan perjalanannya ke arah kelas, begitu juga dengan Seulgi.
Mereka tidak pernah langsung berharap untuk menjadi rakan sekelas. Kerana seminggu yang lepas mereka dikehendaki menukar kelas berdasarkan keputusan ujian mereka, dan mereka telah mendapat keputusan yang menyebabkan mereka terpaksa menjadi rakan sekelas.
Ketika Jimin memasuki kelas, dia berterima kasih kepada cikgu kerana dapat sekelas dengan yeojachin dia.. Nama dia Bae Joohyun. Tapi, orang panggil dia Irene.
Inilah rupa dia.. Dia sangat baik dan pretty, tapi dia juga boleh jadi 'evil' kalau namchin dia kena rampas atau goda oleh orang lain.
"Annyeong oppa!" Irene menyapa Jimin yang sedang berdiri di hadapan pintu sambil tersenyum lebar melihat muka Irene.
"Irene yahh! Bogoshipeo". Jimin memeluk Irene dengan erat dan duduk disebelah Irene.
"Oppa!! Nasib baik kita sama kelas!! Kalau tak, nanti oppa gatal dengan perempuan lain". "Eh mana ada!? Kwenchana.. Oppa akan sentiasa setia dengan Irene". Irene tersenyum lebar ketika itu.
Tak lama kemudian, Seulgi mula masuk dalam kelas. Dia betul betul terkejut terjumpa Jimin dan Irene disitu. Lagi lagi mereka duduk bersebelahan.
Jimin pun memandang Seulgi yang cantik itu. Oh ya! Sebenarnya Jimin ni kaki perempuan. Jadi, dia pandailah nak pikat perempuan macam mana..
Ketika itu Seulgi menjerit "Yah! Irene yah! Annyeong!" Semua pelajar memandang Seulgi dan juga Irene.
"Eonnie!! Bogoshipeo" disebelahnya, Jimin, sedang memerhatikan mereka.. "Eonnie kelas sini eh?" "Aah" balas Seulgi.
"Eh jap jap, mcam pernah jumpa je muka yeoja ni.." Jimin pun memikirkannya.. Rupanya, yeoja itulah yang dia pandang sebelum masuk ke kelas.
"Hek eleh kau satu kelas dengan kitaorang ke?? Aduhh.. Semak semak.. Dahlah acah popular" padu Jimin menyerang.
"Ehh you ni tak baik tau!" Balas Irene. "Eh jap korang ni couple eh??" Tanya Seulgi. "Yelah.. tak silap Irene, dah dua tahun kot kitaorang couple.. And kitaorang still bahagia" ceramah Irene tentang couple dia dan Jimin.
"Uuuuu.. Dah bla blah" Jimin menghalau Seulgi dari mejanya. "Hek eleh kau pun acah kerek.. Keh bye!" Marah Seulgi. Lalu dia duduk disebelah Irene.
"Ahh ye.. Oppa.." Irene memanggil Jimin dengan suaranya seperti hendak menangis. "Waeyo Irene??". "Esok, Irene dah kena pindah highschool dekat Jepun, sebab teman papa Irene kerja kat sana.. I miss youu" Irene mula menangis.
Seulgi yang hanya memandang mereka berasa pelik, "Uishh.. serius betul hubungan diorang ni". "Waeyo?!!! Irene duduk sini je takkan tak boleh??". "Andwaeyo!! Nanti papa marah Irene!".
Sewaktu balik..
"Irene yah.." suara Jimin mula perlahan. "Oppa, jangan lupakan Irene tau.. Jangan curang dengan Irene sepanjang Irene tak ada dekat Korea ni.. And.. I think, hubungan kita stop sampai sini.." Irene mengucapkan kata kata terakhir dia kepada Jimin dan mula pulang kerumah.. Muka Jimin pula kelihatan lesu dan tak bermaya..
YOU ARE READING
》My husband is Park Jimin《
Short Story"Eshh main langgar je. Buta eh?" marah Park Jimin "Aduhh aq ke kau yg takde mata eh? Sila sedar!" balas Kang Seulgi Seminggu kemudian, "I love you" Jimin meluahkan kata katanya kepada Seulgi "Heh, fikir aku ni senang ke nak suka kat kau" Seulgi tera...