CHAPTER 3 (Give Me Time✒)

45 3 1
                                    

(Baca ff ni sambil dengar lagu LOVE WHISPER - GFRIEND)

"Syiyalan lah dia tinggalkan aku" bisik Jimin di dalam hatinya. Ketika di dalam kereta Seulgi pula, kepalanya masih lagi memikirkan tentang Jimin yang meluahkan perasaaan dia kepadanya.

"Seulgi! Kau dah gila!! Jangan fikirkan tentang tu lagii!!" Seulgi berkata berseorangan sambil mengetuk kepalanya yang masih berdegil untuk memikirkan tentang Jimin.

Jimin dan Seulgi mula mengemas barang untuk sesi persekolahan esok. Sebelum masuk tidur, Seulgi akan memakai krim krimnya yang boleh mengekalkan keremajaannya. Manakala, Jimin pula akan membuat sedikit regangan.

Tetapi, ketika Jimin sedang membuat regangan dia masih teringat akan Seulgi yang amat comel itu. Dia terus tersenyum. Tetapi jika difikirkan balik, Seulgi menolak lamarannya. Dia terus murung. Namun, dia telah berazam untuk memikat hati Seulgi sebaik mungkin esok.

Keesokkan harinya, ketika Jimin dalam perjalanan ke taman dia ternampak Seulgi sedang menuju ke arah taman juga untuk berjogging. Apa lagi, Jimin pun mula mengejar ke arah Seulgi yang sedang memakai earphonenya.

Seulgi kelihatan terkejut melihat Jimin yang secara tiba tibanya datang kepadanya. "Eh, apa kau buat kat sini?" Soal Seulgi. "Tak ah, aq just teman kau pergi taman. Alang alang aku ternampak kau, aku pun ikut jelah" Jimin menjawab soalan Seulgi.

Seulgi pun meneruskan perjalanannya ke taman. Disana, Jimin asyik mengikut segala perbuatan atau senaman yang Seulgi lakukan. Seulgi mula berasa marah yang teramat kepada Jimin lalu bertanya padanya, " Weyh, stop please! Aku tahu kau suka aku tapi please jauhi aku buat sementara ni.. Kenapa kau mest..". Belum sempat Seulgi menghabiskan ayatnya Jimin menyampuk,

"Seulgi, aku buat semua ni sebab aku sayang kau. Aku nak kat kau. Aku tak tahu cara apa lagi yang aku boleh buat kat kau". Seulgi terdiam buat seketika, dan dia berkata, "Tak, tak, kau boleh tak kasi aku sikit masa untuk aku fikir nak terima kau atau tak? Aku tengah buntu ah". Selepas Seulgi habis bersenam, dia pun terus pulang ke rumah.

Jimin dengan muka muram dan sedihnya pulang ke rumahnya juga dengan langkah yang amat pedih dan berat.

Jimin mula duduk di atas katilnya dan mula mengeluarkan setitis air matanya akibat ketamakannya terhadap Seulgi.. Jadi, mulai sekarang dia akan mula melayan Seulgi seperti tiada apa yang berlaku. Dan bukannya seperti dia sedang menyukai Seulgi.

Seminggu kemudian

"Eomma!! Seulgi diterima untuk jadi Pramugari!!!!" Seulgi lompat keriangan dan menuju ke arah ibunya yang sedang menyediakan sarapan pagi. "Wahh! Jinjja?! Series anak eomma memang yang terbaik!" Pn. Cha turut gembira atas usaha Seulgi setelah dia bersusah payah untuk pemilihan pramugari Lapangan Terbang Hongdae.

Di rumah Jimin, dia juga telah mewakilkan diri sendiri untuk menjadi pramugara di Lapangan Terbang Hongdae. Hanya sehari sahaja tarikh perbezaan mereka berdua untuk pemilihan tersebut.

Jimin juga mempunyai nasib yang sama seperti Seulgi, dia juga diterima oleh CEO syarikat lapangan terbang itu sebagai pramugara.

Setelah 3 hari Jimin dan Seulgi bekerja di Lapangan Terbang itu, mereka masih lagi tidak berjumpa. Tetapi, pada hari itu Seulgi telah dilantik oleh CEO Kim untuk menjadi pramugari jurucakap bagi Lapangan terbang itu.

Selepas Seulgi telah dilantik oleh CEO Kim, kawan Jimin bernama Chae Woo Jin pergi berlari ke arah Jimin yang sedang menyiapkan tugasannya.

"Woaw.. Jurucakap kita series cantik weyh...". "Siapa?" Soal Jimin. "Kang Seulgi" jawab Woo Jin. Jimin sangat terkejut kerana baru sahaja mengetahui bahawa Seulgi bekerja bersama sama dengan dia.

Jimin yang tidak percaya akan khabar angin itu menyoal Woo Jin lagi, " series ke? Tak tipu ni???!". "Iyeeee.. Kau ni pulak kenapa ni macam kenal je orangnya" Woo Jin berasa pelik dekat Jimin seakan akan Jimin tahu akan Seulgi.

》My husband is Park Jimin《Where stories live. Discover now