Sebuah lori yg membelok ke kanan dengn sengaja melanggar kereta yg berada berdekatan degnnya.Kejadian itu menyebabkn kemalangan besar pada waktu mlm.Jae Yul yg berada dlm kereta itu berdarah dan tidk sedrkn diri.Pemandu lori itu turun dari kenderaannya lantas menolong Jae Yul dgn menalefon kecemasan.Jae Yul segera dibawa ke unit rawatan kecemasan.Sementara,pemandu lori yg bertopi hitam itu memberi penerangan tentang kejadian berlaku pada pihk polis.
Selepas menerima panggilan dari hospital,ahli keluarganya dtg degn terburu buru.Jae Yul perlu dibedah kerana terdapat darah beku di kepalanya akibat gegaran yg kuat.Pembedahan itu mengambil masa 4-5jam dan berjaya dilakukn.Doktor memberitahu bahawa Jae Yul perlu dipantau buat masa sekarang dan mempunyai masalah ingatan.Jae Yul dipindahkan dalam wad kecemasan rapi dan hanya penjaga yg dibenarkan untuk masuk.
Maknya terus bergegas ke katil untuk melihat keadaan Jae Yul yg kepalanya dibaluti dan mukanya terdapat luka kecil."Jae Yul~anak mak,tolonglah bangun degn segera dan beritahu mak siapa buat kamu mcm ni?kamu ank lelaki mak yg paling disayangi dlm keluarga kita sebb kamu yg sulung.Kamu jugak pernah masuk pertandingan taewondo dan dpt tempat pertama.Mustahil kamu x boleh jadi kuat lagi degn sedarkn diri.Ramai yg tunggu kesedaran dan kepulangn kamu".
Berdasarkan keputusan kesihatan Jae Yul,dia tidk mabuk semasa memandu.Pemandu lori itu juga diuji kadar mabuk dan didapati dirinya langsung tidk mabuk.Tiada saksi,bukti atau rakaman cctv di tempat kejadian.Pemandu lori memberitahu bahawa Jae Yul yg memotong laluannya sehingga terlanggarnya.Polis memutuskan kejadian ini sebagai kemalang yg biasa kerana pemandu lori itu tidak melarikan diri dan memberi kebenaran yg benar.Jadinya tidaklah dianggap sebagai kemalangan langgar lari.
Hyu Na segera dtg ke hospital untuk melihat keadaan Jae Yul.Dia berpura pura menangis sebaik sampai dan berpura pura hampir pengsan.Oleh itu,keluarganya tidk akn tahu bahawa dialah dalang bgi kemalangan Jae Yul.Keluarga Jae Yul amat menyayangi Hyun Na sehingga mereka merancang untuk berkahwin.Kini Hyun Na sudah bertunang degn Jae Yul tetapi berlaku kemalangn.Mereka menangguhkn perkahwinannya.
Hyun Na meninggalkn tempat itu dan berpura pura pergi ke tandas.Sementara itu,tanpa disedarinya,Jae Hee mengikutinya sampai di laluan tangga yg sunyi.Terlihat kelibat susuk tubuh lelaki yg sedang bersembang dgnnya dari ats.~apa yg mereka lakukn tu?~bisiknya.Lelaki itu memintanya duit sbb melakukn kerja yg disuruhnya.Dia segera mengeluarkn talefonnya dan ingin merakam dan mengambil gmbr tetapi talefonnya berbunyi.Dia segera berlari keluar dari laluan tangga kecemasan dan bersembunyi.Hyun Na dan lelaki itu terus mengejar Jae Hee tetapi tidak dijumpai.Hyu Na mengarahkn lelaki itu untuk mencari orng yg mendengar perbualan mereka tadi supaya tidak dibocorkan maklumt.
Jae Hee merasakn keadaan selamat dan keluar dari tempat persembunyian.Tanpa disedari,lelaki itu sedr yg dia orng sebenar yg telh mencuri curi degr.Lelaki itu segera mengambil gmbr Jae Hee dari jauh.Hyun Na yg sampai dahulu dan menanyakn tentang keberadaan Jae Hee yg hilang sejk dari tadi kerana tidk nmpknya di tandas tdi.Jae Hee memberitahu yg dia pergi ke tandas tetapi tidk nmpk pun kakak Hyun Na.Hyun Na mengatakn bhawa dia pergi ke tandas,cuma Jae Hee yg tidk perasan kot sbb ada perempuan yg baju serupanya jugk.Hyun Na membohongnya.
Hyun Na meminta diri untuk pulng.Jae Hee menarik lengan baju Jae Min,abang yg keduanya untuk memberitahu perkara yg dia nmpk masa dekt tangga tu.abangnya tidk percaya akannya kerana Hyun Na itu seorang yg baik.Lagipun orang tuanya cukup mengenali personaliti Hyun Na.Yae Eun,makciknya turut menyampuk dri belakang.Makciknya juga tidk percaya akn kata Jae Hee kerana dia juga seorang pelajar sekolah menengah yg hanya bercakap tanpa bukti.Jae Hee merayu agar mempercayainya.Jae Min dan makciknya hanya mengangguk tanda berpura pura percaya.Jae Hee memilih untuk menyiasat bersendirian jika tiada yg mempercayainya.
Dalm perjalanan pulng,Hyun Na menrima mesej dripada lelaki itu.Dia menghatar gmbr tentang orng yg mendegr perbualannya.Hyun Na memberhentikan kereta di tepi dan terkejut melihat rupanya Jae Hee yg mendegar perbualannya.Hyun Na merancang untuk membuat sesuatu supaya dia tidk membocor rahsia.
Keesokannya,Hyun Na menjemput Jae Hee dri sekolahnya.Hyun Na membawanya ke sebuah cafe.Jae Hee tidk mengetahui niatnya lagi.Hyun Na berpura pura melihat talefon dan menalefon Jae Hee yg berada di depannya untuk mendaptkn kepastian lanjut.Deringn talefon Jae Hee berbunyi."knapa kakak talefon saya.Saya kan di depn kakak?".~"Oh kakak cuma tertekn nama contact kamu"Hyun Na mendalami lagi.Hyun Na berbisik dlm hatinya bahwa deringn lagu yg sama didengari semasa di tangga itu.Jadinya,memang Jae Hee yg ada di situ dan degr perbualannya.
Hyun Na mula berceritakn tentang personalitinya yg tidak suka orng yg mencuri curi dgr perbualan orng lain dan tidk masuk campur dlm urusannya.Jae Hee tersentap ketika menikmati seteguk kopi lalu tertumph di ats kainnya sekolahnya.Dia terus bangun dan pergi ke tandas untuk bersihkn.Hyun Na memeriksa begnya untuk mencari talefonnya.Setelah menjumpai talefonnya dia terus memeriksa rakaman atau gmbr yg diambilnya kelmarin.Hyun Na menghembus nafas lega kerana tiada sebarang bukti tentangnya degn lelaki itu.Hyun Na juga lega kerana keluarganya belum tahu lagi kerana klau Jae Hee beritahu, mereka mesti x akn percaya.
Jae Hee mencari jln untuk melepaskn diri daripadanya.~"Takknlah dia dh tahu semuannya yg aku yg curi curi dgr tu?".Jae Hee pulng ke tempatnya dan mengambil begnya dan memberitahu Hyun Na yg kawan kawannya sedang tunggu untuk pergi ke latihn sukn bersama.Hyun Na hanya senyum sahja.
YOU ARE READING
Fate Love
RandomMenceritakan tentang sebuah keluarga serba sederhana yang masing masing mempunyai masalah.Setiap hari juga mesti ada masalah yang dibawa masing masing untuk diceritakan. Hyun Na yang mengaku sebagai tunang Jae Yul hadir untuk menutup kebenaran tenta...