Jae Yul pulang ke rumah dan berfikir tentang rantai kunci ini.Dalam fikirannya terlihat dia mengahadiahkan Hyun Na rantai kunci ini ketika sambutan hari lahirnya.Semakin difikirkannya dia semakin sakit kepala dan merasakan sesuatu yg tidak kena dgn Victoria tadi.Dia keluar di halaman rumah untuk mengambil udara.Suasana rumah hanya lenggang kerana tiada sesiapa dirumah.Ayah pergi ke kerja,Mak pergi ke pasar,Makcik Yae Eun keluar dgn ank dan suaminya,Jae Min menjalani latihan khidmat tentera dan Jae Hee pula pergi sekolah,lalu tinggallah dia berseorangan dirumah.
Tae Hee menekan loceng rumah ayahnya lalu dibuka oleh pembantu rumah dan membuat kejutan dgn kepulangannya.Oleh itu,ayah Tae Joo membuat perjumpaan selepas makn mlm dirumahnya untuk memperkenalkan isteri abangnya yg baru berkahwin minggu lalu.Tae Hee terlalu teruja untuk berjumpa dgn Victoria Lee selepas pulang dari Amerika.Keluarganya lengkap berkumpul kerana ingin memberitahu seseuatu yg penting.Mereka bersembang tentang keluarganya.Ayahnya mula memberitahu Victoria bahwa Tae Joo dan Tae Hee mempunyai seorang abang yg telah lama mati.Victoria tergumam kerana tidak pernah mengetahuinya manakala Tae Hee langsung tidak pernah melihat muka dan rupa abangnya.
Selepas pulang,Victoria bertanyakan Tae Joo tentang abangnya.Abangnya hilang kerana diculik dan sudah melaporkan kpda pihak polis dan mengesahkan Tae Hyun telah mati dalam kebakaran.Mayatnya telah dikenalpasti.Ayah pernah memberitahu dia masih lagi merasakan kehadiran Tae Hyun disisinya.Victoria mengambil keputusan untuk mencari Tae Hyun sebelum Tae Joo dan Puan Oh.keesokannya,Victoria mengarahkan pembantunya mencari maklumat tentang kesemua rumah ank yatim dan seorang budak yg dilaporkan kes penculikan atau mati dalam kebakaran.Puan Oh pun tidak berdiamkan diri dan mencari maklumat tentang Tae Hyun.Tae Joo mengambil keputusan untuk mencari Tae Hyun daripda pulang semula kerumah.
Pembantu Victoria memberitahu bahwa terdapat seorang budak bernama Jung Tae Joo yg mempunyai latar belakang begitu.Dia segera bergegeas ke rumah ank yatim itu,mencari budk bernama Jung Tae Joo.Menurut penjaga rumah itu,budak itu kini sudah lama meninggal dunia akibat kejadian itu.Victoria berasa lega kerana Tae Hyun sudah tidak ada lagi.Kini,hanya Tae Joo yg boleh kekal sebagai CEO dan dia sebagai isterinya.Victoria memberitahu bahwa Tae Hyun telah lama mati.Berita itu disampaikan oleh Tae Joo kepada maknya.Kini mereka bertiga berasa lega,Tae Joo akn bergelar CEO selamanya.Alasannya,Tae Hyun dan Tae Joo bukan dari ibu yg sama.Ayahnya berkahwin dgn mak Tae Joo ketika mereka berdua masih kecil.
Jae Hee bertanyakan tentang rantai kunci ikan kap yg dipegang Jae Yul dari tadi dan ia pemberian drpda abg Jae Yul kpda Kakak Hyun Na.Jae Yul berkata bahwa dia tolong seorang dan dia terlupa akn barangnya yg terjatuh.Jae Hee berasakan sesuatu yg pelik dan merasakan itu milik Hyun Na lalu beranggapan bahwa Hyun Na sudah kembali ke Korea.Jae Yul tidak berkesempatan melihat mukanya dan lagipun itu bukannya Hyun Na kot kerana x mungkin Hyun Na berubah sangt,fikirnya.Jae Yul membelek lagi rantai kunci itu.Terlihat ukiran perkataan yg terdapat pada permukaan rantai kunci itu iaitu "J&H".Sesuatu terlintas di fikirannya bahwa J ialah namanya,Jae Yul dan H ialah Hyun Na.Tidak mungkin isteri CEO ialah Hyun Na atau dia hanya kawan kepda Hyun Na.
Jae Yul segera pergi ke rumah Tae Joo untuk berjumpa pemilik rantai kunci ini.Malangnya, mereka tiada di rumah kerana pergi keluar.Hanya pembantu yg berada di rumah ini.Tae Hee muncul melihat Jae Yul berada di depan pagar rumah.Tae Hee menyapa Jae Yul sebagai ank Pengerusi Jung.Jae Yul mengajak untuk bercakap di sebuah cafe.Jae Yul menunjukkan rantai kunci milik isteri kepada abangnya dan ingin memulangkan.Tetapi terdapat ukiran yg bernama di sini yg membawa maksud namanya dan teman wanitanya.Jae Yul menanyakan dari mana rantai kunci ini datang dan knpa boleh ada pada Victoria ataupun apa hubungan Victoria dgn teman wanitanya,Hyun Na.Tae Hee juga menyiasat tentang rantai kunci ini.
Ketika Victoria pulang ke rumah,Tae Hee memberitahunya ada seorang lelaki bernama Jae Yul dan bekerja di bahagia restaurant datang.Dia memberikan rantai kunci ikan kap ini.Victoria mula merasa ketakutan kerana mungkin Jae Yul memberitahu Tae Hee atau dia sudah mengetahui bahwa Victoria itu ialah Hyun Na.Victoria lantas mengambil dan bergegas ke bilik tetapi Tae Hee menghalangnya dgn bertanyakan sesuatu soalan bahwa siapakah sebebenarnya perempuan bernama Hyun Na dan apakah hubungan kakak degannya.Victoria menjadi cemas dgn soalan berat yg dituju kepadanya.~"Yyyyang sebenarnya....kami berdua hanya berkawan baik.Dia telah lama meninggal dan memberikan rantai kunci ini supaya kakak boleh menjaganya".Dia terus berpura pura hendak pergi ke tandas.Tae Hee merasakan ada sesuatu yg tidk kena.
Victoria terus menalefon Tae Joo untuk bertanyakn tentang maklumat palsu tentang dirinya sama ada dibongkarkan atau diberitahu.Tae Joo sama sekali tidk pernah membocorkannya.Victoria diselubungi ketakutan takut maklumat latar belakangnya dibocorkan.Tae Hee tidak berdiam diri dan menyiasat tentang maklumat latar belakang Victoria yg misteri.Tae Hee menyuruh pembantu peribadinya untuk menyiasat tentang latar belakang kakak iparnya sama ada maklumat pelajaran,keluarga dan nama.Victoria terdengar perbualan itu melalui talefon lalu menyuruh Cik Kim menukarkan maklumat itu pada hari yg sama.
Ketika pembantu peribadi Tae Hee baru keluar dari bilik di jabatan sumber kemanusiaan,seorang wanita melangarnya sehingga terjatuh kesemua maklumat.Ketika itulah segala maklumat ditukarkan.Kini,Tae Hee hanya mampu percaya yg Victoria tidak perlu diragu ragukan selepas menerima maklumat palsu yg ditukarkan tadi.Victoria kini berasa lega.
YOU ARE READING
Fate Love
RandomMenceritakan tentang sebuah keluarga serba sederhana yang masing masing mempunyai masalah.Setiap hari juga mesti ada masalah yang dibawa masing masing untuk diceritakan. Hyun Na yang mengaku sebagai tunang Jae Yul hadir untuk menutup kebenaran tenta...