Hari berganti hari,Jae Yul mulai sedar drpda komanya.Ia bagaikn berita yg paling gembira buat ahli keluarnya dan bagaikn berita buruk bagi Hyun Na.Jae Yul dibenarkn pulang x lama seleps itu.Dia kekok bila sampai ke pintu rumh.Dia disambut pulang seperti mengadakn parti untuknya.Dia juga bagai tidk mengenali mereka kerana hilng ingatn.Masing masing ahli keluarganya memperkenalkn diri sendiri.Hyun Na juga tampil kerana diperkenlkn oleh orng tuanya sebagai tunangnya yg hampir berkhwin tapi malangnya,Jae Yul terlibt dgn kemalangn.
Jae Hee memperli Hyun Na untuk menyakitkn hatinya dgn berkata,"Mujurlah x jdi kahwin lgi?hmmm..."~Hyun Na merjegil mata kpd Jae Hee sementaranya sedang mendpt kecam kerana berkata bergitu dpn Jae Yul dan Hyun Na.Hyun Na mendapat panggiln drpd lelaki itu.Dia segera meminta pulang.Katanya ada hal yg perlu diselesaikn di tempt kerjanya.Lelaki itu memintanya untuk berjumpa dirumahnya.Hyun Na bersetuju dan sampai di rumhnya.
Hyun Na segera duduk kerana lelaki itu ingin memberitahunya sesuatu tentang kemalangn Jae Yul.Lelaki itu memberitahunya bahwa dia terlupa akn rakamn kotak hitam.Hyun Na hampir terlupanya tetapi mujurlah rakaman itu disimpan oleh lelaki itu.Hyun Na menghembus nafas lega kerana bukti segera dipadam oleh lelaki itu berbaloi dgn bayarannya.Dia menyuruh lelaki itu untuk menghapuskn bukti yg berkaitan.Hyun Na bagun untuk pulang,sebelum itu dia menanyakn sesuatu pada hari kemalangn,"Betulkh x ada orang yg nmpk kemalagn itu?".Lelaki itu menggelengkn kepalanya tanda tidak ada sesiapa di sana."Polis juga mengesahkn ini hanya kemalangn biasa",lantasnya memberitahu Hyun Na.
Hyun Na berasa lega kerana dia baru sahja menghapuskn bukti kemalangn sebenr Jae Yul dan meneruskn rancangnnya untuk menghapuskn Jae Yul dan keluarganya jika perlu.Hyun Na membuat suatu panggiln dgn Tae Joo,teman lelakinya dan juga seorang CEO syarikat TJ Hotel.Katanya untuk berjumpa pada mlm itu.Tae Joo bersetuju dgannya untuk berjumpa di hotelnya.Hyun Na bermalam dgn Tae Joo selepas menikmati mkn mlm yg romantik disediaknnya.
Sebenarnya,Hyun Na berlaku curang dgn Jae Yul sudah lama lgi.Hyun Na menjadi teman wanita Jae Yul sebelum Hyun Na mendapat kerja di syarikat Tae Joo.Hyun Na memohon untuk mencari kerja di sana.Dia dipersetujui oleh Tae Joo tapi memerlukan satu syarat.Dia perlu mengambil laporan maklumat sulit syarikat yg ada pada Jae Yul,lalu diberikn sampul surat yg mempunyai cek.Mendengar sahaja semuanya disebabkn duit,Hyun Na segera mencuri maklumat rahsia tanpa pengetahuan Jae Yul dan diterima sebagai pekerja disana.Dia mula bekerja sebagai tukang cuci dahulu,tapi tidak dilayan degn baik oleh seorang pengunjung di situ.
Rupanya,seorang penyewa itu seorang kawannya semasa di bangku sekolah,iaitu Ji Hye.Hyun Na betul betul tidk menyangka sikapnya begitu.Mereka pun bergaduh dan Ji Hye terjatuh dari atas.Hyun Na begitu cemas,lalu dia membersihkan bukti.Dia membuat seperti Ji Hye bunuh diri dgn bukti bahawa Ji Hye makan pil tidur dgn bnyk dan minum wain.Oleh itu,Hyun Na tuangkn pil tidur itu di ats lantai seolah terjatuh kerana overdose dan wain yg tumpah.Hyun Na juga meninggalkn nota Ji Hye bunuh diri dgn berkata~"Aku terlalu depress dgn kehidupanku,hariku bagaikn tiada esok baginya.Mungkin daripada merasa kesakitan ini lebih baik aku mati.Aku juga berfikir bahwa inilah jalan pintasnya.Maafkn aku~"
Dia meninggalkn di ats meja dan berlari keluar.Tanpa disedari yg dia telah dilihat Tae Joo yg kebetulan lalu dekat situ.Hyun Na menyambung kerjanya dan meminta untuk pulang awal kerana kurang sihat.TJ Hotel pula dihebohkan dgn berita bunuh diri Ji Hye.Pihak polis datang dan menyoal siasat kesemua tukang cuci dan berjumpa Tae Joo untuk disiasat juga.Polis ada menanyakn bahwa ada saksi yg nmpk orang itu masuk atau keluar dari bilik mangsa dan meminta untuk memberi keterangn.Ketika disoal begitu,Tae Joo berkata bahwa tiada siapa yg masuk dari bilik itu,lalu menunjuknya rakaman cctv.Sudah jelas yg dia membunuh diri,lalu pihak polis menarik diri drpd kes ini.
Keesokannya,Hyun Na datang seperti tiada apa yg berlaku.Ketika waktu rehat,Hyun Na dipanggil untuk berjumpa Tae Joo,CEO TJ Hotel.Tae Joo mengadakan pertemuan pertamanya dgn Hyun Na dan menyuruh pengawalnya keluar.Tae Joo memberitahunya bahwa dia nmpk yg Hyun Na bergegas dari bilik penyewa yg membunuh diri.Hyun Na cemas lalu melutut dan mengaku kesalahannya dgn menceritakn perkara yg sebenar."Yang sebenarnya~saya yg menolak Ji Hye dari ats kerana tidak dapat mengawal kemarahannya apabila disuruh untuk membuat kerja yg diarahnya dgn teruk oleh kerana kami pernah berkawan baik dahulu.Dia tidk sepatutnya melayan saya seperti sampah memandangkn dia tegh hidup bahagia sekarang ni~"
Tae Joo mengambil kesempatan terhadapnya untuk diarahkn mengambil laporan maklumat sulit daripada seseorang bernama Jae Yul.Tae Joo juga memberikan gambar Jae Yul kepadanya dan menyuruhnya melakukn apa sahaja untuk mendapatkn laporan itu.Tae Joo memberinya masa selama tiga hari.Sebagai menutup kes bunuh diri Ji Hye,Hyun Na sanggup melakukn apa sahaja walaupun Jae Yul itu teman lelakinya.Hyun Na merancang sesuatu.Dia mengajak Jae Yul keluar mengambilnya yg sedang menangis di suatu tempat segera pada tgh mlm.Hyun Na mengucapkan selamat tinggal kpdnya supaya Jae Yul akan ingat Hyun Na akn bunuh diri atau tinggalknnya.Degn itu,Jae Yul pun akn segera sampai dgn memandu melebihi had.
Pada waktu Jae Yul sedang memandu kereta,sebuah lori datang lalu melanggarnya.Hyun Na pula merosakkan kamera keselamatan supaya dilihat tiada di bukti situ.Kemalangan itu sebenarnya dirancang oleh pemandu lori dan Hyun Na.Hyun Na dari jauh hanya memerhatikan perbuatan pemandu lori itu sambil membuat isyarat tangan kepadannya.Pemandu lori itu menalefon ambulans agar tidak disyak oleh pihak polis.Jae Yul dikerjakan ke hospital dan pihk hospital menalefon keluarganya.Keluarganya bergegas ke hospital.Hyun Na mengambil kesempatan pergi ke rumah Jae Yul dan mengambil laporan itu ketika tiada siapa di rumah.Seterusnya,dia berpura pura baru mendapat panggilan bahwa Jae Yul kemalangan dan segera ke hospital dgn sedihnya.
Dia berjumpa lelaki pemandu lori itu dan membayar upahnya.Doktor mengesahkan bahwa Jae Yul mengalami hilang ingatan.Hyun Na begitu gembira dgn berita itu yg Jae Yul tidk akn perasan bahwa laporannya tanpa disedari telah hilang.Keesokannya,Hyun Na pergi berjumpa Tae Joo untuk menyerahkn laporan itu.Tae Joo berasa lega kerana tidak dilaporkan oleh Hyun Na melalui siasatan laporan syarikat ni.Sebagai ganjaran untuknya,Tae Joo menukarkan Hyun Na ke bahagian pemasaran sebagai ketua pasukan dgn memalsukan kesemua rekodnya.Hyun Na direkodkan menggunakan nama Victoria Lee dan melanjutkan pengajian di Amerika.Kehidupannya mulai berubah setelah diberi sebuah rumah atas namanya,kereta dan duit.Namanya cukup terkenal dalam bidang pemasaran oleh pekerja di tempat kerjanya.Dia tidk menggunakan nama Victoria ketika dihadapan keluarga Jae Yul dan hanya menggunakan nama itu di tempat kerja agar tidak diketahui.
Sehingga kini,perbuatan curangnya tidak diketahui Jae Yul mahupun keluarganya.Hyun Na berbohong untuk menyambung belajar di Amerika atas kehendak orang tuanya.Dia cuba berbuat baik kpd semua keluarga Jae Yul dan berpura pura rasa berat hati untuk meninggalkan Jae Yul yg kehilangan ingatan.Keluarganya melepaskan Hyun Na dgn rasa berat hati tetapi tidk boleh dihalang atas kehendak orang tuanya.
Hyun Na pun berjanji untuk pulang setelah habis pengajiannya.Hyun Na beransur pergi.Sebenarnya,Hyun Na hanya berbohong kepada ahli keluarga Jae Yul bahawa dia akn menyambung pelajarannya di Amerika tetapi hanya tinggal di Busan,rumahnya yg diberikan oleh Tae Joo.Tae Joo selalu sahaja bermalam dgn Hyun Na dirumah yg besar itu.Dia merancang untuk mengubah dirinya dgn duit yg ada dari segi penampilan dan perwatakan.Enam tahun telah berlalu,Jae Yul sudah biasakan diri dgn keluarganya dan menunggu Hyun Na selama itu.
Hyun Na pun pulang ke Seoul setelah menyembunyikan diri lama di sana.Jejakkan sahaja kaki di seoul,dia memulakan hidup baharu dgn nama Victoria Lee serta penampilannya sehingga tidak lagi dikenali dgn Hyun Na yg dulu.Dia turut dikenali sebagai teman wanita Tae Joo dan akan mengadakan perkahwinan hujung bulan ini atas persetujuan kedua dua pihaknya.Hidupnya kini bahagia sebagai Victoria dan bakal isteri CEO sedangkan Jae Yul masih mengharapkan kepulangannya.~Dalam ceriter ni korang rasa Si Hyun Na a.k.a Victoria Lee ni jahat x.Klau x jahat author boleh bwt dye lagi jahat kan....°3°
~kesian Jae Yul ni sbb tunggu Hyun Na bertahun,last2 Hyun Na curang pastu berubah pulk.
#CHAPTER2
#Fateoflove
#June*junhoe
YOU ARE READING
Fate Love
RandomMenceritakan tentang sebuah keluarga serba sederhana yang masing masing mempunyai masalah.Setiap hari juga mesti ada masalah yang dibawa masing masing untuk diceritakan. Hyun Na yang mengaku sebagai tunang Jae Yul hadir untuk menutup kebenaran tenta...