CHAPTER 1

37 0 0
                                    

kosong . Hidup ku hanya lah kosong .

Tiada apa-apa yang menarik dalam hidupku . Keluarga ku tidak seperti orang lain , gembira selalu dan saling menyayangi .

Keluarga ku berlainan . Ayah ku sudah lama meninggalkan keluarga ini . Ibu ku ? Sudah lama tiada . Senang kata hidup aku ini hanyalah hitam dan putih , tiada yang menerangi hidup ini .

Kakak aku belajar di Universiti Utara Malaysia . Hanya aku dan abang yang menjadi tanggungjawab keluarga ini sehingga sekarang . Adik ku pula masih bersekolah di sekolah yang sama seperti ku iaitu Sekolah Menengah Kebangsaan  Telok Panglima Harimau . Sekolah ini biasa-biasa sahaja tetapi ada juga yang luar biasa bagi ku sekolah ini . Apa yang luar biasa ? Dengar dulu apa yang aku cerita ini ye !

6th Mei 2017

Tepat pada 1.30 petang aku sudah sampai ke sekolah baru ku yang aku sudah bagitahu korg sebelum ini  . Aku menuju ke kelas baharu ku yang guru hal ehwal murid , Puan Rohaya sudah katakan tadi .

" 2 KAA "
nama kelas ini unik lah juga sebab kelas ini aliran agama ( walaupun aku ni takdelah alim sangat hahaha )

"weyh sape tuh do budak baru ke ?" kata salah seorang pelajar perempuan kepada geng dia .

"rasanya lah , tengok muka dia macam biasa² je takdelah hensem sangat -.-" kata kawan pelajar perempuan itu lagi .

"okayh bagilah tahu nama awak ?" kata Ustazah Isnariah

"nama aku Muhammad Alif Qayyum Bin Huzaimi " kata aku dengan sinisnya ( aku memang savage HAHAHA )

"apa ??? alif ape ??? " ajuk seorang pelajar perempuan yang bernama Ainul Mardhiah ( aku tengok nametag dia la woi )

"*apahal budak gemok ni dahla bising kecoh pulak tuh -.-*" kata aku dalam hati dengan penuh bengangnya

"member baru ! weyy duduk lah grup nih !!" kata ketua tingkatan 2 KAA iaitu Haris Syahmi

" hahahaha okayh *senyum*" lalu aku pun pergi ke tempat duduk baru ku sebelah pelajar lelaki yang paling pendek dalam kelas ku ini .

" weyh nama aku Danish Danial ! " kata pelajar itu
"ouhh kau dah tahu kan nama aku ? so aku takpayah la intro lagi kan ? hahahaha " kata ku dengan penuh savage nya HOHO .

Sesi pembelajaran bermula dengan lancar sekali tetapi aku tidak dapat fokus sepenuhnya kerana grup perempuan dibelakangku ini sering kacau aku . Apa masalah diorang ni ?

"Weyh weyh kau dulu sekolah mana ??"  Kata budak gemok itu lagi . Kali ni apa pula tujuan dia ?

"*jeling*" aku memandang dia dengan begitu sekali , aku nak belajar bukan meroyan macam kau dinosaur !

"Sudah2 lah tu ainul ! " kata budak perempuan paling cantik dlm kelas ini  , Ain Najwa . Aku adalah suka juga kat dia tapi lepas aku perhati perangai dia aku tak minat pula . Hahaha aku ni memang boleh nilai orang dari perwatakan dia.

KRINGGGGGGGGG

"Weyh jomlah rehat dengan kitorang !" Kata Haris Syahmi dengan penuh mesra . Aku hanya senyum dan ikuti mereka .

Aku memerhati setiap sudut sekolah ini , cantiklah juga .

"Weyh Ain ! Kau nak aku pegangkan air ni ke ?"

Aku memandang wajah yang bercakap dengan Ain itu , gadis ini lain dari  yang lain . Dia macam ada aura dia yang tersendiri yang buat aku tertarik dengan dia . Dia ini pun comel juga .

"Haah kau pegangkan lah dulu Syahirah ! Aku nak beli pau" kata Ain

"Okayh" kata Syahirah

Aku hanya memandang dia dari belakang . Mata dia sangat-sangatlah cantik , senyuman dia yang menawan , percakapan dia yang lembut . Aih dia ni macam bidadari dari syurga pulak !

""Weyh qayyum jomlah ! Buat ape tercegat kat situ ?" Kata Haris

"Ha ? Ah ! Okayh2 jom! " kata aku dan berlalu pergi bersama pergi sambil memandang belakang balik utk melihat Syahirah .


5.50 p.m

"Weyh Ain ! Ni barang kau ! Tertinggal !" Kata Syahirah

Aku memandang dia lagi . Sungguh aku kata dia adalah crush pertama dalam hidup aku . Dulu kat sekolah lama aku , aku tak suka sape2 pun . Tapi masuk sekolah ni semua macam ada kat sini !

"Errr , Qayyum ? Ni barang kau ke ? Sebab barang ni aku nampak kat meja aku tapi ada nama kau .. " kata Syahirah

"Ha ? Ooo hahahahha yeye barang aku patutlah bila aku cari kat meja aku , aku tak jumpa ! ". Kataku dengan penuh gelisahnya

"Ooooo ha nah ambil lah " kata Syahirah

aku pun mengambil barang aku dan semasa aku mengambilnya Aku memandang wajah Syahirah , bagaikan bidadari syurga yang aku lihat didunia ini.

"ermm , Qayyum asal ko pandang aku camtu ? " kata Syahirah

aku tersedar dari lamunan ku " eh sorry2 takde pape lah , aku teringat kucing aku kat rumah jeee" ujar ku

"ouhhh hhahaha okayh la byee aku gerak surau dulu ! " kata Syahirah


Selepas Syahirah beredar


"alangkah bagusnya kalau kau jadi milik aku Syahirah .. tetapi semua tu mesti ada usaha utk dapat org yg kita sayang kan ? tapi aku nak kenal kau lebih dalam lagi , takpelah biar aku mula slow2" bisik hatiku

hidup ini adakala bahagia , adakala pedih dan sedih tetapi itulah lumrah kehidupan begitulah dengan cinta .

aku tidak pernah ada rasa cinta mahupun nak bercinta tetapi dengan kehadiran gadis Syahirah ini membuatku rasa perasaan yg tidak ku pernah alami.

Ya , dia lah pelangi yang menerangi hidupku . Dialah Sharifah Syahirah Amani.

bagaimana aku hendak luahkan perasaan ini ?

bersambung.......

You've reached the end of published parts.

⏰ Last updated: May 22, 2019 ⏰

Add this story to your Library to get notified about new parts!

Gadis Idaman Pertama KuWhere stories live. Discover now