Hadinah,Haneen,Haira,Raesha,Rina,
Aqil,Ray,Ivan,Raimi dan Airil
Telah berkumpul di bilik operasi
Sejak awal pagi.Untuk pengetahuan,Mereka semua telah dilantik sebagai spy yang amat terhandal.
"So,Uncle nak kamu semua pergi dekat bangunan lama yang dekat belakang mall ********.Kawan sekolah kamu yang bernama Haiqal Afif telah diculik.Hadinah,kamu sangat penting di dalam setiap misi.Jadi,kamu wajib terlibat dalam misi ini."Jelas Dato Fauzan selaku penubuh kelab spy ini.
"Tapi Dato,boleh saya tahu siapa dalang di sebalik kes ini dan apa tujuan dia menculik Haiqal?"Hadinah sebenarnya sudah bengang mendengar nama Haiqal lagi lagi menyelamatkannya.Tiada pilihan,nak tak nak kena diikutkan juga misi ini.
"Oh,Dato Azfar adalah dalang di sebalik penculikan Ini.Tujuan dia menculik Haiqal adalah kerana dia cemburu akibat syarikatnya bankrup disebabkan kecekapan dan kepintaran bapa Haiqal membuat kerja.Maksud saya Raja Haiqal Afif.Dan apabila bapa kepada Haiqal datang untuk menyelamatkan Haiqal,serta merta dia menembak jantung empunya bapa Haiqal."Dato Fauzan menjelaskan panjang lebar.
"Oh begitu,baiklah kami akan bergerak sekarang.Semua ahli bergerak sekarang."arah Hadinah tegas.
Hadinah mencapai pakaian spynya yang berwarna hitam dan topeng.Dia tidak mahu Haiqal tahu tentang identiti dirinya.
●●●●●●●●●●
"Haneen,Raimi,Haira,Ivan ikut aku yang lain berpecah tengok kawasan bangunan ni.Apa apa roger aku."Hadinah sudah mulakan rancangan.
___________________________________
"Woi penculik dua ekor kat sana tu meh sini lawan aku."Hadinah cuba relax walaupun perkara tersebut sudah biasa bagi dirinya.
"Hello cik adik manis,sini la.Cantik macam ni pun garang juga."Penculik 1 sudah bersuara.
Tanpa menunggu,Hadinah memulakan serangan.Dia menggunakan kehandalannya untuk melawan Penculik tersebut.Penculik 1 telah lemah.Penculik kedua pula menyerang.
"Haneen,Raimi ambik Haiqal sekarang!"Hadinah menjerit untuk memberi petanda kepada Haneen dan Raimi.
Dum!Dum!Dum!
Dua das tembakan terkena pada pergelangan tangan kiri manakala satu lagi das terkena pada bahu kiri Hadinah.Hadinah mengeluarkan pistolnya danDum!
Satu das tembakan terkena tepat pada jantung penculik tersebut."Dah berjaya,Haiqal jom cepat."Raimi menarik tangan Haiqal bagi mempercepatkan sedikit langkah.
Alamak.Penculik yang lain juga muncul.
1.2.3.4.5.6.Sebanyak 6 orang penculik berada di depan Raimi,Haiqal dan Haneen.
"Korang,pergi pintu utama bangunan ni.Over."Hadinah memberi arahan.Unitnya lambat sampai.
Malangnya,6 orang penculik tersebut telah menyerang terlebih dahulu.
Dum!Dum!Dum!Dum!Dum!Dum!
Tanpa membuang masa,Hadinah terus melepaskan das tembakan kepada semua penculik.3 orang penculik sudah pengsan/mati.Lagi 3 orang penculik masih bernyawa.Mereka menyerang Hadinah.
Pantas sahaja Hadinah membuat 'tornado kick'pada setiap muka penculik tersebut.Muka penculik tersebut telah dipenuhi dengan lumuran darah.
"Wow..."Raja Haiqal sudah terpegun dengan kecekapan wanita tersebut.
Siren Polis sudah berbunyi.Setiap tangan penculik telah digari.
"Terima kasih."Raja Haiqal berterima kasih kepada Hadinah.Segala yang terjadi Raja Haiqal Nampak.Tetapi dia tidak tahu menahu bahawa perempuan yang handal tadi ialah Hadinah.Orang yang paling dibenci didunia.
"Sama-sama.Kau nak pergi sekolah balik atau nak pergi balik rumah."Soal Hadinah.
"Hantar aku pergi sekolah balik."
"Ikut aku."
"K guys.Pape roger."
Haiqal hanya mengikut gerak geri Hadinah dari belakang.Dia kemuduan menaiki kereta sport yang dipandu oleh Hadinah.
___________________________________
"Engkau ni siapa?"Haiqal menanya sebaik sahaja mereka berdua masuk ke dalam kereta.
"Kau tak payah tahu aku sapa?Nanti kau tak suka."Hadinah sudah tergelaj di dalam hati melihat muka cuak Haiqal.
●●●●●●
Sampai di sekolah,Hadinah memakir keretanya di depan pintu pagar.
Haiqal keluar kereta dan masih tertanya tanya."Siapa perempuan tu tadi.Suara dia macam aku kenal?Ah lantaklah.Tapi dia tu hebat gila.Kesian tangan dia kena tembak."Desis hati Haiqal.
Haiqal masuk ke dalam kelas.
"Woi bro,kau ok?"soal Rafiq,teman rapat Haiqal.Begitu juga Raikal.
"Aku ok je."Slumber Haiqal menjawab.
"Bie,you ni kenapa.Nampak macam tak ok je."Soal Megan tergedik gedik.
"I ok sayang."
5 minit kemudian,loceng berbunyi.Hadinah datang lewat tetapi tidak mengapa,semua cikgu telah tahu tentang identitinya.
"Ada orang tu datang lambatlah.Hahahhahaha.Loser."Megan datang ke tempat Hadinah.
"Aku kacau hidup kau ke?!"Hadinah .meninggikan suara sedikit.
"Bie,tengok dia ni.Marah I."Rengek Megan.Eeee manja.Nyampak aku.
Dengan sengaja Haiqal melanggar bahu kiri Hadinah.Dan pergelangan tangannya pula terkena pada bucu meja.
Baju Hadinah dipenuhi darah."Alamak,darah.Caouu lu."Hadinah bercakap seorang diri.Dia segera berlari ke tandas.
Haiqal dihantui dengan perasaan bersalah."Siapa sebenarnya Hadinah ni?"Desis hati Haiqal.
Setelah Hadinah pulang ke kelas,dia meminta izin cikgu untuk pulang dan terus mengambil beg sekolahnya.Haiqal yang berada dihadapannya tidak diendahkan.
Haiqal sudah tersenyum sinis.Padahal hatinya sudah ingin meminta maaf.
Jika terdapat sebarang typo.Mohon dimaafkan.Vote please thank you.❤😙😗❤
YOU ARE READING
Cik spy...I❤ U(completed)
RomanceHadinah Humairah adalah seseorang yang sangat handal dalam bela diri.Dia tidak suka orang menyibuk tentang identiti dirinya sendiri.Dia juga merupakan spy yang terhandal.Dia juga berasal dari keturunan Diraja.Dia sanggup berkorban demi menyelamatkan...