ℕℂ ♧Ⅱ

511 75 71
                                    

『 09.08.2019 』

---------------- » «» « ----------------

CHAPTER 2
♧nffgalaxy♧

---------------- » «» « ----------------

Pada pagi Jumaat yang indah ini, kelihatan tiga jejaka yang teguh berdiri di hadapan gate utama Kirin Highschool bersama buku catatan mereka. Pagi ini Jimin si Ketua Pengawas bersama Namjoon dan Yoongi yang merupakan pengawas sekolah juga bertugas meneliti pemakaian-pemakaian pelajar Kirin Highschool.

Ada la dua tiga kumpulan pelajar lelaki yang pemakaiannya tidak mematuhi disiplin sekolah. Dengan telinga bertindik, baju yang tidak dikemaskan, tidak memakai tie, rambut panjang dan bermacam-macam lagi. Selalunya pelajar-pelajar yang sebegini rupa, Yoongi yang akan settle kan. Kerana pelajar Kirin Highschool ini gerun dengan Yoongi. Walaupun dia bertubuh kecil, tapi bila sesiapa yang menganggunya.. Emmm nahaslah kamu sekalian manusia.(͡° ͜ʖ ͡°)

Pelajar perempuan pula mostly berpakaian kemas dan mengikut peraturan pemakaian sekolah. Tetapi seperti biasa, setiap kali Ketua Pengawas mereka bertugas pasti ada segelintir pelajar perempuan yang sengaja melanggar peraturan sekolah( ͡ʘ ͜ʖ ͡ʘ).

❝Awak di sana yang tak pakai tali leher, mari sini.❞ Panggil Jimin kepada pelajar perempuan yang baru saja melangkahkan kakinya memasuki gate sekolah. Pelajar itu mula tersenyum. Inilah yang dia rancangkan. Dia tahu setiap pagi Jumaat Jimin akan bertugas. Jadi setiap pagi Jumaat itulah dia akan melanggar peraturan sekolah dengan niat Jimin akan notice kehadirannya. Bukan setakat gadis itu saja, pelajar perempuan lain pun turut berfikiran seperti itu.

❝Nama dan kelas?❞ Soal Jimin yang fokus pada buku catatannya untuk mencatit nama pelajar itu.

❝Choi Eunhwa, 2-3.❞ Jawab perempuan itu dengan seayu yang boleh sambil memintal-mintal hujung rambutnya. Pada masa yang sama kelihatan pelajar perempuan lain yang tidak berpakaian kemas laju beratur di belakang pelajar yang bernama Choi Eunhwa ini. Tak sabar mahu nama mereka dicatat oleh Jimin. Sambil-sambil itu mereka boleh la bercakap dengan Jimin.

Haihh.. Orang seboleh-bolehnya nak lari daripada nama kena catat, boleh pula dorang  sendiri yang beria-ria beratur sebab buat kesalahan.( ͡ʘ ͜ʖ ͡ʘ)

❝Kenapa awak tak pakai tali leher?❞ Soal Jimin. Suaranya tidak terlalu tegas. ❝Adik saya gunting tali leher saya malam semalam.❞ Jawab Eunhwa, mencebik. Sebenarnya itu cuma satu alasan.

Mendengar alasan itu Jimin menguntumkan senyuman angelnya itu. ❝Saya simpati dengan situasi awak. Tapi walaubagaimana pun, peraturan tetap peraturan. Mianhae, Eunhwa-shi.❞ Hati Eunhwa sudah cair seperti aiskrim apabila melihat senyuman buah hatinya. Bukan itu saja, namanya baru saja meniti dibibir Jimin. Mahu pecah jantung dibuatnya.

Next.❞ Jimin memanggil pelajar dibelakang Eunhwa. Berat saja kaki Eunhwa mahu meninggalkan buah hatinya, matanya tidak lepas memandang Jimin. Dan dia sempat teriak kepada Jimin dari jauh. ❝Btw, sunbaenim nampak handsome pagi ni! Eh, ani. Hari-hari sunbaenim nampak handsome!❞ Namjoon yang bertugas ditepi Jimin menggelengkan saja kepalanya. Menyempat pula gadis ini. Jimin hanya tersenyum kepadanya.

Pada masa itu juga, Jihyo dan Taeyeon yang lengkap berpakaian sekolah baru saja memasuki gate sekolah. Jimin perasan akan kelibat Jihyo lalu menyapanya.

❝Song Jihyo-shi!❞ Jimin memanggil Jihyo. Senyumannya kali ini lebih lebar daripada sebelumnya. Jihyo menoleh lalu menunduk hormat sunbaenya.

Naughty CustomerWhere stories live. Discover now