Ni kenapa ni?- soal tuan Oz, naib ketua unit disiplin apabila mlihat pada hari kedua itu RSM sudah mula mendenda peserta.
Tuan, dy lambat 7minit ke dewan dan dy mngenakan makeup, tuan- jawab Daniel kpd tuan Oz sambil duduk baris sedia.
Tuan Oz kemudian melihat muka Sana.- lari 3 pusingan di padang kawad. Sekarang!Kali ni Sana rasa mcm nk bunuh RSM yg ada didpnnya. Sudahlah ramai yg memerhatikannya di dewan. Dgn lngkah yg berat Sana pun berlari ke padang kawad itu berlari 3 pusingan- Babeyy RSM lancau cibai eh cial lah.
.......
Oi sana! Jgn laa monyok. Benda yg lepas jgn dikenang. Nanti hati terluka. Lagipun sebelum ni bukan kau sorang je yg kena denda mcm semalam tu. Em, jadikan ia as kenangan hg kat Plkn ni. Okies? Xmau sedih sedih. Kita dtg sini nak happy happy n timba pengalaman- kata kata Jihyo mngejutkan sana dari lamunan. Ya, lepas peristiwa dy didenda kelmarin, sana lebih meluangkan masa utk berdiam diri dan termenung. Kalau berjalan ke DM (dewan makan) ke surau ke or ke padang kawad pun dy akan jalan nyorok nyorok di belakang roommates yg rapat dgnnya even baru kenal 3 hari di plkn itu, iaitu Nayeon, jngyeon, momo, mina, jihyo, dhyun, chaeyoung, tzuyu n somi sbb dy sgt malu dgn kejadian kelmarin.- ni semua sebab RSM cibai tuh! Ergh!
Seketika kmudian masuk bberapa org jurulatih perempuan ke kelas itu.
Assalamualaikum class, welcome and goodmorning to your first day class at PLKN KRBB! Saya jurulatih utk kompeni kamu bersama tiga orang jurulatih di sebelah kanan saya ni. Kamu smua kena pnggil kami 'cikgu. Kami cikgu kamu kat plkn ni. Nama saya cg Pony, sebelah saya ni cg Lica, Cg Vivi n cg Qara. Ingat, kita satu kompeni. Kita kompeni apa, Class?- ujar cg Pony.
Kompeni Alpha, cikgu- jawab seisi kelas.
Psst.. weh, rasa cam budak tadika laa belajaq camni. Pakat duduk atas lantai ekekeke- bisik chaeyoung kpd Sana. Sana hnya mengangguk. Sesekali dy melirik memandang wira Alpha yg dduk bersila bersebelahan dgn wirawati Alpha.
Yaa pandainya anak-ii murid cg ni. Okay sekarang cg nak ambik kedatangan- kata cg Qara.
Beberapa mnit kmudian kedatangan pun telah siap diambil.
Okay then cg nak bahagi kumpulan. Start dari hujung sana wirawati, kira 1-5 then ulang sampai habis semua wirwati. Wira pun sama. Start dari hjung sana kira 1-5 then ulang sampai habis kira semua wira. Okay dari hujung wira dan wirawati number! Jgn ubah tempat!- arah cg Lica garang apabila dy ternampak beberapa org wirawati sedang bangun utk mngubah tempat.
Psst.. alaa kantoi cg nampak- kata Daisy lalu dduk bersila semula ditempatnya. Dy baru merancang utk bagi sama kiraan number dgn Jooe, so nanti dy boleh satu kumpulan dgn Jooe, roommate bilik D1 nya.
Wira n wirawati dlm kelas itu pun mula mngira dari 1-5 then ulang balik.
Kalau dah habis mngira, duduk dlam kumpulan masing-ii ikut number yg kamu dapat. Kumpulan 1 dduk sini, kump2 dduk sebelah sana, kumpulan3 duduk bahagian tengah kelas, kump4 dduk kat hujung belakang sebelah kanan n kump5 dduk hjung belakang sbelah kiri sana. Okay gerak sekarang! Dalam kiraan 10, 9, 8, 7,..- arah cikgu Vivi. Maka sekalian wira n wirawati lari berteraburan ke number kumpulan yg diperolehi masing masing.
Sana kau 4 kan? Kau geng sekali gn aq! Aq pun 4!- kata chaeyoung sambil pegang tgn sana.
Oh really! Cepat jom ke gp 4!- sana n chaeyoung mula ke gp 4.
Then mreka sampai ke tempat gp 4. Disitu terdapat 3 org wira sedang ilek ilek dduk bersandar di dinding.
Err, ni gp 4 kan? -soal chaeyoung kepada 3 org wira yg dduk bsandar santai di dinding itu.
Kelihatan salah seorang dari mereka bertiga itu seperti tergamam dgn kedatangan chaeyoung dan sana disitu. Lebih tepat iaitu tergamam melihat Sana. Sana jadi malu bila dilihat begitu- Ya Allah segaknya wira ni!
Dey Yuta kalau bouleh tengok pompuan hok comei lotei sikit mula la nak terngonga. Haa yo laa tuu gp4 laa ni. Haa silo lah duduk bersila dgn kami ni- jawab salah seorang lagi wira sambil mnjentik telinga wira yg usya sana smpai x berkedip mata.
Gp4 kan?- blum sempat chaeyoung n sana duduk bersila, seorang wirawati bersama seorg lagi wirawati dibelakangnya mngajukan pertanyaan kpd mreka bdua.
Haah gp4. Duduklah- sana.
Gp4 itu mula duduk membentuk satu bulatan diatas lantai disitu. Gp yg lain juga sama. Ada yg masih tak tentu arah masih belum jumpa number gpnya.
Sana memerhati seisi kelas. Dy melambai tgnnya kearah Jungyeon n Mina yg duduk di gp1, Dahyun n Nyeon di gp2, Momo n Somi di gp3, n Tzuyu n Jhyo yg brada di gp5 n sedang dy mlambai tgn kaearah mreka, dy terlihat seorang wira yg dduk bsandar sedang mngusya dia dari gp5 itu. Sekali pandang muka wira itu, dy terkejut berok- jadah! RSM babeyy tu duduk kompeni Alpha jugak? Eh cial lah eh shit fuck u bodo sial.
Daniel mnjelir lidah kearah Sana. Sana rolling eyes ball nya kearah lain. Sebab RSM tu, dy dikerjakan teruk kelmarin! X sangka RSM itu dilantik dari wira kompeni Alpha! Erghh!
Okay haa berkenalanlah dgn members gp kamu. Eh jap, sbelum tu, setiap gp ada brp org ahli? Okay now sorang dari ahli gp bangun n kira- cikgu pony.
Biar aku kira- volunteer seorang wirawati yg dduk disebelah Sana lalu dy mula mngira ahli gp 4.
Hah gp4 just ada 7 org ahli. Emm mna gp yg ada ahli 9 org tuh? Gp 5 la kan? Okay gp5 cepat sorang volunteer pergi ke gp4- cg Lica.
Ahli gp5 mula memandang antara satu sama lain- weh sapa ni gi gp sana? Aq xnk pegi sebab aq ada geng satu dorm gn aq iaitu Nancy!- kata slh sorang ahli gp5, ahin sambil peluk Nancy.
Psst.. sinilah Daisy!- Jooe dari tempat dduk gp 4 mula buat isyarat supaya Daisy dari gp5 cepat-ii ke gpnya.
Belum sempat Daisy mahu angkat punggung, tiba tiba..
Hampa ni lambat ngat aih. Biar RSM yg volunteer pigi sana yokay?- Kata Daniel lalu bangun utk ke gp 4.
Wey Dniel xyah laa.. dok laa gp ni eh cial lah kau- kata wira wira yg dduk di gp5 itu.
Jooe dan Daisy sudah tarik muka hampa.
Haa inilaa baru real RSM! BERANI! Kita patut bangga yg RSM PLKN ni datang dari kompeni Alpha ha!- kata cg Lica.
Buu Dniel buu!
RSM gile kuase..
Abg RSM sado auch!
Wey Daniel mai la masuk gp aq woi!
-kata segelintir wira apabila mndapati Daniel si RSM mahu tukar ke gp lain.
Daniel bjalan ke gp4 sambil seluk tgn lam poket. Oh no, jejey tu masuk gp ni? Oh shit sial fuck off!
YOU ARE READING
❤ Saniel [DanielxSana]
Teen FictionMinatozaki Sana sangat benci, menyampah n meluat dgn RSM di kemnya, Kang Daniel yg dulunya pernah memalukan dia di hadapan semua peserta wira dan wirawati di kem PLKN KRBB itu. Hmm, Sana, jgn terlalu membenci Daniel. Nanti jatuh sayang nanti, diri s...