Dave's sammanbrott

12 0 3
                                    

An vision

Jag och Lo har följt med Isos till sitt rum så att det inte skulle hända honom något på vägen. Jag och Lo håller på att gå till backa till entrén där Dave och skuggan är. Då hör vi Dave skrika rett ut i luften.

"DE DÄR IDIOT DRAKARNA SKA DÖ FÖR ATT HA SKADAT EN AV VÅRA JAG SKA DÖDA DOM ALLA MED MIN FÖRTJUSANDE SKARM "Hör vi dave skrika. Dave's taggar flyger åt alla håll men det växer ut nya taggar ingen.

"em....kan du ta det lite lungt"frågar skuggan lungt.

"NEJ DET KAN JAG INTE"Skriker dave. Vi har kommit fram till entrén och skuggan ser lite rädd ut. 

"Jag beordrar dig att lunga ner dig dave"Säger jag."Ta honom till sitt rum"säger jag till Lo. Lo gör som jag säger och bär upp Dave till sitt rum. Det är massa med taggar på golvet och städerskorna har börjat städa undan dom. Jag vänder mig mot skuggan.

"Se till så att armen är redo för en till attack vi vill ju inte att flera personer ska bli skadade."säger jag till skuggan med en bestämd röst. Skuggan nickar och går ut från entrén antagligen för att träna armen.  Jag går till mitt rum och ser en lapp på mit vardagsrums bord. det står:

'Ni van den här gången men vi kommer ingen och om ni inte ger upp ert land så kommer ni dö och jag kommer att skicka alla mina mäktigaste drakar för att förgöra er och bränna alla era städer.'

Jag knycklar i hopp lappen och går och lägger mig i men säng, Det har varit en lång dag och jag ville egentligen inte att dagen skulle sluta med att ens land blir hottat. Det tar inte så lång tid att somna och jag böra drömma. 

'Det står en stor rödbrun varg framför mig och jag ser en stor massiv svart drake attackera den, jag ser också ett svärd ligga vid mina fötter och tar upp det och attackerar draken. Jag och den rödbruna vargen lykas besegra draken och vargen nickar som tacksamhet, Vargen försvinner och jag inser att alla i vårt land behöver kunna samarbeta om vi ska kunna vinna'

You've reached the end of published parts.

⏰ Last updated: Jul 10, 2018 ⏰

Add this story to your Library to get notified about new parts!

Livet i AkoriosWhere stories live. Discover now