Skuggans version
jag har suttit hela dagen och väntat på att Isos ska komma tilbaka från att ha varit hoss en läkare, Isos är en stor vit pojk varg, han har kort vitt/silvrit hår och är ganska muskulös när han är en människa , han är med i form skiftar armen som beskyddar Akorios, jag är befälhavare över armen och Iskos är min andreman, han har befälet när jag är borta från armen. Det var en attack mot Akorios, det var landet Akora, Akoras land leds av kung Sisko. Han har en drak arme och landet har en prins som hetter Skoro.
Dom attackerade igår och Isos blev riält bränd av en av drakarna och dog nästan men läkarna lykades räda honom han kommer kunna komma hem idag men jag vet inte när han kommer komma hem. Alla i armen bor på slottet. Slottet är et gigantiskt palats. An och Lo åkte för att se hur det är med Isos för några timmar sen men dom har inte kommit tillbaka än.
Jag är i min mänskliga form och sitter på en stoll i entren och väntar och Dave 'sitter' bredvid mej. Dave kan vara ganska irriterad ibland.
"Dom där drakarna ska få för att attackerade vårt land"säger dave med en gnuta ilska i rösten.
"Jag håller med" muttrar jag,
Jag har varit uppe sen 7 på morgonen och väntat på Isos och nu är klockan 9 på kvällen. Jag börjar bli orolig om det har hänt kungen och prinsessan något på vägen, sisko hade kanske sänt drakar för att leta upp dom och kidnappa dom! Jag reser mej upp för att kolla om någon har sett dom men innan jag har hunnit gå iväg sparkas dörren in och jag ser An och Lo gå in med Isos. Jag springer fram till Isos och ger honom en stor kram. Jag är glad att han är okej nu, han har ett stort bandag runt hela högra armen och handen, det var där han brändes.
"Iskos måste villa nu skuggan, ni kan prata senare"Säger An
"okej, ersnåd"säger jag och släpper isos från kramen.
Iskos går iväg till sitt rum medans An och Lo följer efter. Jag hoppar verkligen inte att han kommer bli mer skadad.
YOU ARE READING
Livet i Akorios
Ficção GeralI landet Akorios styr en kung som heter An, i skillnad från vanliga kungarna är hon en tjej, hennes föräldrar ville att hon skulle bli kung i stället för drottning. An har en livvakt som heter Shadow, hon är en form stiftare, hon föredrar att vara...