Jag stod där helt rakt och kollade in i spegeln. En lång figur med mörkbrunt hår som snuddade mina axlar kollade tillbaka på mig. Mitt ansikte var simpelt ,liten näsa ,två buskiga ögonbryn , ill gröna ögon och en stor mun med en liten piercing i. Jag hade på mig ett par jeansshorts och ett vitt linne. Jag såg ganska vältränad ut men sög på att träna, jag vet inte riktigt hur det hände. Jag hörde hur mamma och pappa pratade utanför min dörr. Jag vände mig om och kollade på resväskan på sängen, Proppad med alla kläder jag kunde hitta. Jag tog upp mitt cigarett paket från fickan och tänkte stoppa ner den men i sista minut tog jag upp en cigarett och sedan stoppade jag ner det.
Sedan drog jag ihop resväskan. Jag tog ut en tändare ut min andra ficka och och tände på den. Jag gick till fönstret och öppnade det. Sedan hängde jag ut genom fönstret medan jag blåste in röken. Plötsligt hör knackningar från min dörr och fimpar ciggen och kastar ut den efter det springer jag till min resväska.
Jag lyfte ner den till golvet och drog den till dörren. Tar snabbt ett tuggummi och ett djupt andetag och öppnade sen dörren. Där utan för stod mamma och pappa och stirrade på mig. Pappa harklade.
>så är du klar att åka?< frågar pappa
Min blick studsades från mammas till pappas ögon.
> ja< svarade jag.
Pappa lyfte ner min väska för trappan sen in i bilen. Ner för trappan hållde mamma på att förklara att det kommer vara jätte roligt där och att jag kommer skaffa många vänner, kanske för livet. För när hon var 16 åkte hon också på sommarläger men inte för att hon var tvingad utan för att hon ville. Jag har redan vänner så det räcker tänker jag och sätter mig i bilen. Bilfärden dit tar 4 timmar. Vi bor i Gävle och sommarlägret är i vejbystrand. Den ända andledningen att jag ska dit är för att jag nästan inte klarade 9:an och man kan få extra poäng till gymnasiet. Men jag tror bara att Mamma och pappa orkade inte med mig i sommar så dom bara shippar bort mig en hel sommar. En hel sommar! 2 månader och några jävla små dagar ska jag vara på ett sommarläger mitt ute i ingenstans ! Jag kunde varit med mina kompisar, gått på fester men här är jag ,blir skusad till helvetet. Fan vad jag hatar mamma och pappa just nu.
YOU ARE READING
Kärlek i bestämd form
Non-FictionMiranda Johansson är en 16 årig tjej som gillar allt med fester och alkohol att göra men efter ha nästan inte klarat av 9:an blir Hennes föräldrar besvikna och tycker att det bästa sättet att hålla henne borta från trubbel och komma in på ett gymna...