Kapitel 3

54 1 0
                                    

Pappa svänger in på en väg med grus. Jag andas högt och snabbt. Runt oss finns bara skog. Jag kollar mittimellan mammas och pappas huvuden . Längst fram finns en parkering och massa bilar. Ska jag försöka hoppa ur bilen så är det nu. Men jag skakar bort tanken.

> många bilar< säger pappa och kollar på mamma.

> ja 60 tånåringar ska hit< säger mamma

> ja men det blir svårt att hitta parkering< svarar pappa

> vänta ska ni följa med in?< säger jag med orolig röst.

> såklart det står här på brevet!< sedan tar hon upp pappret >" alla föräldrar välkomna för tur runt området < säger mamma och kollar på mig. Nu får jag ännu mer ångest. Pappa hittar äntligen parkering och vi går ut bilen. Pappa öppnar bakluckan och jag tar ut min resväska. Mamma tar upp sin plånbok.

> jag vet att du har pengar men .... I säkerhetsskull< Sedan räcker hon fram 500 lappen. Jag tar i mot den.

> tack men vad kan man köpa här?<

> ja vet inte men det står i informations pappret att ni kanske ska åka in till stan någon dag<

Jag har aldrig varit i vejbystrand så jag vet inte precis om deras stan ser ut.

> så hur ska vi göra nu?> frågar jag.

> jag och din mamma ska gå till det stora huset där alla föräldrar ska träffas och du till din stuga, du har..< pappa tar pappret från mammas hand. > stuga 5<

> kommer jag träffa er sen<

> jag tror inte det< säger mamma och ser ledsen ut.

Jag kommer faktist sakna dom.Jag kramar mamma och pappa hårt.

> vi kommer sakna dig< säger dom och pappa pussar min

Panna.

> Så så gå nu så du inte kommer sent< säger mamma och kramar mig en allra sista gång.

>vi ses< säger jag och börjar gå mot stugorna.

You've reached the end of published parts.

⏰ Last updated: Jul 18, 2014 ⏰

Add this story to your Library to get notified about new parts!

Kärlek i bestämd formWhere stories live. Discover now