Typ pierwszy, czyli uległy i delikatny.
W tej części, będziecie mogli znaleźć dokładniejszą charakterystykę łagodniejszej odmiany uke, przykłady reprezentujące ją oraz wskazówki mówiące na co warto zwrócić uwagę, będące wstępem do działań, które pomogą Wam się nim stać.
Okay, let's go!
Na początek, zapamiętajcie:
bycie ukesiem ≠ dawanie sobą pomiatać
Tak, w związku to seme rządzi, jednak mimo to, nie ma on prawa zmuszać swojego uke do czego mu się żywnie podoba; powinien też zawsze brać pod uwagę jego zdanie i uczucia.
Jak wspomniałam w przedwstępie całego tego poradnika, gwałt to nie semesiowanie. Ten czyn jest po prostu wykorzystaniem, czymś, co odbija się na wieczność na psychice człowieka.Dlatego, uke powinien znaleźć partnera, do którego będzie mieć pełne zaufanie.
Ten typ uległego całkowicie na nim polega, jako słabsza fizycznie strona związku, potrzebująca opieki i ochrony. Bez swojego seme, czuje się zagubiony i to jego obecność daje mu poczucie bezpieczeństwa.
Jest wrażliwy, uczuciowy i przede wszystkim naprawdę wstydliwy.
Ale tak naprawdę-naprawdę – do zaczerwienienia się jak burak może doprowadzić go wszystko, a zwłaszcza jego druga połówka.
Zazwyczaj jest też dosyć płaczliwy i łatwo się wzrusza, prostym jest go zranić.Jeżeli chodzi o aspekty fizyczne, wspominałam w poprzednich notkach, iż bycie niższym nie jest obowiązkowe, jednak większość seme góruje nad swoim ukesiem.
Ponad to, typ pierwszy jest też zazwyczaj słaby w dosłownym sensie – brakuje mu siły i na pierwszy rzut oka widać jego chuderlawą sylwetkę, okrytą zadużymi ubraniami.Oczywiście, każdy uke jest choć trochę inny. By nim być, nie są konieczne dosłownie wszystkie wymienione powyżej cechy.
PRZYKŁADY UKE W FIKCJI
• Chung Sarang
━ tied up in twins
koleżka z manhwy, czyli koreańskiego yaoi. generalnie nie gustuję w komiksach +18, więc fabułę tego znam tylko oględnie (opisuje chyba toksyczną relację), jednak zdecydowanie jest to postać zupełnie stereotypowego ukesia. nawet jego imię, w języku koreańskim oznacza „miłość”.
słabszy zarówno psychicznie, jak i fizycznie od swoich silnych kolegów, jest bardzo ufny, uległy, wstydliwy... no, naprawdę, podręcznikowy przykład!• Yuri Katsuki
━ yuri!!! on ice
cóż, akurat ten tutaj nie jest do końca stereotypowym uke, ze względu na jego wcielenie pod kryptonimem Eros... aczkolwiek w momentach, gdy zamiast flirtować ze swoim seme, pozostaje zawstydzoną istotką, która bez przerwy się czerwieni – mamy idealny przykład wkurzającego ukesia.
w kontaktach z Victorem pozostaje nieśmiały, do porzygu wręcz wstydliwy i całkowicie w niego zapatrzony.
[ obelgi i nieprzyjemne epitety wynikają z moich osobistych odczuć, proszę je zignorować ]• Saikawa
━ kobayashi-san chi no maid dragon
muszę przyznać, że zastanawiałam się nieco nad tym, czy powinnam podać tu tę panienkę. po pierwsze, ponieważ to jeszcze naprawdę dziecko, a po drugie... zaklasyfikowanie jej do któregokolwiek typu uległych jest ciężkim zadaniem.
za moim ostatecznym wyborem przemówiły kolejno:
a) rumieńce, pojawiające się, gdy tylko jej semeś na nią spojrzy
b) uniżone spełnianie wszystkich zachcianek Kanny
c) wstydliwość, z jaką wręczyła swojej wybrance walentynkę
+ oczywiście, scena dominacji Kanny.WSKAZÓWKI
» nim zaczniecie przeobrażać się w uke idealnego, wbijcie sobie do głowy, że nawet najbardziej słabowita osoba ma prawo się złościć. jeżeli wasz chłopak/dziewczyna/ktoś o innej identyfikacji płciowej was zdradzi, naturalnym jest, że możecie być wkurzeni. i nie wahajcie się zerwać kontaktu! nieważne jaką rolę pełnicie w związku, w sytuacji gdy relacja zrobi się toksyczna czy jakkolwiek krzywdząca – nikomu nie wolno zabronić wam odejść.
» największą bronią łagodnego ukesia jest uroczość i niewinność. warto o tym pamiętać.
» niezależnie jaki styl ubioru będziecie preferować, musicie mieć jakąś część garderoby należącej do waszego seme. opiszę w którejś z późniejszych notek sposoby jej zdobycia, ale zaznaczam już teraz: nie pozbawcie go wszystkich możliwych ubrań!
» diabeł kryje się w uśmiechu. jest ich wiele, na każdą okazję i każdym można osiągnąć coś innego. poświęcę jeszcze temu więcej uwagi za kilka rozdziałów, ale już teraz możesz zacząć ćwiczyć.
I na tym zakończę, bo chyba trochę mnie poniosło...
W następnej części skupimy się na drugim typie!╰naprawdę mnie
poniosło, ups╯
CZYTASZ
być uke ⌐ poradnik
Humorhumorystyczna instrukcja dla 'delikatniejszej' połówki w związku osób tej samej płci. błagam, podejdźcie do tego z dystansem.