Tasik

137 3 0
                                    



Pada suatu hari aku terdetik dalam hati aku untuk menjual makanan yang di masakku di tepat aku kehilangan kedua dua ibu bapa aku . Aku singgah ke sekolah kerana ditempat itu guru guru disitu sangat minat makananku . Berpusu pusu pergi ke arah aku untuk memilih makanan kerana takut kehabisan salah seorang perkerja itu berkata

guru 1 = selalulah menjual disini saya rindu masakan awak tau tak . Lagipun kita ni kan            sekampung .

guru 2 = kamu sekampung ke . Bukan kampung kamu kat talimpao ke

yna = haah.


selepas berbual dengan mereka aku ke tasik dimana aku dan ibuku selalu pergi untuk mencari ingatan aku kerana semasa ayah isko bertemu aku kehilangan ingatan . Sampai sahaja di sana ada dua budak yang selalu tolong aku iaitu amboy dan igoy.

yna = hey tak pergi ke sekolah ke

amboy = x lah harini kami x kesekolh .Kak yna ade lauk lebih x lapar la.

igoy = haah la kak saya lapar.

yna = saya dah tinggalkan untuk kamu dah


mereka mencari dalam bakul yang aku bawa tadi .


amboy = datang sini kenapa

yna = macam biasa la mencari ingatan aku .


selepas mereka siap makan mereka pulang . Sementara aku berenang di permukaan tasik kepala aku terhantuk dengan sebuah rakit . Aku angkat kepala aku untuk meriksa siapa gerangan yang berada diatas rakit ini . Ada seorang lelaki sedang tidur . Ia terjaga kerana aku percikkan air ke mukanya . Dia terjaga dan bangun membuka tali pinggang untuk membuat air . Air menjerit kerana terkejut kelakuanya . dia terkejut dan tehantuk kepalanya keatas rakit dan terjatuh kedalam air . Aku menyelam dan menyelamatkan lelaki tersebut . Aku menagangkat lelaki keatas rakit dan cuba membuat CPR terhadapnya . Aku menekan tangan aku didadanya naik turun ia tidak berjaya aku cuba pernafasan mulut ke mulut . Semasa aku menekan hidungnya dan mendekatkan mulut aku ke mulutnya . Mungkin lelaki itu sudah terjaga menolak dada aku . Aku melempang dia dan berkata penipu . aku terjun kedalam tasik dan beredar dari situ .


pangako sayo ( The Promise )Where stories live. Discover now