~Kapitel 2~

81 3 0
                                    

skolavslutning's morgon

•Vanessa's perspektiv

Ända sen i måndags så har min mobil plingat konstant hela tiden.
Det är bara hat och inget annat, bara hat.
Slut med dåliga nyheter. Jag har en god nyhet, det är skolavslutning idag. Yeah!!

Jag ligger fortfarande i sängen. Och klockan är 09:30, men det är lugnt vi ska vara i skolan 13:00.

Efter ungefär 20 minuter

Nej, nu ska jag gå upp ur min säng. Jag kan ju inte ligga här 1 timme och slöa.
Jag gick mot badrummet. Jag tog av mig min sovtröja och mina spets trosor och gick in i duschen.
Jag gjorde min vanliga hårrutin. Ungefär 15-20 min var jag klar. Jag gick ur duschen, jag virrade en handduk runt min kropp och en runt mitt hår. Sen gick jag in i min WIC och tog rena trosor och en ren bh, jag tog min skolavslutnings klänning och satte på mig den. Den är vit och kort, den slutar ungefär 10 cm över knäna, den är urringad och öppen rygg. Jag älskar den klänningen, jag köpte den 2 vecka innan skolavslutningen.
Efter jag satt på mig min klänning så började jag sminka mig. Jag tog foundation, concealer, puder, mascara, ett bronzer och ett väldigt naturligt läppstift. När jag var klar så börjar jag locka håret. Det blev väldigt naturliga lockar. Jag tyckte det såg bäst ut på mig när jag hade naturliga lockar.

Jag tar upp mobilen och kollar vad klockan var eftersom jag inte hade någon klocka i mitt rum, klockan är 12:30.

"Jag börjar om en halv timme" sa viska jag läkt för mig själv. jag fick ett litet leende på läpparna. Snart ska jag få sommarlov. Fyfan vad gött.

Jag sprang ner till hallen och tog på mig min jeans jacka och ett par vita ballerina skor. När jag var klar så kollade jag mig i spegeln så att jag såg bra ut, sen kollade jag på klockan igen 12:40. Jag gick ut ur mitt hus ock låste huset. Sedan började jag gå mot skolan.

Efter skolavslutningen
Äntligen sommarlov fy fan vad skönt. Så skönt att slippa alla jävla idioter på skolan, men jag önskar min mamma var här. Jag står helt ensam på skolgården och tittar på alla i hela skolan går till sina familjer och får massor av kramar och blommor.

Jag bara stod där som ett fon. Jag såg hur glada alla var, och här stod jag och bara försökte hålla tårarna inne. jag kan ju inte bara stå här som ett fån och se mobbad ut, jag går hem. Med tårarna rinnande ner från mina kinder så började jag gå hem. Ingen på hela skolan märkte att jag grät inte ens de vuxna. Ingen såg märkte att jag grät de trodde väll att det var glädje tårar eller så var jag helt enkelt osynlig i deras ögon.

hemma

Efter 5-10 min var jag hemma. Jag sprang hem för jag ville inte att folk skulle kolla på mig med floder med tårar fan ner från mina kinder. Jag såg säkert hemsk ut med smink i hela ansiktet. Jag gick till spegeln och kolla, som sagt smink i hela ansiktet och rödsprängda ögon efter alla tårarna. "Fan vad sexig.." Muterade jag surt för mig själv.

Jag gick upp till mitt rum och tog av mig min klänning och sminket. Jag tog ett par mjukis shorts, en magtröja och nya underkläder och gick in i badrummet för att duscha. När jag stod där i duschen började jag tänka på Allt dom har hänt mig. "Mobbad, misshandlad, nästan våldtagen, näthat mm"

Allt bara snurra runt i mitt huvud, det blev för mycket, allt kom på en gång. Jag fick panik och tog tag i min necessär jag hade på handfatet och tog fram en rakhyvel. Jag tog ett hårt grepp om rakhyveln och börja skära djupt, riktigt djupt. Det börja rinna blod, mängder med blod. Det var blod överallt i duschen. Jag stängde av duschen och satte på mig trosor och bh. Jag sprang ner till köket o letade efter något för att stoppa blodet med. Jag hittade bandage, det gick inte så bra att linda bandaget runt min arm. Det slutade inte blöda. Det blev suddigt köket började snurra. Mina ben blev svagare och svagare. Jag kände ett hårt slag mot huvudet. Allt blev svart...

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Vad händer med Vanessa? Är hon död? Kommer hon klara sig?

Vill ni veta så rösta och kommentera om ni vill ha mera. Så kommer nästa kapitel.

kram ~ Jonna🌸

You've reached the end of published parts.

⏰ Last updated: Feb 16, 2017 ⏰

Add this story to your Library to get notified about new parts!

Everything is possibelWhere stories live. Discover now