•En vecka innan sommarlovet•
•Vanessa's perspektiv•
•Måndag morgon•
Jag vaknade av ett irriterande ljud. Det var så irriterande att jag hade lust att slå sönder något när som helst, men det var min väckarklocka som pep.
Nej måndag! Skolan! Jag vill inte till skolan. Jag hatar skolan. Det är värsta som finns. Varför finns det skolor ens?
Men jag är tvungen att gå till den där jävla skolan. Usch!Jag gick upp ur min sköna säng, även om jag ville ligga där hela dagen. Jag gick direkt in i min WIC och byte kläder till ett par svart jeans och en vanligt linne med drycker "No music No life" på. Jag sminka mig lätt med concealer, puder och mascara.
När jag var klar så gick jag nerför trappan och in i köket där mamma satt och åt frukost.''God morgon gumman! Vill du ha lite frukost?'' Frågade mamma med en len röst.
"Nej tack, jag är inte hungrig!" ljög jag. Jag är egentligen jätte hungrig, men jag vill inte bli mer tjock än vad jag redan är.Jag gick ut till hallen och tog på mig mina "vita" Converse (dem är inte så vita längre), min jeans jacka och tog min väska och gick till mot helvetet, skolan.
•skolan•
Väll framme vid skolan så tittade alla på mig. Jag hatar när folk tittar på mig. Man kunde höra att viskade saker om mig.
''Hon är en hora!''
''Vilket äckel!''
''Slampa är vad hon är!''
''Hur kan hon komma till skolan sådär!''
Jag kände att det började bränna bakom ögonlocken. Jag ville inte gråta in för folk, jag vill vara stark så jag stänger ögonen hårt och börjar springa till mitt skåp.
Så fort jag kom fram till mitt skåp kollade jag schemat. Det stod att det var matte om 20 minuter.
Jag hinner ''gå'' på toa innan lektionen börjar. Jag tog av mig min jacka och hände in den i skåpet, jag tog min väska och började gå mot toaletterna.
När jag väll kom fram så gick jag in på en av toaletterna och låste dörren. Jag tog fram en liten ask i min väska, jag öppnade den och i asken låg det 3 rakblad. Jag tog upp ett av dom och lade den på min handled. Jag drog rakbladet hårt och djupt 3 gånger på höger handled. Det sved till riktigt mycket. Det bara rann mängder med blod. När blodet hade slutat rinna så tog jag upp en långärmad tröja som jag hade i min väska så att inte folk skulle se såren.
Jag kollade på mobilen och såg att klockan var 08:06.
''Fan'' suckade jag. Lektionen börjar om 4 minuter.
Jag plockade ner rakbladet i asken och lade den i västan, sedan sprang jag till matte lektionen.När jag kom fram till salen vi hade matte så väntade alla utanför dörren på att läraren skulle komma.
•Mitt i lektionen•
Nu har halva lektionen gått. Det var som vanligt, alla kasta papper på mig och fnissa. Visa pekade på mig och fnissa.
Det är alltid så här i skolan och på lektionerna. Usch!!
Så här är det varje dag. Fatta då varför jag hatar skolan.
Jag hatar mitt liv!
lektionen fortsatte som vanligt, men jag gjorde inget. Jag bara satt där och titta ut ur fönstret och var i min lilla egna värld.Jag vaknade mitt i mina tankar av att min lärare börja prata:
"Nu slutar vi, tack för idag. Det är läxa 18 till nästa vecka. Hejdå, syns imorgon igen"Jag packade snabbt ihop mina saker och gick så fort jag kunde till mitt skåp.
•Efter skolan•
Äntligen är skolan slut! Så skönt att slippa alla idioter!
Nu ska jag hem och skriva i min dagbok. Ni får tycka vad ni vill, men jag gillar att skriva ner mina tankar och vad som händer i mitt liv.Efter typ bara 10 minuter var jag hemma. Det var så skönt.
Jag märkte att dörren var låst, "konstigt, mamma brukar vara hemma nu?"''Hallå!'' Ropade jag när jag var innanför dörren.
Jag fick inget svar så jag gick in i köket. På köksbordet låg en lapp från mamma.''Hej gumman! Just nu är jag påväg till Arlanda för jag ska vara i USA i ungefär 2 månad. Jag måste göra något jätte viktigt. Jag fyller på ditt kort med 3000 kr varje månad. Puss puss ring om det är något. // kram mamma.''
"Undra vad hon skulle göra i USA? Aja nu får jag göra lite som jag vill"
Jag kollade på klockan, den var 16:05.
''Vad tiden går långsamt? Jag vill ha sommarlov så jag slipper min klass, min skola och alla människor!'' Tänkte jag.• På kvällen•
Klockan var ungefär 21:30. Jag var så trött, jag skulle kunna somna när som helst. Så jag gjorde mig iordning för att sova. Jag tog på mig min pyjamas som var en vanlig t-skört som går lite över rumpan så men ser mina string trosor.
Precis när jag ska lägga mig i sängen och sova så plingade min mobil till, och en gång till, och en gång till och en gång till. Jag blev rädd och väntade i några minuter, sedan tog jag upp min iPhone 6 som låg på under min kudde och tryckte på hemknappen och kollade.
Det var sms från dolt nummer. Jag låste upp mobilen och kollade på sms:en.''Gå och dö din jävla fitta'' läste jag högt för mig själv.
Det plingade till igen och igen och igen. Det var inga snälla sms det var typ''Jävla hora''
''Missfoster''
''Äckliga jävla fitta''
Jag kände något blött rann ner på min kind. Det var en tår och en till och en till, nu brast allt jag började att stor gråta.
Den natten grät jag mig till söms den, som alla andra dagar.~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Hoppas ni gillar mitt första kapitel! Det kommer mycket mer kapitel än typ 10 kapitel så ni behöver inte oroa er.
PS: ursäkta språket men det kan komma en hel del av sådana ord i denna bok/novell.
Vi ses i nästa kapitel!Kram~ Jonna 🌸
KAMU SEDANG MEMBACA
Everything is possibel
Fiksi RemajaJag är en tjej på 15 år. Jag heter Vanessa. Jag har långt brunt hår, navelpiercing och isblå ögon. Okej nu tänker ni hon är så perfekt och alla måste älska henne! Men där har ni fel. Det är mer tvärt om för jag är mobbad. Både i skolan och på nätet...