Cassandras perspektiv:
Klockan är sju på morgonen en lördag och jag sitter och pluggar jag har verkligen inget liv nu förtiden.
Sanningen är att jag har typ inga vänner kvar för att alla har börjat olika linjer och hittat nya vänner förutom jag.Jag har alltid hatat skolan jag har varit mobbad det går ryckte om mig och jag är glad att jag hittade Lukas, Philip och Iza men nu är det över.
Jag var smart tills jag börja sjuan där jag blev underkänd typ på allt jag gjorde så jag fick kämpa för att få upp mina betyg och ingen lärare har haft respekt till min bakrund.
Som om jag inte redan har börjat hört rykten om mig och min bror det är bara han och ja som vet sanningen ingen annan.Jag bestämmer mig att släppa alla uppsatser ett tag och bara chilla och svara på alla meddelanden jag har fått under natten.
När jag har tagit studenten så ska jag dra till USA och leva life ett tag efter allt jävla skit....
Om jag viste att allt skulle bli så här hade jag tagit självmord redan i mammas mage.
Om bara Noah hade kunnat för varna mig...Jag kliver upp och går in till resten av lägenheten och man kan känna sprit lukten som man håller på att spy av.
Jag försöker komma förbi sprit bordet utan att välta ner någon flaska, jag råkar putta till bordet lite och det faller ner en Bacardi flaska som åker sakta ner på golvet och man hör hur flaskan går sönder och det är Bacardi över hela golvet. Jag tittar upp igen så står Noah där med en halvt naken tjej och hennes ögon granskar mig från top till tå hon ger mig en äcklad blick men jag struntar bara i det."Detta är min lillasyster Cassandra" förklarar snabbt Noah
"Hej Amalia" sa hon
"Hej"Jag ställde mig på knä och börja torka upp all sprit som nu har börjat ge mig huvudvärk.
Man kan höra att jag får en Snapchat ifrån någon, jag ser hur Noah vänder sig om för att titta vad det är och ge mig telefonen men han kommer aldrig med den utan vara står där med mobilen i handen och verkar läsa om och om igen utom något tecken på några känslor.Man kan se hur han drar fingret åt vänster och ser att han knappar in min kod, jag springer snabbt fram men då är det försent han har redan hunnit öppna meddelandet som var ifrån Melker.
Men jag hinner se vad det står och jag möter snabbt Noahs blick jag kollar oskyldigt på honom, jag rycker ifrån min telefon och svarar snabbt för att sedan åter gå till min torkning av Bacardi.Äntligen är jag klar och har lyckas torka upp allting och förbrukat tre hushålls rullar.
Jag kan äntligen ta fram det jag ska äta till frukost för att gå och sätta mig i sängen och äta den medans jag gör min uppsats.Jag ställer ifrån mig skålen och forsätter att skriva på uppsatsen om de alla trettio lagarna vi skulle skriva om med våra egna ord och jag är tvungen att klara det annars blir jag underkänd i den klassen.
Klockan visar att den är fyra på eftermiddagen och jag har hållit på med uppsatsen typ oavbrutet 10 timmar på en LÖRDAG!!!.Jag skickar in uppsatsen med mitt namn och källkritiken, jag stänger av datorn reser mig upp och går med den till skrivbordet och lägger den på sin plats sen återgår jag till sängen men nu tar jag upp telefonen och ser att jag har fått ganska många snaps typ över hundra sekunder bara det Lukas har skickat jag svarar snabbt tillbaks på alla snaps.
Lukas och jag bestämde oss för att träffas så han skulle hämta upp mig om tio minuter med sin gamla slitna moppe.
Jag kollar mig i spegeln men får lite panik när jag inser att jag fortfarande har min pyjamas på mig, jag öppnar snabbt garderoben och kollar igenom vad jag har och sen kollar jag ut genom fönstret för att se vad det är för väder.
Det får bli ett svart tajt linne och ett par högmidjade vanliga jeans och sen slänger jag på mig en tunn kofta.Man hör en försiktig knackning på dörren jag öppnar den medans jag sätter på mig min andra sko.
Lukas lutar sig mot dörröppningen och väntar på mig.
Vi springer halvt ut och den ljumma luften nuddar mitt ansikte när jag kommer ut genom porten.Vi sitter på klippkanten som vi alltid har gjort som första dagen i högstadiet alla var samlade i en ända stor ring.
"Vill du käka pizza med mig och några andra killar och Philip" frågar Lukas
"Varför inte det får alltid plats med en pizza i denna mage"Man kan höra hur Lukas skrattar lite tyst för sig själv och det får mig att le till lite.
Vi går tillbaka till moppen och börjar åka hem till Philip där vi skulle äta pizzorna.
Jag kliver snabbt av moppen och går fram till dörren och kliver in i hallen med Lukas tät bakom mig.
Mina ben styrs in till köket och där står Philip min allra bästa vän sen ettan."Chassi" ropa han
"Philip" Sa jagHan gav mig en av de där bamsekramarna han brukar ge till mig det är de bästa kramarna, vi släpper kramen men han lägger sin arm runt mina axlar och presenterar mig för alla andra killar som sitter på bord och stolar .
Klockan har redan hunnit blivit ett på natten och jag har nyss kommit hem till lägenheten.
############################
Hej
Nytt kapitel
Ni får gärna ge feedback och även rösta såklart.