Sherlock İle Tanışma

1.6K 26 14
                                    

    Londraya henüz gelmiştim ve burada hiç arkadaşım yoktu, yaşadığım bir kaç olaydan sonra sıfırdan başlamak için gelmiştim bu şehire pek sosyal birisi değildim ve hayatımda heyecana da yer yoktu sıradan bir memuriyet bir iş , ev bana yeterdi bunlar üst düzey hedefler değildi elbet ama bunları bile elde edemedim onunla tanışınca hiçbir şey eskisi gibi olmadı.

Londraya gelmeden önce rezervasyon yaptırdığım  bir hotele doğru taksiyle gidiyordum. Bir az sonra uzun boylu bir adam taksinin önünü kesti ve karısının doğum yaptığını söyledi ben de taksimi onunla paylaştım hastane ile otelin yolları ters düşüyordu ama sorun yapmadım bu şehirde her şey güzel olacak nazik bir insan olarak yaşayıp iyi dostluklar edinecektim. Daha önce bunu yapmayı becerememiştim bu kararı ise en yanlış anda aldığımın farkına biraz geç varacaktım. Uzun adam arabadan indi ve sakin adımlarla hastaneye doğru ilerledi bir kaç dakika önce doğumdan bahseden birisi nasıl bu kadar soğuk kanlı olabiliyor anlam veremedim ancak belki de bu şehirde işler bu şekilde ilerliyordu.

   Tam taksiye hareket etmesini söylerken bir adam kapıyı açtı ve az önce taksiden inen adamın tarifini istedi yeni hayatımı düşünürken adama fazla dikkat etmemiştim ve kapıyı açan arkadaşa guvenebilir miyim bilmiyordum.Uzun boyluydu dememle birlikte teşekkür etti ve kapıyı kapattı koşar adımlarla hastaneye gitti. Uzun boylu olması ona yetmişti ama madem bu arabadan indiğini gördü adamın boyunu da görmüş olmalıydı.

   Taksiye beklemesini söyledim. Hangi ülkede hangi şehirde olursam olayım burada bir şey dönüyordu. Etrafa bakarken hastanenin önünde taksimi paylaştığım adamı elinde silah birisini vurmak üzere olduğunu gördüm. Diğer adam ise yapmaması için ona doğru koşuyordu. O sırada iki el atış sesiyle birlikte silah patladı. Taksiden indim koşarak onlarca kişiyle birlikte olay yerine doğru gittim vurulan adam her halinden belliydi ki madde bağımlılığı vardı gözleri morarmış suratı yara bere içinde saçları dağınık pahalı görünen  bir saati vardı. Aslında saati çıkardığınızda geriye kalan kıyafetleri 20 liraya alınabilirdi. Hırsız bir bağımlı yerde yatıyordu ve ben de doktordum bir an ona yardım etmek istemedim daha sonra aklımı felaket bir düşünce sardı onun ölümüne sebebiyet olacak olan bendim o adamla taksimi paylaştım paylaşmasam belki de vurulmayacaktı.

    Bu düşünceler içinde gidip gelirken sırtıma tetiği çeken adamı soran kişi dokundu ve yaşananların benimle bir alakasının olmadığını, doktorluğumu kullanıp onu kurtarması gerektiğimi söyledi. Kısa bir anlam verememezlikle birlikte kendime geldim övünmek gibi olmasın ama işimin ehli bir doktordum ve savaş alanlarında görev yapmıştım dolayısıyla bundan çok daha beteriyle karşılaşmış ve kurtarmıştım buna da gerekli müdahaleyi yaptım ve ambulansı bekledim

     Sırtıma dokunan adam elini uzattı aramızda:

-İyi işti işinin ehli olmalısın tebrik ederim.

+Teşekkür ederim ancak size sormam gereken şeyler var.

-Buyrun doktor ne isterseniz sorabilirsiniz

+Doktor olduğumu kendimi suçlu hissettiğimi ve bu cinayetin işleneceğini nerden anladın ?

-Ah biraz doğuştan biraz da uzun yıllardır süren tecrübem sayesinde doktor, isminiz neydi ?

+Watson. Doktor Watson sizinki ?

-Sherlock, Sherlock Holmes. bir mesleğim yok ancak ben kendimi özel dedektif olarak adlandırıyorum. Sizden küçük bir şey isteyeceğim, taksinizi kullanabilir miyim acaba ?

Neden bilmiyorum ama bu adama karşı bir güven duygusu uyanmıştı içimde "Tabii ki" dedim ne de olsa artık nazik bir insandım. Beraber taksiye geçtik ve bana bir teklif daha yaptı.

-İstersen benim evime gel Watson Londrada yenisin anlaşılan.

+Bunu da nerden çıkardın şimdi ?

-Ah endişelenmeye lüzum yok Watson valizlerini bagaja koymamışsın ve bu valizler oldukça yeni ilk kez kullanılıyorlar.

+Şehirden ayrılıyor olamaz mıyım ?

-Komik olma Watson buradan bakarak cebinde kalacağın otelin adresinin yazılı olduğu kağıdı görebiliyorum. Ancak buraya en yakın otel 1 saat uzaklıkta ve saat oldukça geç oldu.

+Pekala

dedim ve kabul ettim karşımda daha önce hiç karşılaşmadığım bir zekaya sahip olan birinin bulunduğu kesindi. 

Sherlock HolmesHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin