(GÖRSEL: ÜST ~ EXO-K, ALT ~ EXO-M)
ARMY olan ve samimiyetine ve ilgisine hayran kaldığım, EXO hakkında bilgi isteyen bir arkadaş sormuştu bunu.
"İşte ben bunu anlamıyorum. EXO-K, EXO-M, EXO-L ne? "
EXO bilindiği üzere 2012 yılında SM adlı bir şirket tarafından kurulmuş 12 kişi ile başlamış, şu an 9 kişi olan 12 gölgeli 9 adamın grubuna verilen addır.
EXO Kore ve Çin'de faaliyet göstermek üzere 2 gruba ayrıldı. Bu sadece konserler için olan bir ayrılıktı. Aslında 12 kişilerdi. Büyük konserler, klipler ve programlara hep 12 kişi katılıyorlar, sadece şarkıların Çince ve Korece versiyonunu seslendirmek için ayrılıyor ve Korece-Çince konserler veriyorlardı.
EXO-K , EXO - Korece söyleyen grup. Kore'de faaliyet gösteren gruba verilen ad.
EXO-M, EXO - Çince söyleyen grup. Çin'de faaliyet gösteren gruba verilen ad.
Fandom adı ise grup 2012'de çıktıktan çok sonra belirlendi. EXO-L. Anlamı EXO-LOVE.
Yani alfabedeki K, L, M harfleri. Alfabedeki sıraya göre K ve M'yi birbirine bağlayan harf L'dir. Yani EXO'yu bir yapan, fanlardır. Denilmektedir.
Grubun sloganı da We Are One! tabii.
Bazıları o L'nin SM şirketi Ceosu Le Soo Man'ın L'si olduğunu söylüyor. Bu işin dalgası tabii.
Ama bence zekice düşünülmüş ve bir anlamı ifade eden bir fandom adı.
Şimdi de EXO'dan, neden adının EXO olduğundan, üyelerden bahsedeyim.
Önce teknik detaylardan bahsedeyim. EXO 2012'de çıkış yaptı. İlk çıkış şarkısı "Mama" bir heavy Metal parçası. Konusu ise isyanla karışık Dünyadaki barışa duyulan özlem.
Çıkış şarkısı bile bir anlam ifade ediyor, değil mi?
Ve kesinlikle bilmeniz gereken bir detay daha var. Bunu bilmelisiniz. EXO bir konsepte sahip bir grup. Konsept ise şu. Gruptaki her üyenin özel bir gücü var. Bunun nedeni 1970'li yıllarda Korede görülen 12 ufo.
Bu ufolar gökyüzünde iken SM şirketinin şimdiki CEO'su o zaman radyo sunuyordu. O da 12 ufoyu gördü ve olayları canlı canlı aktarmaya başladı. O zaman aklında EXO grubunu oluşturmak fikri doğduğu söyleniyor. Yani 1970'lerden beri düşünülen bir grup. Proje üzerinde çok çalışılmış anlayacağınız.
EXO ismi ise uzayda bulunan gerçek bir gezegene ait. EXO Planet. Üyeler oradan geldiğini ve konsept gereği özel güçleri olduğunu söylemektedir. :)
Ve ayrıca SM bu konsepte oldukça bağlı öyle ki her CB'i yani ComeBack parçasını bir güneş tutulmaya denk getiriyor.
Kliplerde Güneş tutulması ile üyelerin güçlerini kazandığı simgelenir özellikle Mama yani ilk şarkıda.
Mama klibini şuraya bırakayım.
Sizin düşünceleriniz neler? ~
Sonraki bölüm için bolca yorum yapmayı unutmayın~♤
ŞİMDİ OKUDUĞUN
EXO TANITIM
Non-FictionBu grubu tam anlamıyla 4,5 milyon kişi tanıyor. Siz neden bilmeyesiniz ki? Size EXO'yu tanımanın inceliklerinden bahsedeceğim, içeri girin. not: Kılavuz yazacakken kapakta sorun oluşmuş. ___ Yazılmaya başlandığı tarih: 18.07.2018