Part 6: Jisung Choices

117 7 1
                                    

Jisung tiba² berfikir panjang. Kepercayaannya terhadap nenek tua itu menjadi malap. Mana mungkin dia bleh tukar jadi vampire begitu saja. Mesti ada syaratnya jugakan??

N.Tua: Tentang keluarga kmu,kmu jnganlh risau. Sebaik saja kmu dilahirkan smula,semua yg tahu tentang kematian kmu akan hilang ingatan dan tdak tahu akn dirimu lagi. Keluarga kmu,omma dan appa kmu juga tdak akn dpat mengecam kmu lagi buat selamanya.

Jisung: Itu..itu..huh~*mengeluh+cpat fikir*.

Jisung memandang semula omma,appa dan noonanya. Kesedihan dan marah melanda jauh di benap hati jisung lalu dibuatnya keputusan.

Jisung: Klau inilh cranya untuk sy dpt memblas dendam, sy rela bertukar menjadi iblis dari dibelenggu kekesalan dan kekecewaan. Baiklh,sy akn menjadi vampire.

N.Tua:*senyum manis* Bijak pilihanmu,pemuda. Tapi,ada tiga syarat jika kmu ingin membalas dendam dngan bentuk seekor vampire. Adakah kmu snggup??

Jisung:Rela berkorban nyawa demi org yg dicintai dan ingin membalas dendem*semangat memuncak*.

N.Tua: Baiklh jika kmu bertekad, syarat yg pertama ialah kmu akan hidup sebagai vampire buat selamanya tapi jika kmu terhisap darah manusia,kmu akan mati dlm 1 minggu. Syarat yg kedua, kmu harus menjaga maknae dlm kumpulan kmu dan cariknlh dia pasangan yg sepadan. Apabila hatinya retak,dirimu yg menanggung kesakitan itu. Syarat yg ketiga, jika hatinya retak,maka hanya satu saja pengganti hatinya itu. Dia akan muncul disaat maknae kmu dlm kesusahan yg melampau. Tapi..pengganti itu bagai remaja malam. Dia ialah seorang vampire tapi dia juga yg melindungi kmu. Tiba waktunya nnti,kmu akn dpat merasakan kehadirannya.

Wanna One Vampire Guardian🔯[Slow Update]Where stories live. Discover now