Part 1: Wanna One Life

349 9 3
                                    

Sebelas namja sedang berkejaran dngan seronoknya di padang sekolah mereka. Salah seorang dari mereka berkata,

"Hyung,bila kita boleh balik rumah kita?Guanlin rindu rumah kita??,".

Guanlin berkata smbil memeluk lengan hyungnya yg kebetulan duduk di tepi.

"Sabarlah..Park Samcheun kata bulan depan baru siaplah rumah kita tu. Kan dinding dia runtuh sbb kena langgar dngan org jahat tu. Guanlin nk ke jumpa dngan pembunuh tu!?,".

Hyungnya cuba menakut-nakutkan guanlin dan ternyata berhasil. Ceh,penakut~
Guanlin mencubit sedikit lengan hyungnya.
Kemudian,dtng lagi sorang namja pendek menuju ke arah mereka.

"Menyampah betul aku tonton korng dua n tau x??Jom balik dorm. Cikgu haha panggil tadi sruh semua plajar dorm balik. Dh hbis waktu main.,".

"Ni lgi sorang, sesuai lh kau tu ngan cikgu haha. Dua² pendek,dua² penyebok!!Jom guanlin. Jngan layan sngat hyung pendek kau ni!",.

Hyung itu membawa guanlin meninggalkan si pendek sorang di belakang. Bengang punya pasal,bangku yg hyung duduk tu disepak kuat. Tapi..

"OOO!!!APPO!!!!KAKI AKU!!,".

Dia lupa bangku tu adalah bangku besi. Fuh..sakit tu klau sepak. Padan muka..we Indian believe in karma.
Di sebalik semak, seseorang tertawa lucu melihat telatah si pendek. Tawanya sedikit terdengar. Si pendek terlihat pelik.

"Apa benda tadi tu??Ee..seram lah. Baik aku balik...,".

Si pendek terasa seram akibat suara tawa itu. Sang ketawa tersenyum semula. Apabila melihat si pendek pergi, sang ketawa keluar dan berkata,

"Aku akan sentiasa lindungi korang semua. Tpi dari jauh sbb aku risau aku akan jatuh cinta dan hilang. Huh..*mengeluh+lesap*.

PHUFF!!!

Skip

Si pendek pula ke dorm Wanna One dngan tergopoh gapah(?). Masuk saja dlm,kepalanya pula diketuk.

Wanna One Vampire Guardian🔯[Slow Update]Where stories live. Discover now