Bab 1 : Gamer sunyi

133 21 0
                                    

    Boboiboy menguyah sandwich perlahan - lahan. Walaupun berumur 13 tahun, Boboiboy amat sukakan permainan video game. Kalau masuk ke dalam biliknya , sememangnya indah buat pencinta video game.

Tetapi...

Dia sunyi :( <

   Ibubapa Boboiboy terlibat dalam satu kemalangan dahsyat iaitu kereta ibu bapanya bertembung dengan  lori dan kereta ibubapanya tercampak ke selekoh jalan.

  Boboiboy tidak bersama mereka semasa kemalangan itu. Tinggal sebatang kara , Boboiboy tiada lagi tempat mengadu selain atuknya.

  Sejak itu, Boboiboy yang dulunya periang , kini menjadi pendiam dan lebih suka menyendiri. Bukan itu saja...

??? : *terlanggar bahu Boboiboy*

Boboiboy : *pegang baju budak tu* Hei, kau buta? Tak ada mata?

??? : Erk..

Boboiboy : Sudah langgar orang! Minta maaf pun tidak!!

  Dia juga sudah berubag menjadi panas baran. Pantang silap sikit, pasti akan naik angin. Bergaduh menjadi kebiasaan baginya. Dia tidak gentar pada sesiapa pun.

  Didenda oleh guru  disiplin sudah tidak memberi kesan apa apa kepada Boboiboy. Disebabkan itu, Boboiboy dibenci dan dipulaukan oleh semua orang. Tiada sesiapa mahu berkawan dengannya....























Kecuali seorang...

Pada suatu hari, sepupu Boboiboy, Ochobot datang berpindah kerana ibubapa Ochobot mati lemas kerana banjir di Kelantan.  Sejak itu,  Boboiboy mula berubah.

  Ochobot dan Boboiboy bersekolah di sekolah yang sama . Mereka kerap makan bersama , walaupun Boboiboy hanya lebih banyak berdiam daripada bercakap. Namun, Ochobot tidak peduli tanggapan orang lain pada sepupunya.

  Semakin lama , Boboiboy semakin mesra dengan Ochobot. Keikhlasan Ochobot untuk berkawan ketika semua membenci dirinya membuatkan dia terharu. Sedikit demi sedikit, Boboiboy berubah. Panas barannya sudah berkurang dan dia kembali ceria.

  "Hei, termenung jauh nampak," Ochobot tersenyum sambil membawa sepinggan nasi lemak. Boboiboy hanya tersengih, "Tak ada apa apalah Ochobot. Balik nanti kita pergi main game!"

  "Game..game..game.. Tak habis habis en? Okay, balik nanti kita main."

  "Gamer on!"

🎮🎮🎮
Permulaan! Harap tak bosan ya? Mari kita menjiwai hidup gamer.

Gamer OnWhere stories live. Discover now