35 lat wcześniej.
Prawdą jest, że wiek dwudziesty dla Polski był jednym z gorszych w ostatnim tysiącleciu. Intensywnie otwarty został pierwszą wojną światową, by później kontynuować niszczycielskie działania barbarzyńskich i chętnych do imperializacji krajów na drugiej wojnie, zaledwie dwadzieścia jeden lat później. Łącznie dziesięć lat rywalizacji między dwoma mocarstwami o Polskie tereny odbiło się zupełną destrukcją kraju. Później kilkadziesiąt lat komunizmu, trwającego aż do roku tysiąc dziewięćset osiemdziesiątego dziewiątego. A teraz jeszcze to... Najcięższa zbrodnia na świecie, która została popełniona na łamach XX w. Sklasyfikowana jako rozwiązana i zamknięta po tym, jak ujawniono ciało blisko pięćdziesięcioletniego mężczyzny powieszonego pod sufitem, ofiarowanego w pentagramie złożonym z trzynastu osób. Każdy z nich zabity trzynastego dnia każdego miesiąca. Seria zabójstw i ofiara nie mogły być widzimisię schizofrenika-szaleńca, który postanowił z dnia na dzień dokonać zbrodni. Do tak wyrafinowanego przestępstwa i doskonałego krycia śladów po sobie trzeba odpowiednio inteligentnego człowieka. Takiego, który zamiast bawić się w kotka i myszkę z władzami będzie dążył umyślnie do celu, niezależnie od tego ile na jego rzecz jest w stanie poświęcić. Masowi mordercy i psychopaci kierujący się moralnością czystego zła nie są przecież sentymentalistami. Na długo po oficjalnym oddaleniu sprawy jeszcze o niej wspominano w mediach i podawano za przykład demoralizacji społeczeństwa.
Istotnym jednak jest fakt, że trzydzieści pięć lat później bieg zdarzeń zaczyna przybierać formę deja vu. Wszystko wskazuje na to, że kolejny seryjny morderca bądź też sam winny sprzed ponad trzydziestu lat wraca, by powtórzyć swoje niebywałe dzieło. Sprawa nie jest jednak taka prosta - świat od dwóch dekad pogrążony w tragicznych skutkach trzeciej wojny nuklearnej zdziesiątkował znaczną większość ludzkości żyjącej na Ziemi. Szczególnie sytuacje utrudnia fakt, że dzisiejsze czasy nie obfitują w profesjonalnie wyposażone jednostki specjalne i wysokiej klasy technologię. Od kolejnej tragedii może uratować lokalną społeczność jedynie ambitny detektyw Przemysław Porost, postawiony w trudnej sytuacji i będący pod ciągłą presją oficerów w Schronie.
Nic nie można powiedzieć na pewno. Wiadomo jedynie, że znany sprzed laty Lalkarz wraca, by powtórzyć swoje dzieło z przeszłości.
YOU ARE READING
Lalkarz
Mystery / ThrillerKryminał w połączeniu z uniwersum Metro 2033. Opowiada o losach detektywa o ksywie "Porost", którego zadaniem jest zdemaskować sprawce ostatnich zniknięć w Schronie.