Kapitel 1

51 3 3
                                    

~~~~LOUISE~~~~

Jag vakna av att solen lyste mig i ansiktet. Jag kom på att det var måndag så jag tittade hur mycket klockan var. Den var bara 06:25 så det var lugnt.

Jag tog mig sakta upp hur sängen och gick sakta in till badrummet. Jag ställde mig i duschen och kände dom varma dropparna rinna ner från min kropp. Jag njöt och jag kände att jag blev piggare.

Jag stängde av vattnet och masserade in schampot i håret, sen så startade jag vattnet och lät schampot glida ner längs kroppen och ner i avloppet.

Sen så hade jag i balsam i håret och tvålade in kroppen. Jag sköljde av mig det och klev ur duschen. Jag tog en handduk till kroppen och håret.

Sen så gick jag till garderoben och klädde på mig mina leopard stringtrosor och push-up bh som var likadan. Sen så tog jag ett par slitna ljusblåa jeansshorts och ett linne men urringning.

Jag gick till sminkbordet och fönade håret så det inte skulle vara så blött, sen så sminkade jag mig lätt. Jag tog tunt lager foundation plus puder, sen tog jag tunt lager eyeliner och mascara.

Jag tittade mig i spegeln och drog fingrarna genom håret så det skulle bli platt men inte för platt.

Jag tittade på klockan och såg att den var 06:57. Jag gick ner till köket och såg att Sandra satt där.

''Godmorgon, vad gör du uppe så tidigt?'' Frågade jag samtidigt jag plockade fram macka och juice till mig.

''Jag vaknade av duschen och då kunde jag inte somna om, så jag tänkte äta frukost och sen ut och springa.''

Jag nickade medan jag bredde mackan och hällde i juice i glaset. Jag satte mig mittemot henne och vi satt och småpratade lite medan hon drack kaffe och jag min frukost.

När jag hade ätit klart så tittade jag på klockan i köket och den visade 07:20. Jag hade gått om tid för vi börjar 08:15. Jag plockade undan och gick och satte

mig vi tv:n.

Jag zappade runt och såg att Family Guy gick så jag tittade på det. Jag kände att andra soffkudden sjönk med och såg att Sandra kom och satte sig.

''Haha Family Guy kan ju inte var bra,'' sa Sandra medan hon skrattade och ändrade kanal till nån modeprogram.

''Men hallå Sandra, ge mig dosan!'' sa jag samtidigt jag såg ganska surt på Sandra.

"Nej men vi ska inte titta på Family Guy, det suger ju,'' sa hon med en retsam röst.

''Näämen seriöst Sandra!'' sa jag ganska högt medan jag kastade kudden på henne.

Jag resten mig upp och gick för hon var så jävla dryg. Jah kollade klockan och såg att den var 07:39.

Jag tog upp mobilen och ringde Mirjam (min bästis) Det gick några signalen innan hon svarade.

M- Hej!

L- Hej, är du helt klar?

M- Jag hurså, klockan är ju inte så mycket så det är inge idé att åka till skolan än!

L- Nej men kan inte du komma över så går vi tillsammans.

M- Jo kommer på en gång! Hejdå

L- Hejdå.

Jag hörde att hon hade lagt på så jag la ner mobilen och gick upp på mitt rum och satte mig vid surfplattan. Jag kollade Instagram, Twitter och Facebook men inge speciellt hade hänt.

Jag gick ner igen för att titta om hon hade kommit och precis då så hörde jag nån plingade på dörren. Jag sprang och öppna och såg Mirjam.

Bara vänner?Where stories live. Discover now