1950. június 30. , Nairobi,
Ha valaki látott szörnyűséget, azt enyhének fogja találni Nairobi nyomornegyedéhez képest. A fémlemezekből tákolt viskók, a piszkos emberek, bánat és harag önti el egyszerre. Ha van szíve. Az akkori gazdag emberek mit sem törődnek az éhezőkkel, csak az adót szedik tőlük. Ez a hely tökéletes központ a sötét angyalunk számára. Mivel értesült arról, hogy Kenyában tartózkodik az illető, aki birtokolja az általa keresett fegyvert. Az egyik forgalmas utcán baktatott, amikor hirtelen beleütközött egy férfiba.
- Elnézését kérem, méltósagos asszony, nem szándékosan -....
- Ugyanmár! Én nem figyeltem, legyen szép napja! - hosszú szőke haja úgy lebnent utána a forró szellőben, akár egy zászló.
,, Milyen kiszámítható. Rögtön bocsánatért könyörög. Mivel a rasszizmus időszakába tévedtem, persze ez érthető. Ha nem nekem hebeg, így már megverték volna." Éppen csak hat órája tartózkodik a városban, de már pletykák terjengenek a
,, különös szőke fehér ismeretlen nőről ". A poros utcán setálva egyre többször vette észre, hogy egy fehér ruhás korabeli fiú követi. ,, Na tessék, megint egy kém! Elegem van! Egy perc nyugtom sincs!" Befordult a sarki ,, Italozó" - ba. Amint belépett az ajtón, minden tekintet rászegeződött. A teljes csöndben csak magassarkúja koppanásai hallatszottak. Amikor odaért a pulthoz, izgatott susmorgás szaladt végig az ott tartózkodókon. Megrázta az asztalon lévő csnegőt. A tulajdonos döbbenten nézett a lányra.
- Mégis mit képzelnek?! Hányadik üzletetembert küldték ide nekem?! Maga, ha nem inni jött, takarodjodon innen!
- Elengedem ezt a megalázó hangnemet, egy wishkyt kérek. Jéggel. - a pultos döbbenten állt. Azt nem tudni, a meglepetéstől vagy a megkönnyebbüléstől, de a lány dallamos nevetésére tért magához. - Mi lesz már? Fél tőlem? - épp csak befejezte az utolsó mondatot, pontosan a kézfeje mellett volt az itala egy számlával. Már nyújtotta a pénzt, amikor az ajtó kivágódott. Akik a helységben tartózkodtak összerezzentek. Némelyikük egy sötét sarokba húzódott.
- George Stuff! Letartóztatjuk magát! A hónapok óta halogatott bérlő díj nem érkezett meg. Panaszt tettek ezért. Az elcsalt pénzt kifizeti most, vagy visszük a sitre.
- Nem tudtam annyi pénzt összeszedni, a fizetésemből alig él meg a családom! Ha adnak egy kis -
- Kapott elég időt! Velünk jön! - két rendőr a karjánál fogva cincálta az ajtóhoz. ,, Ha nem teszek valamit, elviszik emberem! " gondolta a lány.
- Ennyi elég lesz? - kiáltott utánuk. Odarúgott egy egész utazó táskányi dollárt - Nos? Kérdeztem valamit!
- Ez.....Két generációra fedezi a kívánt összeget.... - a pultos fogva tartói elengedték. Majd távoztak. Elizabeth elégedetten mosolygott. Sosem gondolta volna, hogy ilyen jól tud színészkedni.
,, Biztos elismeréssel tekint rám Eris. " Ettől még jobb kedve támadt. ,, Most kell lecsapnom rá. Alkalmas pillanat. Végig hallgatom a nyálas köszenetét, azt kérek tőle pár apróságot cserébe." Szinte minden pont úgy történt, ahogy eltervezte. A tulaj elkezdett hálálkodni, ő meg csak játszotta a szerény nemesi kishölgyet.
- Kérdezhetek magától valamit, George?
- Amit csak akar, Comet úrnő!
- Nos, ismeri ezt az embert? - egy fekete-fehér fotográfiát tartott a férfi elé. Komoran összehúzta a szemöldökét.
- Hogyne. Ő jelentett fel a pénz miatt. Tőle fél az egész néger népség, meg a sárkányos revolverjétől! Kétszínű, áruló hazug ember és ennek tetejébe vérbeli bűnöző. Fényűző itókázasokat szokott rendezni a puccos lakosztályában. A rovásán sok van. Rablások, gyilkosságok és sokféle bűntény miatt ülhetne a dutyiban. Életfogytig. Persze amit feketék ellen követnek el fehérek, nem bűntetnek. Persze ha fordítva.....
- Tudja, hol lakik?
- Nairobitól néhány mérföldre. Egy hatalmas, fekete villája van. Miért, talán találkozni akar vele?
- Van nála valami, ami az enyém. Szépszóval megpróbálom visszaszerezni, de ha nem megy.....
- Lepuffantja?!
- Pontosan! - vigyorodott el a lány. Kisietett a kocsmából. Amikor nem látta senki, felszökkent a levegőbe. Két fekete sasszárnyán szelte a levegőt. A szél könnyedén repítette a kopár síkság fölött. Lepillantott. Két keréknyomot vett észre, amik egyenesen céljához vitték. Eltüntette légi fenntartóit, zuhanva közelítette meg a villa tetejét. A becsapódás elmaradt. Légies mozdulattal ért talajt. Könnyed léptekkel indult a legközelebbi ablak felé. Betörte az üveget. Leugrott. Marvány padlón koppant a cipője. Egy dolgozó szoba szerű helyen állt. Meglátta, ahogy a részeg rangos vodkás üvegéből húzott nagyokat. Megpillantotta a lányt. Harsány röhögésbe, sőt inkább röfögésbe kezdett. Amikor abba hagyta, pityókás hangon megszólalt.
- Kit....hukk.....mit keres....hukk.....a kishölgy?...hukk
- Van magánál egy revolver, ami az enyém. Ha ideadja, ne lövöm le.
- Az....hukk....előbb adtam...hukk....el.
- És kinek?!
- Dominic....hukk....MacGuyer - nek.....hukk - Elizabeth dühösen kiugrott az ablakon. Ismét a levegőben szárnyalt. ,, Átkozott! Megelőzőtt a nyavalyás! El, nyugi. Meg fogod tőle szerezni, amit akarsz. És el is kapod, el nem engeded, amíg ki nem fecseg mindent az ellenségedről! " A szeme most sem hagyta cserben. Alatt repült feltehetően ötven méterrel. ,, Meg vagy! Nem menekülsz! " Szólította Halott Csillagot, halálson csendben ereszkedett áldozata felé, akár egy bagoly. Azonban a fény szövetséges gyanút fogott, megpördült a tengelye körül, rálőtt Elizára. A lány villámgyorsan kitért a töltény útjából. ,, Nem tudja, hogy kell használni. Ez jó! Előnyben vagyok! " Eleresztette fegyverét. A kasza úgy forgatta magát, ahogy gazdájá szokta közelharcban. Az ellenfél kitért előle, de a következő pillanatban egy dörrenés hallatszott. Minden elsötétült.
YOU ARE READING
Egy sötét angyal története
AdventureElizabeth Comet. E név hallatán mindenkinek borsódzik a háta. Ugyanis ő egy sötét angyal, aki a világ megszállásával fenyegeti az embereket. Kishölgy éppenhogy 1700 éves, de igazi főgonosz. Ahogy mondani szokta : ,, A sötét oldalon sem fenékig tejfe...