Sentaurlar

8 2 0
                                    

  Homeros'un İlyada'sında dağ azmanları olarak geçen Sentorlar (Centaur) yani at adamlar; yarı insan, yarı hayvan bedenli yaratıklardır. Önden bakıldığında başları, göğüsleri ve kollarıyla insana benzeyen Sentorların, karınlarından sonrası at biçiminde olup yeleleri ve kuyrukları vardır. 

Bilinenin aksine bir çok sentaur çiğ et yiyip karanlık ormanlarda gezseler de bir grup Sentaur şefi ile beraber barış içinde yaşamayı tercih ediyordu...

EYUNAN MİTOLOJİSİNDEKİ DOĞUŞU

Sentorların ortaya çıkışı Lapith Kralı Phlegyas'ın oğlu İksion'un Hera sanarak Hera'ya benzeyen bir bulutla ilişkiye girmesi sonucu olmuştur. Anlatılara göre İksion, Eionesus'un kızı Dia'ya sevdalanır ve onunla evlenmek ister. Dia'nın babasına kızıyla evlenmek istediğini ve ona birbirinden değerli hediyeler sunacağını söyler. Fakat evlilik gerçekleşip sıra hediyeleri vermeye gelince İksion, Dia'nın babasına içini kor halde yanan kömürlerle doldurduğu derin bir kuyu kazarak tuzak hazırlar. Talihsiz Eioneus da üzeri kuru otlarla kaplı olan kuyunun içine düşerek can verir.  

İksion'un işlediği suç tanrılar arasında büyük bir öfkeye neden olduğundan hiçbiri onu işlediği suçun günahından arındırmak istemezken Zeus İksion'a acıyarak onu günahından temizlemekle kalmaz aynı zamanda tanrıların sofrasında yer bile vererek ayrıcalıklı bir konuma getirir. Ne var ki kendisine yardım eden Zeus'a bile nankörce davranarak ihanet eden İksion onun eşi Hera'ya aşık olup baştan çıkarmaya çalışır. Ancak İksion'un kafasının içinden geçenleri okuyan Zeus, eşine benzeyen bir bulut yaratarak, onu İksion'un karşısına çıkarır. Sarhoş olan İksion ise bu oyunun farkına varamayıp bulutu kıskıvrak yakalayarak onunla birlikte olur.

Yayımlanan bölümlerin sonuna geldiniz.

⏰ Son güncelleme: Jul 28, 2018 ⏰

Yeni bölümlerden haberdar olmak için bu hikayeyi Kütüphanenize ekleyin!

Yeni Boyut Irk AnaliziHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin