Dat minnesota groot was, ja dat wist hij, maar zo groot?! Dat had hij nooit verwacht. Toen landde het vliegtuig. We liepen door de uitgang van minneapolis en keken nog even naar de vliegtuigen die landden en opstegen en toen was het tijd om naar de huur auto te gaan. Al snel reden we st. Paul uit en kwamen we op de snelweg terecht. Ik kwam erachter dat ik aan een heleboel dingen moest wennen, als ik zelfs al schrok van de vijfbaans snelweg! Mijn moeder zei ook al:"je moet hier ogen voor en achter hebben!" en ze trok er een raar bezorgt gezicht bij.
Na 4 uur te hebben gereden kwamen we door het plaatsje Brooklyn park, "Nu is het niet meer zo ver." zei mijn moeder."Hooguit nog 5 kilometer." Maar toch stopten we even, we hadden allebij zin om even wat te eten en bij te komen van de lange rit. We gingen een beschijden restaurant in en bestelden. "Ik neem de sate van de varkenshaas." zei ik, en mijn moeder nam hetzelfde. "nou? Vroeg ze, hoe vind je het tot nu toe hier? “mam.” Zei ik. “ik wil terug.” Toen ik dat zei was mijn moeder stil en ze kreeg een half bezorgde half verdrietige blik in haar ogen. Ik wist wel dat we niet meer terug konden, maar toch wou ik het. De varkenshaas werd geserveerd en we zeiden onder het eten niks tegen elkaar. En toen was het tijd om naar onze nieuwe woonplaats te gaan.
5 minuten later kwamen we al aan in Brooklyn center. En ik zag mijn nieuwe school voorbij komen. Toen reden we een klein paadje over en de gps zei: “you find your destination on your left side.” En ja natuurlijk was de gps Engels. Maar toen ik van de gps wegkeek zag ik het pas.
Het huis was immens groot. Met een enorme tuin. In de tuin lag een grote vijver, waar je volgens mijn moeder in kon zwemmen! Als we op vakantie waren geweest had ik eerst alle tassen en koffers moeten mee nemen, maar mijn moeder en ik liepen snel naar het grote huis. Binnen was het nog mooier dan ik had verwacht. Op de vloer lag een dik rood tapijt waar je heerlijk in zakte. En aan de witte muren hingen mooie schilderijen. In de trap waren allemaal figuurtjes gegraveerd. En het raam in de voordeur was gemaakt van glas in lood. “mam! Het is hier te gek!” ze gaf me alleen een kort knikje en zei dat ik de rest van het huis wel mocht bekijken. Dat liet ik me geen twee keer zeggen. Ik opende een van de 3 deuren en kwam erachter dat dat de kelder was, die ging ik later wel bekijken. Ik opende de tweede deur en kwam erachter dat dat de wc was. Dus er zat nog maar een ding op en ik opende de derde deur. Daar was de woonkamer. Het was erg authentiek, niet echt mijn stijl maar wel mooi. In het midden van de kamer tegen de muur was een openhaard, waar twee banken omheen stonden. Aan de rood behangen muur hingen nog wat schilderijen. Verder was er niet zoveel bijzonders en liep ik dus maar door naar de volgende deur, en wat ik al had verwacht het was de keuken, die in tegenstelling tot de woonkamer juist erg modern was. Alle muren waren wit, behalve de achtermuur, die was zwart. Tegen de zwarte muur stond een houten aanrecht en links stond een magnetron met daar onder de koelkast. In het midden van de keuken was een houten kook eiland. Ja, dit beviel me wel.
Nu had ik eerst zin om boven te gaan rondneuzen. Dus liep ik terug naar de hal en ging naar boven. Ik nam de eerste deur rechts en kwam uit in de badkamer, waar een douche een bad en een jacuzzi waren. Nee, dit was niet wat ik zocht. Ik ging dus naar de overkant en opende de deur. De kamer waar ik nu was leek klein, maar ik had de deur nog niet helemaal open. Toen ik de deur verder opende kwam ik erachter dat dit wel eens de grootste kamer van het huis kon zijn. In de kamer (wat blijkbaar een kantoor was) stond een groot eikenhouten bureau met een comfortabele stoel erachter. Op het bureau stond een computer en verder was de kamer ingericht met wat schilderijen, standbeelden en een heleboel vazen met bloemen erin. Ik verliet de kamer en nam de volgende deur. Als ik het kantoor al groot had gevonden was deze kamer immens. Ik schatte zo’n 9 bij 11 meter in totaal. En wat ik eruit kon opmaken was dit mijn kamer! Links tegen de wand stond een groot tweepersoons bed. De hele achter wand was gemaakt van glas. Mijn kamer keek precies uit op de grote vijver. Aan de rechter wand hing een grote plasma 3d tv die je bijna ging vergelijken met een bioscoop scherm. Naast de deur stond een groot zwart bureau. Met de nieuwste soort laptop er op. Naast het bureautje stond een soort nacht kastje en ik vroeg me af wat ik daar mee moest. Ik zag dat er geen laatjes in het nachtkastje zaten en probeerde hem te verplaatsen. Dat lukte wel, soort van, het kleine nachtkastje draaide. Er zat gewoon een Xbox in! Ik draaide het nachtkastje een slag verder en dat deel zat helemaal vol met de nieuwste en leukste spelletjes. En ook al had ik het huis misschien nog maar voor de helft bekeken, en was ik erg moe van de lange reis. Toch stopte ik een spelletje in de Xbox en begon te spelen.
JE LEEST
new werewolf
Teen FictionDion verhuist naar minnesota. eerst vind hij het een ramp maar naar mate de tijd vordert krijgt hij vrienden, en hij word verlieft. wanneer hij merkt dat het wederzijds is wil hij nooit meer weg bij haar. maar daar komt verandering in wanneer hij ha...