"Sayang, bangun."Aku menggeliat teruks. AHAH
"Lima minit lagi."
"Tak sepatutnya dalam drama melayu isteri yang kejut suami ni apa pasal aku pulak yang kejut kau ni."
"Alahhh sekali sekala jadi suami mithali. Sampai bila nak bikin dosa."
Lalu muka aku dihempuk oleh sebiji bantal terbang.
"Aduu apa ni main kasar nampak. Saya kejut awak dengan penuh kasih sayang tau merajuk ah cemnie."
"Aduuu dah jadi mummy pun nak merajuk lagi."
Aku memuncungkan mulut aku selagi boleh muncung. Dengan suami ni kita jangan bagi muka sangat. Kadang kadang kena jadi drama queen jugak.
"Ha cubala cuba merajuk. Pergi majlis nanti jalan kaki."
Aku pusing kebelakang dan menumbuk lengan jungkook perlahan.
"Aku syak en mesti readers tertanya tanya apa yang kita dua buat dalam fanfic orang ni."
Jungkook membantu aku untuk ikat rambut.
Tapi tula tak jadi. Macam hanat je rupanya.
"Alaaa saya tahu readers semua rindu kita."
"Hmm tu la rindu la tu dengan kehenseman aku dengan ke-"
"Aduuu dalam fanfic orang pun nak riak ke ?"
Aku bangun dari katil dan mengemasnya. Belum sempat nak condemn jungkook pintu bilik kami diketuk dari luar.
"MUMMY DADDY KAMI BERDUA DAH BANGUN MUMMY DADDY BILA LAGI ? TAKKAN NAK TUNGGU MATAHARI ESOK TERBIT KUT."
haa tu tak lain tak bukan jungyeo la tu. seratus peratus mewarisi bapak dia. nasib lahai jungwoo tu baik budaknya.
"Dah la sayang oi. cukup cukup la dapat banyak part dekat fanfic orang. Dah cepat siap majlis yoongi hyung start tengah hari nanti."
//
"Syukurr penulis buku ni decide nak letak watak aku banyak sikit dalam buku ni. buku yang lepas hanat tiga kali ja aku keluar."
Aku hanya dengar bebelan taehyung dari tadi. Lantak kau la tae. Aku masa dalam buku lama banyak la jugak keluar.
"Hyung, apa ni muka masam. Nak kahwin kot harini."
"Aku, kau tau en aku memang tak suka perempuan tu."
Aku terdiam lagi.
"Aku still tak faham macam mana malam tu aku end up ada atas satu katil dengan dia."
Aku pandang taehyung.
"Kau tak rasa ke semua ni ada sebab ?"
"Hyung, tae tak rasa Ji Woo buat semua ni. Hyung sendiri kenal Ji Woo tu macam mana. Pemalu orangnya. Dari kecik hyung kenal dia, dia tu baik kan ?"
Aku mendengus perlahan. Payah ah semua nak backup dia.
"Aku- masalahnya aku tak suka dia."
YOU ARE READING
suami mulut puaka | myg
Fanfiction"Kau kahwin dengan aku tak bermakna kau boleh bahagia." "Saya dah buat yang terbaik apa lagi yang awak tak puas hati min yoongi ?" Min Yoon Gi. Lelaki pendiam namun mampu membuat semua orang tertawan. Tapi siapa tahu mulut dia ni puaka macam rumah...