"Chukkahae!"
Baekhyun menoleh ke belakang ternyata Taeyeon.
" untuk apa?"
" Saya dengar kau dah nak kahwin? Betul ke?"
"Dari mana awak dengar?"
"Saya tak sengaja dengar perbualan korang"
Baekhyun hanya mengangguk faham.
"Jadi? Kau setuju dengan pernikahan tu."
"Saya belum tahu lagi. Sekarang ni otak saya macam nak pecah je disebabkan pernikahan tu. "
"Kau dah jumpa dengan yeoja tu."
"Heh! Kenal pun tak. Jumpa lagi lah belum pernah. Kononnya kami sudah dijodoh masa kami kecil."jelas Baekhyun.
Taeyeon terketawa. "Kenapa ketawa?"
"Nothing. Saya rasa lucu"
"Bukan awak saja rasa lucu, saya pun. Entah dari mana orang tua saya dapat idea kasih jodoh masa kami kecil."
"Entahlah."
Handphone Baekhyun bergetar menanda satu pesanan masuk. Baekhyun membaca mesej dari ommanya.
"Nugu?"soal Taeyeon
"Omma saya. Katanya malam ni dia nak saya date dengan dia"
"Ouhh"
------------
"Nah ni tempat dimana kamu akan jumpa dengan dia""Omma? Korang serius ke ni ? Nak saya kahwin."
Kedua orangtuanya mengangguk.
Hyemi mencebik. "Macam mana kalau dia dera saya bila kami dah kahwin. Nanti dia suruh saya ini lah, itulah. Sampai saya tak sempat nak jumpa omma sama appa. Lagi-lagi kalau dia kuat mengongkong. "Kata Hyemi sengaja mencari alasan.
"Jangan risau, anak tuan Byun tu baik. Kamu tak payah lah nak cari alasan ye. Lagipun omma sama appa sudah pernah jumpa dia tu." Ujar Puan Choi.
"Ishhh..menyesal saya cakap"
"Pergilah bersiap. Omma ada sediakan baju yang kamu akan pakai nanti."
"Araso!"
>>skip<<
Hyemi sudah bersiap-siap untuk pergi jumpa future husband-nya. Siap pakai simple makeup je. Dress sampai lutut berwarna grey.
"Macam mana kalau muka dia tak handsome? Kalau muka dia tua. Ee! Saya tak nak kahwin." Omel Hyemi sorang dalam biliknya.
"Hyemi-ah, kamu dah siap ke?"
"Nae omma. Kejap lagi saya turun"
"Think positive Hyemi-ah"
Sejong Hotel (reka2 je)
" aigoo! Jumpa kat restoran pun tak boleh ke? Sampai nak ke hotel bagai. Hmm.. Apa-apa pun Boleh tahan juga mewah hotel ni."puji Hyemi sambil melihat keadaan hotel itu.
--------
"Baekhyun kamu belum siap ke?""Omma saya baru pulang ni. Nanti-nanti Baekhyun bersiap juga. Just 15 minit ok."
"Yah! Temu janji kamu jam 7 p.m. Sekarang ni dah nak dekat jam 7. Nanti penat dia tunggu kamu"
"Nae! Arasoyo!"
--------
"Mana pula dia ni? Nak bersiap pun mengalahkan perempuan. Dah nak dekat jam 7.25. Tapi batang hidung pun tak nampak. " umpat Hyemi.