"Omma, kita batal je lah perkahwinan ni."kata Hyemi pada ommanya.
"Kenapa pula? Ada sesuatu terjadi ke masa korang date?"
"Tiada juga. Tapi saya rasa si Baekhyun tu sudah ada yeochin"
"We can't Hyemi-ah. Ini penjodohan yang dilakukan oleh datuk kamu. Omma sama appa tak boleh batalkan sesuka hati."
"But. Omma rasa masuk akal ke dengan penjodohan ni? Omma! Saya dan Baekhyun ada hidup tersendiri dan kami juga ada masa depan masing-masing." Jelas Hyemi.
"Hyemi-ah, dengar omma du.... "
Ting tong!
Ayat puan Choi tergantung apabila bell rumah mereka berbunyi. Puan Choi pun segera membukanya.
"Oh? Puan Byun. Annyeonghaseyo"
"Nae. Annyeonghaeseyo"
"Bwoyah! Kenapa dia datang sini? Ish, tengok mukanya saja dah timbul geram aku. Dia tak cakap ke dengan orang tuanya pasal pembatalan perkahwinan tu." Kata Hyemi dalam hatinya selepas nampak Baekhyun berada di samping ommanya.
"Jemputlah masuk"pelawa puan choi.
"Hyemi-ah, tolong buatkan air" suruh puan choi.
" dah besar rupanya anak kau ni. Last jumpa dengannya masa hari jadi dia ke-16 " puji puan choi terhadap Baekhyun.
"Hahaha. Yelah, tak terasa anak kita cepat membesar"
Hyemi datang dengan membawa minuman yang dibuat olehnya.
"Ni, kami datang sini nak tentukan tarikh mereka kahwin." Kata puan Byun.
Sebaik sahaja ibu baekhyun cakap macam tu. Hyemi memberi signal kepada Baekhyun untuk keluar.
"Omma saya keluar dulu" kata Hyemi begitu juga dengan Baekhyun.
-----------
"Kau tak bagitau omma kau ke pasal tak setuju dengan perkahwinan ni?" Soal Hyemi.
" kau tak payah nak sibuk. Aku tahu lah nak buat apa nanti. "
"Nantinya sampai bila? Sampai tarikh perkahwinan kita baru kau bak bagitahu kat omma kau?"
"Kau boleh sabar boleh tak.!"
"Ceh! Bukan kau ke yang nak sangat perkahwinan ni terbatal."
Baekhyun memandang Hyemi tajam.
" kau pun satu. Kenapa tak bawa je boyfriend kau jumpa orang tua kau." Kata Baekhyun.
"Boyfriend? Dari mana pula kau dengar aku ada boyfriend? Ni, selama saya hidup membesar saya langsung tak pernah ber-couple. Kata orang single is better than have a boyfriend. Faham?! "
"Ceh. Pura-pura tak tahu pula. Kau ingat aku tak tahu ke yang kau couple ngan kim seok jin tu. "
"Pfftt. Yah! Dia tu kawan saya lah."