De dag kwam aan dat Tim en zijn ouders samen gingen kijken in het huis in Italië. "Tim pak je spullen we gaan" riep Tims moeder! "Jaa! Ik kom al" Tim liep de trap af en stapte de woonkamer binnen. Hij stapte de auto in en besefte dat dit zomaar zijn laatste bezoek aan Nederland kan zijn voor een paar maanden land. Zijn ouders en Tim hadden afgesproken, als het huis hun goed beviel bleven ze er wonen en begonnen ze aan een nieuw avontuur. Het was ontzettend druk op de weg veel files. "Niet alweer he" zei Tim. Ze moeste alweer aansluiten in de File. Naar een paar uren rijen kwamen ze eindelijk aan bij het huisje aan de kust in Italië. "Wauww!" Iedereen stond versteld van het mooie huis in Italië. De vorige eigenaar wachtte hun op bij de voordeur. De vorige eigenaar was ook een Nederlander, dat was wel handig met de taal. "Kom binnen" zei de eigenaar. Samen liep het gezin achter de eigenaar aan. Het was een prachtig huis vol decoratie. Toen kwamen ze eindelijk aan bij de tuin, dit was echt een plek voor Tim. Een eigen goal, een prachtig ingegraven zwembad. Dit had hij nooit verwacht. Naar een lang besluit was het duidelijk. Tim en zijn familie bleven hier! Het huis was nog in goede staat. Alles spullen werden uit de bus gehaald en in het huis gezet. Tim had een mooie eigen kamer. Zelf zetten hij zijn spulletjes erin en ging verder helpen. Uiteindelijk was alles uitgepakt en gingen ze eten. "Proost! Op een nieuw avontuur" zei zijn vader. Samen aten ze lekker en gingen ze slapen. De volgende dag brak als vroeg aan want vandaag werd het huis echt van hun, samen reden ze naar het dorpje in de buurt waar de sleutelovetdracht plaats vond. Naar een lang gesprek kregen ze de sleutel en vertrokken ze weer naar hun nieuwe huis. Samen liepen ze rond door hun andere gebouw waar ze de B&B zouden beginnen. Ze hadden al een heel plan uitgestippeld over waar ze wat wouden hebben. "Hier de keuken" zei Tim. Het was allemaal als bewoonbaar je kon er zo in gaan slapen. "Laten we alles gaan uitwassen" de lakens enzo. Alles werd schoongemaakt. "Kom jongens het is al 20:00 uur tijd in te gaan eten". Het was een lange dag vandaag voor Tim en zijn gezin. Het werd laat, maar toch besloten ze te gaan slapen en morgen de nieuwe website te gaan maken. "Tim! Sta op!" Riep zijn moeder van beneden. Het is tijd om verder te gaan met de B&B. "Tim? Begin jij vast met de website?" Tim starte zijn laptop op en begon met het maken van de website voor de B&B. Het was moeilijk maar toch kreeg Tim een idee. Naar veel knutselen kreeg hij het toch voor elkaar. Het was klaar de nieuwe website voor het B&B. Tim was trots, hij liep naar zijn ouders en vroeg of hij de website al online moest zetten. "Ja hoor" antwoordde zijn vader. Tim zetten de website online en zocht meteen op internet op of het werkte ja! Hij was blij en wauw het tegen zijn ouders gaan zeggen.
"Pap mam?" Geen gehoor. "Huhh" waar is de auto vroeg Tim zich af. Er was niks meer te zien, Tim was geschrokken. Zijn ouders hadden hem achtergelaten alleen in Italië! Hij belde maar niemand nam op snel Lars bellen. Ook Lars nam niet op!
"Lars!!" Wat doe jij hier! "Verrassing antwoordde Lars"! Tim legde het verhaal uit van zijn ouders. Lars was geschokt.
Tim liep naar de woonkamer en zag een briefje daar stond op... "succes jongen nu alleen door Groetjes."
JE LEEST
De Emigratie
AdventureDe dag die Tim nooit zag aankomen VERHUIZEN NAAR HET BUITENLAND Maar dit loopt anders af dan hij had verwacht In dit boek beleef je de avonturen van tim tijdens zijn Emigratie