hoofdstuk 1.

20 0 0
                                    

'Emely' roept Luc vanaf het schoolplein. Snel loop ik naar hem toe. 'hoe is het'  vraag ik terwijl ik mijn brood uit mijn tas haal. 'goed' zegt hij. Luc is mijn beste vriend, samen met Louis, James en Wessel. Het meest praat ik met hun. Ook wel met vriendinnen maar vooral met hun vier. Trouwens ik zal me even voorstellen. Ik ben Emely, ik ben 15 jaar en zit dit jaar in de vierde. Ik val op jongens en op meiden en mijn beste vrienden zijn Luc,  James en Anna..

ik ga het meest met jongens om is gewoon gezellig. Luc heeft me laatst verteld dat hij Gay is. Ik heb altijd al een Gay vriend gewild. De rest weet het nog niet alleen ik. Hij wil het een keer vertellen maar hij weet niet wanneer. 'ga je morgen middag na school nog mee na de motorcross' vraagt Louis. 'ja ik denk het wel' zeg ik. 'wie gaat er morgen avond zwemmen dan'? komt James er door. 'is dat morgen al dan' vraagt Wessel. 'ja om de week toch, en vorige week was er niet'. 'is goed, gaan we met zijn alle zwemmen' zeg ik. 'en de motorcross dan' roept Louis er nu door heen. 'ja zeker in de modder' schreeuwt James er overeen. Dit gebeurt jammer genoeg ook vaak genoeg. 'jongens doe rustig, we kunnen toch eerst met zijn alle na de motorcross en avonds zwemmen' zegt Luc. 'ja en gaan we als eten patat halen met zijn alle' zeg ik. 'ja kan wel' zegt Wessel. De jongens staan bij een bankje en ik ga er op zitten. Ik pak een flesje water en neem een slok. Luc komt naast me zitten en pakt mijn flesje en neemt ook een slok. Er komen nog wat vrienden van de jongens bij staan wat ik wel gewend ben. Soms is mijn leven echt vreemd. Echt anders dan je zult verwachten. Ik woon met mijn ouders en mijn broer op het platteland. Mijn vader is boer. Ik help wel eens op het land en de paar koeien die we hebben. Mijn broer is 17 en heeft samen met zijn vrienden een rock band. Ik heb wel eens geluisterd maar ze zijn nou niet de beste. Ik kan goed met mijn broer om gaan en daar ben ik best wel blij mee. Mijn ouders hebben altijd het liefst nog een zoontje gehad en in het begin toen ik geboren was vond mijn broer het maar niks. Hij wou ook graag een broertje in plaats van een zusje die alleen maar met poppen speelde. Maar dat veranderde al gouw toen ik in plaats van met poppen met auto's speelde. Ik vond het maar niks al dat meiden spul. Mijn moeder heeft een keer een prinsessen jurkje voor mij gehaald maar dat vond ik niks. Om haar toen te pesten heb ik toen de kleren van mijn broer aan gedaan. Ik heb ook een keer tijdens carnaval verkleed als een jongen voor de grap. Dat was echt grappig. 'Emely de bel is gegaan' zegt Luc, pakt mijn hand en trekt me op. De andere zijn zo te zien al na binnen. 'ik heb nog een les en dan ben ik uit, jij'? 'ik heb nog twee uur' zegt Luc. 'okee, zie ik je morgen weer' zeg ik en geef hem een knuffel. 'tot morgen' zegt hij en samen lopen we na binnen. Luc zit samen met James, Louis, Wessel en Patrick in een andere klas. Alleen is Patrick vandaag niet op school anders zou hij wel bij ons zitten. 'ik moet boven zijn' zeg ik tegen Luc en loop de trap op. Ik vind het echt zielig voor hem, zijn ouders zijn heel erg tegen homo's wat voor Luc heel moeilijk is. En dat kan ik heel goed begrijpen.

I'm not a girlWhere stories live. Discover now