Heartbreak

116 0 0
                                    

Jag vaknade till hastigt av att min telefon ringer och i samma sekund inser att jag hade somnat med mina vanliga kläder och hur mitt täcke är helt fult med svarta fläckar från mascaran. Jag tar upp min telefon och ser 14 missade samtal från Wille.

Wille är killen jag var hopplöst förälskad i men igenom en instagram story sett att han hade varit otrogen. Storyn visade en film från en fest där en extremt full Wille hånglar med en tjej från grannbyn.

Jag ringer upp Wille dagen efter festen och ber honom komma över. Wille förstår vad jag ska säga men redan i telefon försöker komma på bortförklaringar. Jag lugnar ned honom och ber honom komma över så tar vi det då. Efter typ 10 minuter hör jag hur hans moppe svänger upp på min uppfart och jag går ned för att öppna. När han kommer in i hallen så vill jag igentligen bara säga att vi strutar i dehär och går och poppar popcorn och sätter på en film istället. Men kommer på mig snabbt och inser att otrohet är inget man kan förlåta ovh bara glöma bort det bara sådär som om det skulle vara okej. Han kommer in jag säger ett stelt hej han svara likadant och vi går upp på mitt rum.

-vad ville du prata om? frågar Wille
-jag såg den filmen på instagram...
- jag kan förklara,jag var väldig full och det var hon som ville kyssa mig så jag tänke väl varför inte.
- jag tycke verkligen inte det var okej och jag blev helt förstörd.
- javet, jag ber så mycket om ursäkt det är ju dig jag vill ha.
- jag tycker att vi borde göra slut så kan du gå och ligga med denhär tjejen om ni inte redan ha gjort de..
- men vafan Sofia,sluta överdriv nu,så farligt var det inte.
- nej men jag kan inte gå med på att du inte tycker att jag duger så du går och hånglar upp någon annan tjej.
- men sluta nu!!
- nej,det är slut nu, du kan gå eller ska jag visa dig vägen ut.
- men pårikrigt?
- jag det är på riktigt, gå nu

Wille gick och jag blev helt förkrossad. Det kändes som någon drog åt taggtråd runt mitt hjärta. Samtidigt som jag kände mig extremt taskig mot honom så visste jag att det var för det bästa,jag dög tydligen inte,jag var inte tillräckligt snygg antar jag.

Mamma hade hört allt dehär och kom in till mig. Hon frågade om jag ville parata om det men jag orkade inte. Så jag somnade i mammas knä medans hon kliande mig i hårbotten och tårarna strömmande ned för kinderna.

När jag hade vaknat hade jag ingen direkt lust att prata med Wille. Jag hade skakat mitt och jag antog att han inte heller hade något speciellt vettigt att säga heller så jag sket i att svara och blockade hans nummer och senare alla hans konton på instagram,Snapchat och Facebook och så vidare.

Mina kompisar ringde mig stup i kvarten men jag pallade inte. Allt som snurrade runt i huvudet var att jag var så himla kär i Wille så det gjorde mig knäsvag . Men samtidigt gjorde han något så hemskt...

Ska vi?Where stories live. Discover now