"Unnie? Apa yang Unnie buat ni?"
Anna pandang Nadiya dari bawah hingga ke atas..tak lepas juga matanya hanya tengok basikal bebudak yang digunakan Nadiya.
"Saya..ahh..Saya.."
Nadiya mencari nafas dulu sebab penat berkayuh.Jisoo dan Maria senyap senyap mentertawakan Nadiya dari dalam hati masing masing.
Anna masih menunggu perkataan yang Nadiya mahu katakan.Agak lama.Sebab orangnya terlebih lelah.Kakaknya dah lama tak keluar bersenam.Tapi tak gemuk.
Tak kurus.Ala ala kadar sederhana."Ok. I'm good now.Fuhh.."
"Hee*senyum* Bagus.Sekarang cakap"
"Tadi saya cari Anna tapi Anna tak ada didalam bilik mahupun di taman rumah..jadi saya tanya Jaehyun...dia cakap kamu 'kena culik kot?' ".
Mata Jisoo dan Maria terbuntang bila dengar macam tu.
Anna hanya..blur.Sebab dia tahu perangai kawannya yang seorang tu.
"Tak. Ann (nama singkatan Anna) tak diculik. Unnie dengarlah sangat cakap orang tu."
Anna menyilang tangan kedada nya."Oh yeke? Baguslah macam tu."
"Dok? Dari mana Dok dapat basikal tu?"
Jisoo muncung kan bibirnya tunjuk pada basikal Nadiya.
Nadiya pandang Jisoo lepas tu pandang basikal yang masih ditunggang nya.
"Oh,ini..saya pinjam dari budak jiran sebelah.ehee.."
Nadiya tersenyum kerang busuk.Anna memicit kepalanya.Maria hanya tersengih mendengar cerita Doktor Nad.
"Dah tu..Unnie,lebih baik Unnie hantar balik basikal ni kepada tuannya.."
"Tak boleh!Saya dah..sayang padanya.."
Jisoo dan Maria dah ternganga bila Doktor Nad cakap begitu.
Anna sengih."Macam mana pulak cerita ni?"
Anna bertanya."Err..*garu kepala*Tak ada apa apa cerita nya..cuma saya tersuka je.."
"Heh,apa apa jelah,Doktor.Ha,
yang Doktor tunggu saya dekat sini lagi kenapa? Dah tak ada kerja eksperimen yang nak dibuat ke?"Anna memberi isyarat kepada Maria supaya menolak perlahan kerusi nya.Maria menurut.
Jisoo mengekori."Oh! Bercakap pasal ubat..ini saya bawakan untuk kamu!"
"Bwo?!!"
-Anna."Siapa suruh cik cuba nak buka alkisah ubat...haih..*bisik perlahan*"
-Maria."Nah lah! Kamu tu sakit. Ubat mestilah kena makan!"
-Nadiya.Anna terpaksa mengambil botol ubat biji itu.
Anna memandang Maria dan Jisoo bersilih ganti."Doktor,saya akan makan..tapi bukan sekarang.Sebab ubat hanya dimakan lepas makan nasi,bukan?"
Anna cuba mengelat.Jisoo dan Maria mengangguk 'Betul²'.Menyokong Anna.
"Ye tak ye jugak.
Oklah.Balik nanti makan nasi dulu lepas tu baru makan ubat,nae?"
-Nadiya."Ok"
- Nadiya.......
****Sewaktu dalam perjalanan pulang.
"Maria? Kamu tak nak beli barang dapur untuk malam nanti?"
-Anna."Oh yalah,Cik Anna.Saya lupalah."
-Maria."Kalau macam tu cepatlah pergi beli! Nanti Cik Anna tak ada apa yang nak dimakan."
-Jisoo.Anna pukul lengan Jisoo.Jisoo adu sakit.
"Baiklah. Tapi,Cik Anna..."
-Maria."Saya kan ada!"
-Jisoo."Dah tu,Maria.Kamu jangan risau Jisoo ada disini teman saya.Kamu pergilah."
-Anna.Maria angguk faham dan berlalu pergi.
"Risau sangat dia tu."
-Anna."Saya juga risaukan kamu,Cik Anna!"
sampuk Jisoo."Yalah tu. Dah jom duduk dekat bangku tu...Angkat saya!"
Anna buat gaya macam bayi yang nak didukung.
Jisoo mengeluh."Cik Anna? Mana boleh."
-Jisoo.Anna buat muka nak nangis.Jisoo dah tak senang rasanya terpaksa mengalah. Jisoo memapah bangun Anna perlahan lahan.
Diletakkan dibangku taman.
Anna tersenyum suka."Puas hati?"
marah Jisoo.Anna angguk.Tangan Jisoo diraihnya.
"Terima kasih~"
Lembut Anna berkata.
Jisoo dah terpana."Cik Anna,boleh kamu tolong tunggu disini dulu kejap.Saya nak buat panggilan kerumah kejap.."
"Ok!"
"Jangan gatal gatal kaki nak pergi mana mana! Tunggu sini! Kalau ada orang kacau jerit nama saya kuat kuat!"
-Jisoo."Nae. Saya faham,Kim Jisoo-ya!!"
-Anna."Saya pergi sana..tunggu tau!!!"
Jisoo tak henti henti beri nasihat yang berbunyi macam mengugut Anna je..
Lepas 5minit..
Dushh!!
YOU ARE READING
Doktor Gila
RandomApa jadi kalau kamu jatuh sakit? Siapa yang akan kamu cari? Doktor,bukan? Tapi... Macam mana kalau.. Orang yang merawat sakit kamu ialah Orang yang dekat dengan kamu saja. Tak payah nak jauh jauh ??? Siapa orang tu,ya? ?? Mungkin orang yang kamu ken...