Putus?

16.4K 76 0
                                    

Mo satu taun lebih sdh kami sama2.. tapii jumpa pun tdk pernah.. lamaaaa sdh kami jarak jauh.. dia d johor sdh kerja. Sya d sabah praktikal..

Bulan 1, 2018 start sdh renggang hubungan kami sebab jrng2 on call.. jarang video kol. Jarang sent gmbr susu tenten semua tuuu.. nahh sana sy nampak sdh dia berubah..

Kalau ckp benda2 simple dia x suka balas tu chat. Dia selalu ckp sibuk.. kalau ckp pasal susu toto, itu dia cepatttt sija balas

Sya nmpk dia berubah, sy pun mula berubah.. sya jarang chat dia.. dia pun begitu juga.. tapi tipulah kalau sya bilang sy tdk rinduu dia.. sya lah org paling rindu dia.. paling syg dia.. knpaaa dia bt sy beginii..????!!!! Kenpaa dia tdk dpt sygg sya bukan kerna yg gmbr2 susu sija..

Kalau dia tiragan cepat ja dia cari sya. Sya tmpat dia ka c lepas nafsu saja... So pada hujung bulan 8 sya minta putus, time tu mo dua minggu kami tdk berchat kabar apa2 pun teda.. sdgkan ada2 dia online.. sy chat dia x balas. So sy drastik minta putus...sya nekad.. ini chat sy hntr mah dia.

Sya minta putus.. sya tdk sanggup kita begini.. sy sengsara miun, sngat sengsara, sya syggg kau tapi sya perlu ruang untuk tenang..

Dia balas sya

Orang lain smpai berbulan bulan xda chat boleh pula, sy kerja bahh.. balik trus penat.. sy tdk dpt chat kauu..ok kalau itu ko mau then baiklah..

Dengan itu putuslah hubungan kamii.. sya nangis sedih sebab sy sdh serah segalanya sama dia.. walaupun kami belum bersetubuh tapi gnbr semua sdh ada sama dia..

Sya tdk minta masa yg smpai berjam jam...cukuplahh ka c taw yg ko d rumah sdh balik.. masih hidup dan oenat.. itu ja sya mau.. sya tdk mau masa ko bykk.. paling2 10 minit ja..

Mungkin salah sy tdk memahami tapi itulah sy tdk suka teda komunikasi dlm hubungan.. relationship is about two person commit to each other bukan satu org. Sya lepaskan dia. Sya ambil maruah sy yg sy gadai demi cinta monyet.. sy teruskan.perjalana. praktikal sya d sabah. Mencari sinar baru hidup..

Sepanjang sy sama dia. Jujur sy ckp, dia tdk pernah dengar masalah sya.. bila sya bercerita ttg masalah sy.. dia ckp " emm bah", "besalah ty"..  maksudnya dia tdk mendengar.. relationship is about communication between each other...

Sya kesian dgn diri sya.. berdosa dan bodo.. dlm masa inilah juga sya fail dlm.satu subject d U sya.. nahhhhh ini mungkin cara Tuhan ka c sadar sy. Sya talampau byk buang masa sy dgn dia beroncall ber video call..

Kepada org2 luar sana percayalah disaat kau jatuhh disanalahh Tuhan ada rencana yg indah sekali..  sya berdosa betul.. sya nangis dgn perbuatan sya.. tapiii sesuatu yg dia ckp bt sya ingat sampai bila2.

GARA-GARA WECHAT (COMPLETED) (Re-published from 2017)Where stories live. Discover now