DERS ÇALIŞMAK

20 1 0
                                    

Ders çalışmak zor mu? Herkes çalışabilir mi? Program hazırlamak çok mu uğraştırıcı? Programa uymak zor mu? Ya istediğim bölüm gelmesse?

Öncelikle şunu söylemeliyim ders çalışmak ertelenerek yapılacak bir iş değildir. "Bugün ders çalışacağım. Saat 12.00 dan 1 e kadar." Çok güzel bir başlangıç. Fakat ertelenirse ? Her defasında çalışma isteğin olmadığı için ertelersen ? " hm saat 12.01 neyse 1 de başlarım. Zaten geçti." Dersen bu iş olur mu sence ? OLMAZ. Açık ve net. Eğer 12 de başlayacağım dediysen başlamalısın. Eğer başlayamıyorsan iradende bir sıkıntı var demektir. Sen idareni kontrol edemiyorsun o seni kontrol ediyor demektir.
Bunun en güzel çözümü zorlayarak o masanın başına geçmektir. Ders çalışmak istemiyorsun ama sen kendine "Ben 12 de çalışacağım." Dedin. Otur o masanın başına süre bitene kadar bekle. Kalkma, uzanma, telefonla oynama. Otur ve bekle. Ders çalılmak için zorla kendini.
Evet güzel bir başlangıç yaptık artık kendi irademizle masaya oturuyoruz. Peki bitiş zamanı ?
Gittin masaya oturdun derste çalıştın ama sen 30 dk erken kalktın. Hani " Ben 12 den 1 e kadar çalışacağım." Demiştin ? OLMAZ. Burada yine iraden seni kontrol altına almış demektir.
Yine oturacaksın o 1 saat dolmadan kalmayacaksın. Kalktığın an her şey biter. Başa dönersin. Çalışmak istemiyorsan bile oturacaksın.
Bunları 10-15 gün tekrarla. İnanki bir şeyler değişmeye başlayacak. O 10-15 günün sonunda eğer ders çalışmassan, o 1 saat masanın başında oturmassan vicdan azabı çekmeye başlayacaksın. Ve göreceksinki ders çalışmak seni mutlu ediyor. Vicdanını rahatlatıyor.
Arada bir gidip ailene, arkadaşlarına çözdüğün soruları göster. "Bakın ben bu hafta 200 soru çözdüm." De ve göster. Onların yüzündeki mutluluğu gör. Bu mutluluğu gördükçe sen de mutlu olacaksın ve dahası için motive olacaksın.
TEBRİKLER BAŞARDIN.
Evet artık çalışıyorsun. Birisi sana sorduğunda " Derslerin nasıl ?" Diye artık "Derslerim Gayet iyi ve çalışıyorum." Diyebilirsin. Baban veya annen seni telefonla oynarken gördüğünde "Ders Çalıştın mı" diye sormak yerine sana karışmamaları seni mutlu edecek. Çünkü bu senin çalıştığını görüyorlar ve biliyorlar anlamına gelir.
Ancak tek başına program yapmak yerine bu işi bilen birinden yardım alarak program yapman daha çok işe yarar.
Ayrıca bu programdan sakın şaşma. Artık "programdan cayar mıyım?" Korkun yok çünkü sen kendini çalışmaya alıştırdın. Her çözemediğin soruyu öğretmenlerine götür ve sor. Bunu yaptığında hem onlar senin çalıştığını bilecek hem de daha yüksek bir konumda olacaksın.
Sakın ne olursa olsun programdan cayma. Çünkü bir kez cayarsan biter. Başa dönersin. Sakın ders sırasında tuvalete gitme. Bu da iradenin kontrolü ele alma çalışmalarıdır. Tabii çok aşırıya kaçmamak şartıyla bir şeyler içip yiyebilirsin.
Ve en önemlisi sakın BEN YAPAMAM, KAZANAMAM, ZEKİ DEĞİLİM gibi aptalca fikirlere kapılma. Sen bunu söylediğin an artık kazanamassın. Psikolojin biter. Ders çalışamassın. İnsanın en büyük düşmanı beynidir. Sen bunu söyledikçe beyin kaydeder bir köşeye koyar. Ve sınav günü geldiğinde çok heycanlısın o anda yapabilirim diyorsun ama nafile. Beyin en olmadık yerde o depoladığı endişe ve yapamam korkusunu açığa çıkarır. Bir anda BEN YAPAMIYORUM demeye başlarsın ve sınav mahvolur.
İşte sevgili dostum. Doktor mu olacaksın? Ben yapabilirim de ve yoluna devam et. Kimseyi umursama.

Umarın yardımcı olabilmişimdir tekrar görüşmek üzere...

Yayımlanan bölümlerin sonuna geldiniz.

⏰ Son güncelleme: Aug 12, 2018 ⏰

Yeni bölümlerden haberdar olmak için bu hikayeyi Kütüphanenize ekleyin!

DERS GÜNLÜĞÜMHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin