Ve službách války - Nový úkol

30 2 0
                                    

29. červen 1944

Nikdo nevěděl co se děje. Podíval jsem se na toho Shermana. Najel na minu kterou tam položili Němci před 5 dny. Osádka byla v pořádku ale pásy a podvozek byl poškozen. Druhý Sherman se musel okamžitě stáhnout, nedovolil jsem aby odtáhl ten poškozený, min tam bylo určitě víc a já nehodlal riskovat ztrátu druhého. Jestli na nás zaútočí tak to ten Sherman nejspíš koupí. Budeme ho bránit ze všech sil. Volal jsem Štábního velitele. Ten mi řekl že kolem nás asi za 3 dny pojede 3.tanková brigáda a pár mechaniků kteří by nám mohly pomoct.

30.červen 1944

Dnes brzo ráno se ozvaly výbuchy. Rychle jsme se ukryli v krytech které jsme vybudovali právě pro tyto případy. Němci nás ostřelovali dvě hodiny kanony a ještě nás půl hodiny bombardovali pak se vše uklidnilo. Vyšli jsme ven a rozhlédli jsme se kolem sebe. Pět vojáků z 26.brigády to nestihli a střelec  Ozval se výbuch. Most vyletěl do vzduchu. Při bombardování se jeden granát trefil do těch výbušnin co byli na mostě a ten o chvíli později explodoval. Zdělil jsem to štábnímu veliteli. Máme se vrátit do tábora.

1.červenec 1944

Vrátili jsme se někdy kolem třetí hodiny odpoledne. Tanky převeleli k 2.tankové divizi, ženisty poslali k rotě Baker a ty dva vojáky od 26.brigády poslali zpět ke 26.brigádě. Zatím nemáme žádný nový úkol. Budeme tu teď odpočívat a nabírat nové síly. 

5.červenec 1944

Tak máme nový úkol. Tentokrát budeme útočit. Dostanu dva těžké tanky M26 Pershing vybavené kanony ráže 90 mm, dva M4 Sherman vybavené kanony ráže 75 mm a jeden obrněný transportér vybavený kulometem M2 Browning ráže 12,7 mm pro mé vojáky. Musíme se připravit. Sehnat dostatek jídla,munice,granátů,náhradních dílů,lékárniček a paliva. Vyrážíme zítra. Bude nás podporovat pár děl a dvě letadla výsadkářů.

6.červenec 1944

Dnes bylo velice špatné počasí, letadla nemohla vzlétnout a tanky by se zabořili do bahna. Akce se odložila na zítřek. Bylo to dobře protože dnes do tábora dovezli kumulativní, protipancéřové a  průbojné střely kterých jsme měli velice málo. Vzali jsme si jí tolik že všechny mé tanky měli maximální počet. Doplnili jsme benzín. A pak už stačilo jen čekat. Morálka je tu výborná.


Druhá světová válkaWhere stories live. Discover now