Syaleeya adiela.. gadis 17 tahun..Seorang yang mementingkan keluarganya.. sangat sayang akan sahabatnya.. dia aktif.. tapi agak pemalu.. dia hanya melakukan halnya sendiri.. semua dibuat sendiri.. setelah kehilangan adik kembarnya syaleeya armanda.. dia nekad.. akan lakukan apa sahaja demi keluarganya.. supaya adiknya bongsunya syameela aulia memaafkannya .. hidup dibenci adik kandungnya sendiri.. hanya ada umi dan kawan baikknya yang menyayanginya.. abahnya pun kurang senang akan dirinya..
Di sekolah asrama.. dia periang orangnya sentiasa tersenyum dan menghiburkan orang sekeliling termasuk cg. Mak cik kantng dan sebagainya.. setelah dia pulang kerumah. Hidupnya hanya ada uminya dan aida..
"daa.... Aku kene buat ape lagi supaya meela maafkan aku dan... abah senang dengan kehadiran aku.." syaleeya adiela
Airil farhan bin dato' fahmi
Tiada siapa mengenalinya .. dirinya yang sebenar.. tiada siapa yang yang tahu sisi jahatnya.. orang kenal dia dengan airil.. ayahnya seorang kongsi gelap yang sngat terkenal.. hidup airil dipenuhi dengan kekejaman.. zaman kanak2nya hanya separuh dirasakan gembira apabila dia masih dibawah jagaan seoran wanita yang dianggap ibunya.. walhal dia tak tahu siapa dia.. yang dia tahu dia ank seorang jutawan dato' fahmi , manusia yang bertopengkan syaitan. Sehingga dia membesar.. dan menjadi sekejam manusia..
" annn"
" don't call me ann.. an dah mati tuan "
" jangan an..
***************
Syaleeya mengangkat kain dijemuran.. waduhh ayatt. Mukanya ditekup dengan kain batik lusuh uminya.. berbakul-bakul baju yang dibasuhnya dan perlu diangkatnya.. leeya menahan mata dari terbuka..
" panasnya laa hari nie.. mata pon tak boleh buka.."
Bakul baju yang dah kering diangkatnya ke rumah.. rumah teres dua tingkat itu didiami mereka hampir 8 tahun.. betul..
" woii.. kak.. kau ambik kasut sekolah aku ni basuh" leeya pandang adiknya.. hari ni umi pergi mengajar.. jadi dia kene uruskan rumah..
" nie je ke kau suruh aku basuh dik??" agak sinis.. tahap kesabaran leeya juga ada batasnya..
" kau melawan ke ape?"
" kau memang tak boleh bercakap elok2 ke dengan aku dik? Aku kakak kau kan.. xreti hormat kakak kau k?" muka adiknya dipandang sayu.. mata syameela aulia.. mata kecil itu penuh dengan perasaan benci.. dendam terhadap dia..
" heh.. kakak aku sorang je.. tu pon dah mati.." matanya memandang leeya.. sungguh dia benci dengan kehadiran leeya setelah peristiwa hitam keluarganya dahulu..
" habis? Kau nak salahkan aku ke?"
" yerr!!! Memang.. " kasut dilemparkan tepat mengena pipi mulus leeya.. leeya mengaduh..
" sebabkan kau... kak manda tinggalkan aku!! Sebabkan kecuaian kau kak manda dah takde.. kembar tak guna.!! "
ditarik kakaknya leeya.. sampai ke depan pintu dapur rumah itu.. rambut leeya yang serabai dan terlepas dari ikatan nya ditarik kasar oleh meela.. muka kakaknya dipandang benci.. langsung tiada rasa simpati dan kebencian semakin dalam apabile dia dapat melihat tiada setitik air mata pun yang mengalir dari wajah mulus kakaknya itu..tangan nya naik ke pipi putih leeya..
PANGGG!!!
terteleng muka leeya .. merah.. kepalanya sedikit terhantuk di tepi pintu dapur tersebut..
leeya masih menunduk.. membiarkan adiknya melakukan apa sahaja kepadanyaa..
Leeya tidak melawan.. hanya membiarkan.. setitik pon air matanya tidak jatuh.. sakit.. memang sakit.. tapi ditahan.. sebab dia pernah berjanji.. dia akan lakukan apa saja untuk mendapat kemaafkan adik kandungnya..
YOU ARE READING
Love To Remember
General FictionSyaleeya adiela.. gadis 17 tahun.. Seorang yang mementingkan keluarganya.. sangat sayang akan sahabatnya.. dia aktif.. tapi agak pemalu.. dia hanya melakukan halnya sendiri.. semua dibuat sendiri.. setelah kehilangan adik kembarnya syaleeya armanda...