tiga

34 0 0
                                    

"Forgive people so that they will forgive you . "

Banglo mewah itu dipandang nya.. Pintu banglo dibuka kasar.. Kepanya dipegang berdenyut... Berjalan pon dh tak betul.. Kaki nya melngkah ke arah sofa... Kepalanya di tenung ke syiling... Sunyi.. Kosong... Itu yg dia rasa.. Skarg baru pukul 1 pagi.. Dia balik awal dari biase... Awal apenya dari petg duduk dekat club.. Air syaitan tu.. Dah berapa btol dihabiskannya... Perempuan dh brape org dirabanya...

Mabuk.. Perempuan.. Dh sebati dalam dirinya.. Sejak dia berusia 15 tahun lagim. Hidupnya diajar melakukan dosa.. Membunuh.. Dah dilakukan seawal 18 tahun.. Kini usianya 23 tahun.. Masih muda.. Tpi dh ade perniagaan sndri... Dh ada harta sndri.. Nie semua hadiah dari ayahnya.. Dato fahmi...

Kakinye melangkah naik ke tingkat atas... Kerusi di balkoni yg agak memanjang... Seperti katil menjadi tempat rehatnye... Kepalanya didongak ke langit... Dengan perlahan... Tangan nya diangkat.. Air matanye jatuh perlahan dan diseka...

Kenape nasib dia begini.. Tidak seindah khdpan org lain...usianya seawal 15 tahun.. Dia xpernh hdup seperti remaja lain...

" ummi........" hanya perkataan itu sahaja yg bermain dlam fikiran dia... Dia rindu.. Dia rndu akan belaian seorg wanita bergelar ibu...

Badannya dikecilkan... Menahan rasa... Sgguh sakit.. Bukan dia pinta hdp seperti ini...

Bukan dia ingin kan hidp dalam dosa seperti ini... Gambar yg terdapat di tepi kerusi itu diambilnya.. Seorg perempuan mendukung seorg budak perempuan dan memimpin dua org budak ... Lelaki dan perempuan..

" alaaaaa... ann... nak ikot jugk pergi sungai.." dia merenung dua kanak-kanak perempuan yang berdiri di hadapannya.. seorang ikat rambut dua yang sorang lagi ikat rambut satu..

" ishhh.. xboleh laa.. sungai tu kan dalam" tangan yang memegang baajunyaa dibiarkan

"  Xpayh la ikot ann kite balik e? nanti abah cari macam mane?"

" nak balik?orang nak ikot ann" salah seorang kanak-kanak perempun tadi memegang lengannya..

"yupp.. jom.. kite balik yee... nnti mintak izin ummi nak mandi sungai.." mata kanak-kanak perempuan itu merenung kembarnya.. yes.. mereka kembar seiras... yang membezan mereka adalah seorang daripada mereka ada tanda lahir di lengan dan soraang lagi lebih matang daripada adiknya

" macam nie...tolong orang kalii niee jee"

"emmmmmm ....ape?" kepala adik kembarnyaa diusap lembut..

Mulutnye didekatkan ditelinga kakak kembarnya..

Si kkak  mengeluh..

" yelaaa.. ann jage dia elok2.. jgn balik lambat e.. nanti ummi marah..

" yela2.." tangan budak perempuan itu ditariknya..

Sepanjang bermain di sungai.. dia hanya dapat bermin di tempat yang cetek sebbkan dia bawak ingin menjaga kanak-kanak tersebut.. matanya memandang kanak-knak itu bermin dan tersenyum riang kearahnya..

"ann nak g main tempat lain pegi laaa.. orang  ok kat sini." Dia tersenyum kearah ann.

"xpee..lagi pun tempat tu bahaya.."

"jomm ann.. tinggal je laa budak cengeng nie.. pandailah dia jaga diri.. sape suh dia ikot.."

Seorang budak lelaki sebayanya memandang kanak-kanak perempuan yang telah memusnahkan rancangan dia ingin mandi bersama dengan pndangan yang marah.

You've reached the end of published parts.

⏰ Last updated: Jun 17, 2019 ⏰

Add this story to your Library to get notified about new parts!

Love To RememberWhere stories live. Discover now