"Aku tak akan biarkan kau terlepas dengan mudah la perempuan!aku akan cari kau hingga lubang cacing!kau tunggu lah!!Woii!!?kau dengar tak perempuan?!!"jerit ayah tiriku yang pada ketika itu sedang diheret oleh polis.
Aku hanya mendiamkan diri sambil dipeluk oleh kawan baik ibuku,Pn.Kim So won yang sudahku anggap seperti ibuku kandungku sendiri.Dialah yang menolongku untuk keluar dari neraka ciptaan ayah tiriku itu.
Flashback
2tahun Yang lalu,
Di hadapan Korean arts high school"Omma annyeonn...ouhh,ni sape omma?"tanyaku sambil perhatikan seorang lelaki dalam lingkungan 40-an itu.Lelaki itu hanya tersenyum manis pada aku.
"Hmm,sebenarnya omma ade benda nak bagitahu kamu tapi sebelum tu jom kite pergi kedai kat sana.Minum-minum or makan-makan dulu"kata omma sambil menarik tanganku menuju ke arah kedai makan yang dipenuhi oleh ramai pelajar di sekolahku.
Di kedai makan
"Na Hee,awak nak makan or minum ape?Saya nak order ni"tanya lelaki tadi kepada omma.
"Hmm,saya rasa nak minum jelah.Saya nak jus oren.haa,Rin kamu nak makan ape?"tanya omma kepadaku.
"Rin pon rase nak minum jelah,omma.Rin nak jus lemon tea"jawabku sambil tersenyum kepada ommaku.
"Hmm,kitorang nak air je.Awak dah tahukan air ape yang kitorang nak?"tanya omma kepada lelaki tadi.
"Hmm nae,saya pergi order jap"jawabnya dan berlalu ke kaunter untuk mengorder.
Aku memandang omma dan melihat omma sedang tersenyum sambil memandang lelaki tadi.Aku berkira-kira untuk menanyakan perihal yang omma mahu beritahuku tadi tetapi terbantut kerana kehadiran lelaki tadi.Btw kejapnya pergi order..haha kontiniu...
"Ni untuk Na Hee...dan yang ni untuk Rin.."kata lelaki itu sambil meletakkan gelas minuman di atas meja.
"Gomawo"jawab omma dan aku serentak.
"Sama-sama"balasnya sambil mengambil tempat yang bertentangan denganku dan ditepi ommaku.
Aku menghirup sedikit jus sebelum memulakan bicara.
"Omma,ape yang omma nak bagitahu Rin sebenarnya?"tanyaku sambil memandang omma yang kelihatan tersipu-sipu itu.
Omma memandang lelaki itu sambil tersenyum sebelum kembali memandang ke arahku.
"Rin,omma harap kamu boleh terima keputusan yang omma buat ni"kata omma sambil mengenggam kedua-dua belah tanganku.
"Keputusan ape omma?"jawabku sambil memandang ke arah lelaki di tepinya.
"Omma sebenarnya...sebenarnya om..ommaa rancang nak kahwin dengan En.Park Dae hee ni"jawab omma sambil tertunduk malu.
"Bwo?!!kahwin?!" Jeritku kaget.
Kah..win?!!Aku..aku tak tahu nak bagi reaksi ape.Aku tak tahu nak rasa ape sama ada gembira?sedih?marah?or kecewa?sebab omma nak kahwin lain.Aku tak pernah terfikir untuk ada ayah tiri selepas kematian ayah 1 tahun yang lalu.
"Ehh,Rin slowkan sikit suara tu.."bisik omma
"Entah la omma,kite bincang hal ni kat rumah jelah"kataku sambil menghirup air.
Sejujurnya aku tak kisah kalau omma nak kahwin lagi sbb omma berhak untuk bahagia dan gembira tapi dalam masa yang sama aku jadi takut kalau² layanan omma pdaku jadi lain.
Di rumah
"Baiklah omma,Rin setuju kalau itu keputusan omma"kataku sambil tersenyum.
YOU ARE READING
Tata_bt21 Saranghaeyo!!
FanfictionSis tak reti nak karang sinopsis..klau nak thu haa silekan bace ye anak² sekalian... #noob #sis redho *Vote jgn xvote *Komen jugak digalakkan ✓100% diperah dri kepala otak sis sendiri _selamat membaca!