Usai menunaikan solat isyak ,aku terus ke dapur untuk memasak makan malam untuk diriku.Mesti korang pelik kenapa aku cakap hanya untuk aku.Ibu nurse ,bapa pulak doktor so diorang kenalah kerja malam jugak.Jadi hanya aku sorang ja tinggal kat rumah.Selesai memasak sup telur dan sayur sawi goreng kicap aku terus menjamah juadah tersebut dengan rakusnya.Selesai makan dan membasuh pinggan dan membersihkan perkakas memasak ku tadi aku terus balik kebilik ku bersiap hendak berperang dengan buku.setelah 2 jam belajar 2 subjek iaitu math dan sains aku berhenti berehat sebentar dan terus membaringkan tubuhku di atas katil.Tiba-tiba aku teringatkan situasi tengah hari tadi.Dimana aku telah merempuh atau dirempuh oleh seseorang yang boleh kira tahap babun rabunnya.(eleh muka ja innocent tapi ngumpat orang,ea chidak.maaf mengganggu.hehehe)eleh apelah author ni,sukahati oranglah.
Siapa budak lelaki tu eh,tak pernah nampak pun.(mana kau nak kenal jalan pun Tertunduk tunduk ,kawan pun takde macam mana nak tahu cerita orang haiya apa punya budak la).ish sibuk ja author ni tiup karang ,hehe tiup angin kebaikkan eh bukan tiup jampi jampi tu.
Haish apesal aku ni,fikir pasal dia.haih.mengucap maimun.
Tenangnya.Okay maimunah ,ready untuk belajar semula.............................. .....
Pada pagi yang mendamaikan,tidurku telah di kejutkan dengan bunyi yang sangat membingitkan telingaku.Tangan ku pantas memukul jam loceng di tepi katil ku.Jam sudah menunjukkan pukul 4 pagi,tanpa melengahkan masa aku terus mandi dan bersiap untk menunaikan solat subuh .
,....... ....... ....... ........
Usai menunaikan solat subuh aku terus menyarungkan baju sekolahku dan bergegas untuk menyediakan sarapan dan bekal ku.selesai menyediakan barangku,aku terus menuju ke bilik ibu bapa ku.aku mengetuk pintu sebanyak tiga kali tetapi tiada sebarang sahutan.aku menolak pintu dengan perlahan dan menjenguk kepala ku kedalam.kosong.hanya kosong.kosong kosong(kau nyanyi ke apa,terkosong kosong,aku kosongkan otak kau)author tak habis habis nak menyibuk.
........ ....... ....... .......
Aku tiba disekolah ,hanya dalam masa 15 minit sahaja dari rumahku jika menggunakan basikal.setelah memakirkan basikal ku dipondok meletak basikal.Aku terus menuju kekelasku sambil membaca nota kecil.setelah tiba di hadapan kelasku,aku terus duduk di kerusiku di bahagian paling belakang.
"Hei kau tau tak ,hari ni ade budak baru masuk sekolah kita."
"Aku dengar dia budak dari luar negara betulke?"
"Entah aku pun tak tahu,yang pasti dia same umur dengan kita"Ehh,budak baru,patutlah sibuk korang gosip.Daripada korang jadi bawang putih dan merah lebih baik korang belajar sementara tunggu cikgu halimah datang,kataku dalam hati.
"Cikgu ,datang,cikgu datang"kata seorang budak lelaki.
"Assalammualaikum semua"ucap cikgu halimah.
"Waalaikummussalam cikgu"jawab kami sekelas.
"Okay ,duduk.Hari ni kelas kita ada pelajar baru "kata cikgu halimah.
Selepas cikgu halimah selesai memberitahu hal tersebut,kelas terus menjadi pasar ikan.pasal pelajar baru pun nak gila."Okay ,kamu boleh masuk sekarang"kedengaran cikgu halimah mengarahkan pelajar tersebut untuk masuk.
Setelah 'dia' masuk pelajar perempuan semua terus menggila,ada yang jadi pontianak ade yang jadi monyet dan lebih teruk lagi ade yang jadi kucing betino gatall.haih mengucap jo lah.
Aku tidak mengendahkan hal tersebut tetapi sebaliknya mata ku fokus melihat nota di hadapan ku."Sila kenalkan diri awak"arah cikgu halimah.
"Okay nama saya Hafiz Naqqudin bin Hafiz Eizzudin.boleh panggil Hafiz ja,saya bekas pelajar sekolah Us."hafiz memperkenalkan dirinya."Terima kasih Hafiz,okay awak boleh duduk sebelah budak perempuan yang tengah membaca tu."arah cikgu halimah kepada Hafiz.
Aku mendengar derapan tapak kaki menghampiri meja ku.Aku tetap fokus kepada nota ku.Kemudian kerusi disebelahku pula di tarik.Aku melihat kekiri.oo dia duduk tepi aku.Ni aku malas ni.kataku dalam hati.
"Hei pompuan mata spider ,kau tak nak kenal -kenal dengan aku ke"dia bertanya kepada ku.
"Assalammualaikum,En. Hafiz malaslah nak berkenalan dengan babun rabun tua ni ya,mintak maaf and ,sorry.eh saya tak bercakap dengan makhluk yang pelik."balasku semula.Haih ,sarcastik nye mulut perempuan ni.orang nak jahanamkan dia,aku pulak yang dijahanamkan.Celaka.
"Okay,takpa.kalau kau tak nak.kau buat apa dari tadi aku tengok kau asyik baca buku kecil tu aja,bapak spider hantar surat chenta ka?"tanya hafiz kepada ku.
"Takdelah cik hafiz,saya tengah basuh pinggan cik hafiz,tapi pinggan ni bukan surat chenta tapi nota sehelai sepinggan ya encik hafiz,terselah kerabunan awak ya encik hafiz."sindirku lagi."Maimunah dan hafiz kamu dari tadi bercakap,tengah cakap pasal apa,dari tadi tak pandai habis."soal cikgu halimah.
"Maaf cikgu ,hafiz tanya soalan pada saya tadi cikgu."jawabku jujur."Okay takpa,tapi sekarang fokus dengan apa yang cikgu ajar,nanti habis masa saya awak tanya lah dia apa apa ya hafiz,saya benci orang yang bercakap masa saya"kata cikgu halimah pada kami berdua.
"Okay mintakl maaf ya cikgu"ucap hafiz pada cikgu halimah.
Kami berdua pun terus berhenti berperang.Dan terus fokus dengan cikgu halimah.
YOU ARE READING
Perempuan Dingin
Teen FictionNur Maimunah seorang perempuan yang dingin,seorang yang suka menyendiri Dan pelajar yang sentiasa mendapat top 1 dalam kelas Dan tingkatan.Umur 17 tahun. Seorang pelajar lelaki bekas pelajar Us berpindah ke Smk pusa kerana bapanya ditukarkan untuk...