De 5 bevers verzamelen zich aan het DAM. Ze hebben afgesproken om mevrouw Vanderdonk te helpen met het opruimen van het feest en hun instrumenten mee te nemen naar huis. Die kunnen niet op het DAM blijven. Dus moesten ze een andere plek vinden om te repeteren en de instrumenten op te bergen. Voorlopig blijven ze bij Mila omdat er net genoeg plaats is en ze woont er alleen dus zijn die instrumenten niet in de weg. Ze vindt het goed als het maar tijdelijk is. Ze zou graag binnen enkele weken de instrumenten inruilen voor Jonas. Nu ze weer samen en afgestudeerd zijn, zou ze graag hebben dat hij bij haar komt wonen. Dat zou ze echt heel leuk vinden. Ze weet wel niet of Jonas dat ook wel ziet zitten. Ze zijn pas weer samen en haar vader en zijn ouders moeten er ook akkoord mee gaan. Dus tot die tijd is er genoeg plaats voor de instrumenten.
Haar gedagdroom viel Jonas op. 'Hey. Dromer?', gaf Jonas haar en por. 'Waar zit je nu weer aan te denken?' Hij keek haar vragend aan. 'Euh,... gewoon. Heb je soms zin om vanavond bij mij een filmpje te komen kijken? Zoals vroeger?' Dan had ze Jonas even bij haar thuis. Ze is nog heel boos op zichzelf door haar fout van vorig jaar. Als ze niet uitmekaar waren gegaan, zouden ze nu veel verder in hun relatie zitten. En dat vindt ze echt jammer, maar het is nu zo. Jonas heeft gelukkig weer voor haar gekozen en daar is ze hem heel dankbaar voor. 'Ja graag! Heb je iets thuis om te eten en drinken?'
'Nee. Ik ga er straks wel achter.' Tijdens hun gesprek gingen ze met de instrumenten naar het Ghost Rockers- busje. Wanneer de instrumenten in het busje geïnstalleerd waren gingen ze richting Mila's appartement. In de bus vroeg Mila aan haar lief: 'Jonas? We brengen de instrumenten naar mijn appartement, en dan gaan we samen naar de winkel. Ok?', ze keek hem glimlachend aan. Ze wou nog wel andere dingen doen met Jonas nu ze terug samen waren. Zoals samen slapen. Maar het zal niet voor direct zijn denkt ze. Het had toen ze vroeger samen waren veel tijd genomen voordat ze het hadden gedaan. Het was voor hun een grote stap. Niet gewoon samen perongeluk in slaap vallen, maar er allebij achter staan, ookal was het niet meer dan naast elkaar bewust te slapen. Deze keer zal het wel vlugger gaan. Ze moeten elkaar gewoon weer volledig vertrouwen.'Ok. We zijn dan weg he!' Nadat ze bij Mila zijn geweest, gingen Jonas en Mila naar de winkel zoals afgesproken. 'Dus wat hebben we allemaal nodig? Chips, popcorn en drinken.', zei Jonas als ze aangekomen waren bij de chips en snoep afdeling. 'Ja, hier de chips die we normaal namen. En deze snoep.', toonde Mila hem aan. 'En hier de popcorn.', vulde Mila hem aan toen hij voor de popcorn stond en Jonas nam de popcorn mee. 'En nu de drank?' Vulde Jonas nog als laatste wat ze nodig hadden. 'Drank? Ik hoop dat je water of frisdrank bedoeld!', zegt Mila al lachend. 'Ook maar ik wil ook wel een pintje hoor.', lachte Jonas haar toe. 'Sinds wanneer drink jij?', merk Mila op. 'Sinds vorige zomer met Fenne. Ze had het mij aangeboden en ik had het toen geprobeerd. En nu drink ik regelmatig een pintje uit mijn mama's voorraad. Maar mijn mama weet dat niet. Je bent de enige buiten Fenne die het weet en dat moet echt zo blijven. Ok?!', vroeg hij haar smekend. 'Ik zeg niks. Maar ik wil niet dat je drinkt. En al zeker niet in mijn huis.', ze keek hem smekend aan. 'Zeg, het is niet omdat we terug samen zijn dat je mijn leven op elk letterke moet bepalen. Ik zou graag er een pintje bij drinken. Dus dat ga ik ook doen. Met of zonder jou.' 'Kom gewoon binnen zonder bier, Jonas. Ik zou het echt niet respectvol vinden als je iets doet dag ik niet wil in mijn huis. Sorry ik wil nog geen drinkend lief.' 'Meen je dit nu echt? Ik kies dit toch zelf wat ik doe. Kom anders naar mij dan kan ik daar drinken en drink ik niet bij jou.' 'Nee, ik wil liever bij mij gaan, ik wil je bij mij thuis. Ok, neem de pintjes maar mee. Maar je moet erna wel je tanden poetsen en een verfrissende kauwgom innemen.' 'Geen probleem, ik ga je geen last bezorgen met de stank. En ik neem wel een kwauwgom. Alleen als jij er ook 1 neemt. Ok?' 'Ok, geen probleem.', lacht Mila hem toe. Toen ze alles hadden gingen ze naar de kassa toe. Mila wou betalen maar Jonas zij dat het niet nodig was. Mila stemt dan maar toe. Jonas zou daarover niet snel van gedacht veranderen. Na de inkopen gingen ze naar Mila's appartement. Na dat Jonas zijn biertje dronk namen ze allebei zoals afgesproken een kauwgom. Ze beleefden nog een leuke avond.
Rond 23 ging Jonas maar naar huis. En Mila miste hem al direct. Hij was maar 5 min. weg en ze voelt zich weer eenzaam. Dat is de laatste weken vaak zo geweest. Eigenlijk vanaf de breuk met Brandon. Hij kwam namelijk soms bij haar thuis. Erna kwam er eigenlijk niemand meer over de vloer, behalve Charlie dan. Ze kwam soms langs om haar beklag over Jimmy en Jana te doen of om over die verschrikkelijke saaie theorielessen te zagen. Ja dat kan ze goed, zagen! Maar Mila was toen blij dat er toch iemand kwam. Rond de tijd van dat gedoe met Eva had Mila nog meer nood aan Jonas. Waarom heeft het zolang geduurd voordat ze hem haar gevoelens heeft gezegd? Ja, ze is misschien wel Mila Santiago die haar gevoelens nooit makkelijk zegt. Maar het ging wel over Jonas. De enige die zo dicht kwam, de enige die ooit zo dicht is gekomen, en ooit zal komen. Ze was bang voor een afwijzing. Van hem wist ze dat ze zijn afwijzing tegen haar moeilijk zou kunnen verteren. Na al dat gepieker over vroeger was ze toch al heel gelukkig met hoe ze nu in het leven staat. Diploma, top vrienden en natuurlijk niet te vergeten Jonas. Haar Jonas. Alleen van haar. En van niemand anders. En daar was ze echt zo blij mee. Na nog een berichtje van Jonas om haar slaapwel te wensen met een x' je erbij en dat zij een gelijkaardig berichtje heeft teruggestuurd, ging ze slapen. Droomend over 1 persoon. Maar wie zou dat toch kunnen zijn?🤔😁
Eindelijk een volgend deel. Sorry voor het lange wachten. Maar ik hoop dat jullie hebben genoten met een iets langer deel.
JE LEEST
De Ghost Rockers na het DAM
FanfictionDe Ghost Rockers zijn allemaal afgestudeerd. Nieuw hoofstuk, nieuwe bladzijde en zij hebben de pen. Wat wordt hun toekomst? Mila en Jonas zijn weer bij elkaar en ondekken het leven als koppel na school, hetzelfde geldt voor Charlie en Jimmy en niet...