4. In goede en kwade dagen.

114 9 2
                                    

Hoe kon dit gebeuren? Kan het nooit is goed gaan in zijn leven? Al die mysteries, ontvoerd, zijn leven op het spel en die van zijn vrienden. Fenne en Eva waar het uit is. En dan nog al dat gedoe met Mila, dan wel alleen over de kwade dagen. Gelukkig waren er ook goede dagen, net zoals bij Fenne en Eva, als was het met Mila toch nog anders, beter. Hij kan het heel moeilijk onder woorden brengen, maar bij Mila voelt hij zich zoveel beter.

Maar terug over die kwade dagen. Hij hoopt zo dat die voorbij zijn, of toch voor het moment. Hij zou dat nu niet meer aankunnen, nu ze eindelijk weer samen zijn, wat heeft dat geduurd voordat het weer koek en ei was tusen hun. Gaat het nu weer goed zijn, zoals vroeger? Zoals vroeger, toen Mila hem had bedrogen. Het is toch logisch als hij weer dezelfde gaat zijn zoals vroeger dat ze hem misschien vlugger gaat laten stikken, zoals toen, toch? Hij mag niet meer dezelfde zijn, hij moet anders zijn, niet meer zo saai. Daardoor is Mila zeker weggegaan. Het nieuw was er af, de relatie begon al wat te slijten. Hij moet leuk blijven voor haar, anders, vernieuwend. Dan blijft ze zeker.

Jonas was de hele tijd in zijn gedachten dat hij niet doorhad waar hij was beland. Aan de ingang van het cafe. Het cafe waar Mila het tegen hem zei van haar moeder en vader. Dat cafe genaamd de Muze. Zoals Mila altijd Jonas' muze was geweest, ja behalve dan die keer met zijn liedje voor Eva dan. Daar had hij het wat moeilijker mee om het te schrijven. Hij had minder inspiratie, hij kende haar ook veel minder lang dan dat hij Mila kende met zijn eerste liedje voor haar. Wel was hij blij met het resultaat van zijn liedje voor Eva. Het kwam recht uit zijn hart, en op die manier was hij toen Mila wat vergeten. Dat hadden ze elkaar toen beloofd. Afstand houden van elkaar.

Na even voor het cafe te staan zag hij door het venster Mila zitten. vlug ging Jonas zich verstoppen zodat Mila hem vanuit het cafe niet kon zien. Wat doet zij hier nu, en met wie. Ze had hem daar niks over gezegd. Gaat ze weer beginnen met dingen voor hem te verzwijgen. 'Jonas rustig,' kalmeert Jonas zichzelf,'ze doet toch niks verkeerd, ze gaat gewoon op cafe.
Ik hoef niet alles te weten van wat ze doet.' Hij moet haar wat ruimte geven, privacy. Maar dat was juist het probleem de vorige keer. Zij had ruimte gevraagd, na een tijdje gaf hij haar die. En wat is er gebeurd, zij heeft hem bedrogen. Wat moet hij doen? Naar binnen of niet.

Op dat moment zag hij Brandon aankomen. Hij ging naar binnen, naar Mila. Ze gaven elkaar een dikke knuffel. Wat moest Jonas nu denken? Was het gewoon vriendschappelijk. Of was het zoals hij en Mila in het begin van het schooljaar. Met die per ongeluke kus die hij haar gaf? Gaat dat met Brandon nu ook gebeuren. Gaat zij weer voor hem kiezen? 'Nee Jonas, Mila heeft weer volledig, of dat hoop ik, voor mij gekozen. Dat heeft ze mij gezegd.' Zoals ze mij heeft belogen en bedrogen vorig jaar. Toen vertrouwde ik haar ook. Nu met al dat gepieker wordt Jonas minder en minder zeker in zijn vertrouwen in haar.

Opeens kwam zijn mama weer in hem op. Het verhuis naar Luik! Dat mag niet gebeuren. Hij moest toch een manier vinden hoe hij dat kon tegenhouden.
Misschien vindt Mila er iets op. Als ze hem nog ziet staan naast Brandon. Hij gaat straks als verrasing is bij haar langsgaan. En waarom op dat moment niet vragen wat ze heeft gedaan vandaag. Als ze zegt dat ze Brandon heeft gezien dan zal Jonas toch meer vertrouwen in haar hebben. Dan zal ze misschien wel eerlijk tegen hem zijn.
In tussentijd gaat hij naar het park om daar even op zijn eentje te zijn en hopen op wat minder gepieker. Iets wat niemand, zelfs Mila niet wist is dat Jonas enorm piekert, wie had dat gedacht. Jonas is heel onzeker over zichzelf maar hij kan het goed verbergen. Een jongen die zo onzeker is, hoe belachelijk klinkt dat niet!

Sorry voor het lange wachten. Maar hier is een nieuw deel. Helemaal uit Jonas geschreven of toch over wat Jonas denkt. Het was niet de bedoeling om dit deel alleen Jonas te maken, maar dit kwam eruit. Comment zeker en stem als je dit deel geapprecieerd hebt.

De Ghost Rockers na het DAMWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu