6.Cea mai mare populatie de ursi bruni din Europa traiesc in Romania.
7.Statuia lui decebal este cea mai mare sculptura in rocă(stâncă) din Europa.
INFO: Chipul regelui dac Decebal este un basorelief înalt de 55 m, aflat pe malul stâncos al Dunării, între localitățile Eșelnița și Dubova, în apropiere de orașul Orșova, România. Basorelieful îl reprezintă pe Decebal, ultimul rege al Daciei și este sculptat într-o stâncă. Este cea mai înaltă sculptură în piatră din Europa. Omul de afaceri și istoricul protocronist Iosif Constantin Drăgan a fost cel care a promovat și finanțat ideea acestei lucrări efectuate în perioada 1994 - 2004.
8. Muzeul Aurului este singurul muzeu de acest tip din Europa .
INFO:Muzeul Aurului din Brad a luat ființă în 1896 când un geolog neamț a strâns câteva piese găsite în minele din zonă. În cursul anilor la Muzeul aurului de la Brad s-a adunat cea mai mare colecție de piese din aur nativ din Europa. Remarcabile sunt exponatele cu aur nativ, originare din Munții Metaliferi. Printre formele cele mai spectaculoase sunt steagul dacilor, șopârlele din aur și un cristal pentagonal, unic în lume. Colecția are peste 1.300 de exponate din aur găsite în minele din țară și din toată lumea. Niciunul din exponate nu a fost prelucrat de vreun meșter aurar sau bijutier, acesta fiind unul dintre elementele speciale care definesc unicitatea Muzeului. Acesta a fost renovat timp de 5 ani și redeschis publicului în decembrie 2012.
9.Bancnota de 10 bani a intrat in Guinness World Records (Cartea Recordurilor) drept cea mai mica bancnotă din lume. A fost emisa în 1917, are stampila Ministerului de Finante al Romaniei si are dimensiunile 27,5 x 38 mm.
10. BONUS FUNNY (NU E LEGAT DE ROMANIA)>Furnica intotdeauna cade pe partea dreapta cand se imbata.