P.O.V Kyli
'Opzij, opzij, opzij, maak plaats, maak plaats, maak plaats. We hebben ongelofelijk haast'.
Ik kreun zodra mijn wekker afgaat. Ik ben geen ochtend persoon, daarom leek het me handig om het liedje "Opzij, opzij, opzij' als mijn wekker in te stellen. Geen goed idee... Mijn wekker staat schuin tegenover mijn bed, op mijn bureau. Hierdoor moet ik eerst uit bed komen om mijn wekker echt uit te doen. Half slapend rol ik uit bed om naar mijn bureau te kruipen. Ik druk de wekker uit. Waarom gaat de wekker af? Het is vakantie. Heb ik de wekker wel gezet? Ik kan me niet herinneren dat ik gisteravond de wekker heb aangedaan. Misschien heb ik het in mijn slaap gedaan? Ik kruip terug mijn bed in en rol de dekens over mezelf heen. Een geluk zalige zucht verlaat mijn mond als ik de warmte van het bed voel. Ik sluit mijn ogen om vervolgens weer in slaap te vallen.
'Kyli' er wordt aan mijn schouders geschud. Met mijn ogen dicht pak ik een kussen en sla de persoon ermee. 'Ouch'. Ik plaats het kussen weer terug en ga er weer op liggen. 'Kyli' zegt de stem nu wat harder. 'Ik slaap' mompel ik. 'Wil je echt te laat komen op de eerste dag van school?' Aha, daarom ging de wekker dus af. WACHT WAT! Ik spring uit bed om oog in oog te staan met mijn vader. 'Je hebt een halfuur om je klaar te maken, ik breng je wel naar school'. Ik knik en sprint mijn kamer uit naar de badkamer.
Zodra ik in de badkamer ben, doe ik de deur op slot en zet de douch aan. Ik spring eronder om vervolgens te realiseren dat ik mijn pyjama nog aan heb. 'Fijn'. Gelukkig heb ik nog geen shampoo in mijn haar gedaan. Ik trek mijn kleren uit en probeer ze in de wasmand te gooien. Mis. Okay het is officieel vandaag is niet mijn dag. Ik pak de twee in één shampoo & crèmespoeling en smeer het in mijn haar. Ik houd van douchen. Het is altijd zo rustig. Geen mensen; alleen ik en warm water.
'Tuurlijk, ik heb geen kleren gepakt' zeg ik hardop. Ik pak een handdoek en sla hem om mij heen. Ik sprint terug naar mijn kamer en check de tijd. Het is half acht. Ik heb een kwartier de tijd.
Wat aan te doen op de eerste schooldag? Jurkje? Nee. Ik trek mijn kast open waar mijn broeken liggen. Spijkerbroek? Ja. Maar wat erop? Ik weet het. Ik trek mijn spijkerbroek aan samen met een wit shirt, een rood met zwart gestreepte blouse, een bruine riem en witte Adidas schoenen. Ik glimlach, blij met deze keuze. Verder doe ik nog lichtjes make-up op.
'KYLI IK GA!' schreeuwt mijn vader van beneden. 'IK KOM!' schreeuw ik terug. 'Hier, ik had al verwacht dat je het niet zou redden om eten te maken'. 'Dankje' zeg ik en loop naar de auto. 'Heb je er zin in?' zegt hij wanneer we de auto instappen. 'Waarin?' ik zie hem zijn ogen draaien in de spiegel, wanneer we weg rijden. 'School'. 'Pap, het heet school voor een reden'. 'Dus je hebt geen zin?' Deze keer draai ik mijn ogen. 'Nee, het is mishandeling'. 'Je leert ervan'. 'Je hebt gelijk, ik leer hoe ik moet spieken'. 'Ik bedoel zoals Frans' zegt hij gefrustreerd. 'Frans? 1. Je ne parle Française. 2. Ik heb niks aan Frans. Het is niet alsof ik er later ga wonen'. '1. Het is je ne parle pas Français. 2. Okay, slecht voorbeeld. Maar je snapt wat ik bedoel'. 'Zie dat bedoel ik'. 'Veel plezier met de mishandeling' zegt hij als we bij school aankomen. 'ugh' ik geef hem een kus en stap de auto uit.
De bel gaat zodra ik in school stap. Ik kijk op de klok die binnen school hangt.
Alle unicorns, het is de tweede bel. Fijn nu ben ik ook nog eens te laat. Ik sprint naar het lokaal. Wanneer ik er ben, trek ik de deur open. De hele klas kijkt mij aan. Fijn, waarom denk ik niet eerst na en vervolgens wat doe. 'ehh'. Ik zie Lana lachend haar hoofd schudden en Renzo grijnzen. Ik draai mijn ogen naar hun. 'Je bent te laat'. No shit, Sherlock. 'Sorry'. De leraar zucht. 'Aangezien het de eerste dag is, laat ik het gaan. Ga maar zitten'. 'Dank u'. Misschien heb ik nog een beetje geluk vandaag. Ik ga voor Lana en Renzo zitten. 'En zo dames en heren maak je een entree op de eerste dag van school'. Fluistert Renzo. Ik rol mijn ogen. 'Welkom allemaal. Nu iedereen er is kunnen we beginnen. Ik ben jullie leraar dit jaar, meneer Halsing. Ik geef levensbeschouwing. Het vak zegt het eigenlijk al. Je gaat nadenken over het leven. Wat is de zin van het leven. En wat zou je doen in welke situaties'. 'Zoals?' vraagt iemand. 'Nou bijvoorbeeld: wat zou je doen als iedereen blind was, en jij de enige was die kon zien'. 'Wat heeft dit met het vak te maken?' fluister ik naar Lana. Ze houdt haar schouders op. 'De school afbranden' zegt de persoon, volgens mij was zijn naam Nick. 'dat is strafbaar' zegt iemand anders. 'Ja, maar niemand weet dat ik het gedaan heb want iedereen is blind'. 'Dus je zou de school afbranden?' vraagt meneer Halsing. 'Jup'. 'Wie zou dit nog meer doen?' vraagt hij. 'Is het inclusief leraren?' schreeuwt Renzo. De klas begint te grinniken. Waarop meneer Halsing zijn ogen rolt. 'Typisch' mompelt hij.
JE LEEST
Okay
Teen FictionDe eerste hoofdstukken zijn vooral een sneak peak. Als het boek helemaal af is komt er meer online te staan. Hoe en wat weet ik zelf ook nog niet. Dit betekent dat jullie lange tijd geen update zullen krijgen totdat ik het hele boek af heb. Dit kan...