2. Heb je Gehuild?

20 0 0
                                    

P.O.V Kyli

'Heb jij goed geleerd voor de Nederlands toets?' 'Tuurlijk'. 'Wacht, welke toets' zeg ik nog net niet schreeuwend. Ligt het aan mij of begint het hier opeens heel benauwd te worden? 'Kyli, relax het is maar een toets'. 'Welk vak?' 'Nederlands, dat zei ik net ook al'. 'Ohw' zeg ik zachtjes. Wanneer heeft die vrouw van Nederlands dat gezegd?! 'Kel, gaat het goed? Je bent een beetje witjes'.

Dit is een ramp. Een onvoldoende is niet erg, zolang ik het maar haal. Het is alleen dat alles telt voor het examen, bovendien is Nederlands niet mijn sterkte vak. Het is niet dat ik er slecht in ben, zolang ik maar leer.

'Wacht eens even' zeg ik verongeluk Hardop. Ik richt me tot Renzo en Lana. 'Als we nou beiden een andere kant opgaan dan wordt de een gepakt en de ander niet'. 'Jongens?!' 'Ik ben een meisje, doei' zegt Lana. Vervolgens sprinten ze beide weg. Lana gaat links de gang in en Renzo rechts. Ik sprint Renzo achter na. 'Je krijgt me nooit te pakken!' schreeuwt hij, terwijl hij zijn armen omhoog doet en heen en weer slingert. Ik probeer mijn lach in te houden. Wanneer we bijna bij het lokaal zijn spring ik op zijn rug.

'HET IS DE TWEEDE SCHOOLDAG WE HEBBEN HELEMAAL GEEN TOETS, L-'. 'Taalgebruik' lacht Renzo. Ik begin geïrriteerd op zijn borst te slaan. Ik slaak een gefrustreerde kreet, aangezien het slaan geen nut heeft. 'Je weet dat ik nu naar achteren kan vallen?' grijnst hij. 'Dat durf je niet'. 'Wedden?' ik zeg niks en blijf eigenwijs op zijn rug.

Langzaam leunt hij naar achter. Voor dat we beide vallen spring ik van zijn rug. 'woah' zegt Renzo, voordat hij naar achteren valt. Hij ligt nu op de grond alsof iemand op een mier heeft gestaan.

'hier krijg je spijt van' kreunt hij. 'Wat lief dat je zo bezorgt om mij bent dat je ervan huilt'. Huilend van het lachen knik ik. 'Tring'. 'Schiet op huilebalk, straks komen we te laat in de les' zegt hij, waardoor we in e richting van het lokaal lopen. 'Moeten we niet controleren of alles goed gaat met kleine zielige Enzo?' ik knijp zijn wang. Een dodelijke blik krijg ik ervoor terug. 'Ben ik een keer bezorgd, krijg een dode blik ervoor terug. Het is ook nooit goed met jou' zuchtend stap ik het lokaal in.

'Kyli, heb je gehuild?' vraagt mevrouw Klaver. 'Van het lachen'. 'Ohw, okay?' dat laatste mompelt ze zachtjes. Ik vang het op maar denk er niet te veel over na. Ik ga zitten in het midden van het lokaal naast Renzo, Lana zit achter ons. 'Hallo allemaal, ik ben mevrouw Klaver en geef Maatschappijleer. Ik heb een paar punten: Als eerst, jullie kennen allemaal wel de regels. Ik verwacht dat iedereen zich daaraan houdt. Ik ben heel makkelijk, als iets me niet aanstaat, kan je gelijk vertrekken. Ten tweede we beginnen de les met een instap toets'. Iedereen zucht als reactie. 'We zeiden toch dat we een toets kregen'. Ik kijk Lana aan met een -meen je dit- blik.

Mevrouw klaver deelt de toetsen uit. De deur gaat met een klap open.

'Jack Groeneveld waar kom jij vandaan?' vraagt mevrouw Klaver met een strenge blik. 'Het toilet'. 'En dat kon meneer niet in de pauze doen?' 'Nou nee, want dit was de eerste pauze en dan heb ik te weinig tijd om volledig te toiletteren'. Ieuwl, dat is vies. Ik moet wel grinniken hoe hij het smerig en netjes zegt. Mevrouw Klaver fronst. 'ga maar zitten Jack, volgende keer moet je het anders thuis doen'. Jack knikt en gaat vervolgens zitten. 'laten we nu beginnen met de instaptoets'.

'Psst' negeer het Kel. 'Psst'. 'WAT?!' schreeuwt fluisterend Renzo. 'Wat is vraag 3?' fluistert Lana. 'Lana het is de tweede dag van school. Meen je dit?!' 'Ja geef me het antwoord nou'. 'Je kan ook echt helemaal niks'. 'Weet je het antwoord zelf wel?' 'Het is A' fluister ik om het gekibbel tussen de twee te stoppen. Ze stoppen en gaan verder met de toets. 'Psst'. 'Wat nou weer?' fluistert Enzo geïrriteerd. 'Wie is de minister President van Nederland'. 'Meen je dit?' 'Ja'. 'Dit is wel heel erg'. Ik rol mijn ogen. 'Je weet alles van de showbizz maar politiek ho maar'. 'Sorry, dat ik Andere interesses heb, mag ik nou het antwoord'. 'Het is Mark Rutte'. 'Dankje Kel' zegt Lana terwijl ze boos kijkt naar Renzo.

Je hebt het einde van de gepubliceerde delen bereikt.

⏰ Laatst bijgewerkt: Aug 19, 2020 ⏰

Voeg dit verhaal toe aan je bibliotheek om op de hoogte gebracht te worden van nieuwe delen!

OkayWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu