Ik denk dat de meeste van jullie de film Saw niet kennen. En dat is jammer, want het is een supergave film!! Het is wel een thriller en vanaf 16 jaar. Ook zijn er maarliefst 7 (!!) delen van! Op youtube kun je veel fragmenten uit de film vinden, dus als je een beetje een idee wilt krijgen...;)
Ik zal jullie wat meer informatie geven door middel van een zogenaamd "paspoort" van de film. Dat is een handige manier om duidelijk informatie te geven! Ik vul hem in met de gegevens van saw 1, omdat dat natuurlijk het eerste deel is.
PASPOORT VAN SAW 1:
Wie: Saw 1
Hoeveel delen: 7
Genre: Thriller/Horror
Minimum leeftijd: 16
Waar gaat het over: Saw is het eerste deel van zeven thriller-horrorfilms in de Saw-reeks. De films gaan over Jigsaw, een man die mensen van wie hij vindt dat ze dat verdienen ontvoert en gevangen zet in potentieel dodelijke vallen. Deze zijn gebaseerd op zondes die zij begaan hebben in hun verleden. Uit een val ontsnappen kan alleen door een - van de val afhankelijke - hoeveelheid pijn te ondergaan. Niet ontsnappen, betekent sterven.
Wie spelen er o.a. in mee: Tobin Bell als Jigsaw, Danny Glover en Leigh Whannell.
Cijfer: Ik hou zelf heel erg van dit soort films, dus ik zou het zeker een 9 geven!!
Ik moet je waarschuwen als je deze film wilt zien; je moet wel van luguber houden, en houd rekening met de kans op nachtmerries ;).
Veel plezier met kijken! En oh ja.....I wanna play a game! (Saw kenners snappen hem ;))
Als jullie hem nou hebben gezien, of er iets over willen zeggen, leave a comment! Xx