Hey guys! Vandaag ga ik jullie wat vertellen over de film: 300. Het is een actiefilm, en een van de populaire films van tegenwoordig. 300 won negen filmprijzen, waaronder Saturn Awards voor beste regisseur en beste actiefilm, een Satellite Award voor beste visuele effecten en een Taurus World Stunt Award in de categorie 'beste gevecht' voor een massale veldslag tussen de Spartanen en de Perzen.
Er zijn 2 delen van, en er zijn een aantal films gebaseerd op 300!
Zoals altijd, zie hier het paspoort:
PASPOORT VAN 300.
Wie: 300
Hoeveel delen: 2
Genre: Actie
Minimum leeftijd: 16
Waar gaat het over: De film gaat over de slag bij Thermopylae, waarin de koning van Sparta, Leonidas I, samen met 300 Spartanen vocht tot de laatste man tegen de koning van Perzië, Xerxes I en zijn gigantische leger. De slag bij Thermopylae is de geschiedenis ingegaan als het onmogelijke gevecht, en kan als bloederig worden ervaren. Koning Xerxes I beschouwd zichzelf als een god, en iedereen die dat niet vind, wordt vermoord of een slaaf.
Zullen de Spartanen met hun 300 man winnen? Of wordt het toch Xerxes I? Zie dat zelf in deze leuke film!
Wie spelen er o.a. in mee: Gerard Butler als Leonidas I, Dominic West als Theron en Rodrigo Santoro als Xerxes I.
Cijfer: Ik vind het echt een topfilm dus een 9!!!!
Heb je 300 gezien of wil je er iets over zeggen? Of wil je mij blij maken? :) Laat dan even een comment achter! Xx