Jag har aldrig varit såhär nervös i hela mitt liv.
Jag ska alltså på min första fest efter jag fyllt 18?!
Jag är typ jordens nojigaste människa, tänkte jag.
Precis när jag börjar fippla med mitt hår ringer min allra bästa vän på FaceTime. Jag svarar och möts av världens ivrigaste person.
Jag har aldrig sett dig så taggad Hailey? säger jag. Skitsnack, jag var såhär taggad på din å Henrys första dejt? svarar hon.Okej alltså, snabb fakta, Hailey är min absoluta bästa vän och vi gör allt tillsammans, verkligen allt. Och Henry är då min underbara kille å vi pratar om allt tillsammans, verkligen allt:)
Vi snackar en lång stund medan hon sminkar sig och jag som sagt fixar mitt hår. Strax efter vi lagt på samtalet knackar Henry på ytterdörren, jag går och öppnar och där står han med sitt feta leende. Det är han som ska skjutsa oss till festen. Det blir jag, Hailey, Henry och Henrys polare Justin.
Vi går in till mitt rum för att byta om å chilla den sista stunden innan vi åker. Vi snackar om allt möjligt medan jag tar på mig kläder.
Efter cirka 30min går vi till Henrys bil för att åka och hämta upp Hailey. Därefter åker vi till Justin och hämtar honom. Jag startar hov1s nya låt Auf Wiedersehen, den e fet. Jag och Hailey sjunger så högt så att hela staden skulle kunna höra oss. Vi älskar verkligen hov1, eller jag menar dem är ok. Hahah.
Det tar inte lång tid innan vi är framme där festen ska hållas. Vi möts av några människor som välkomnar oss, dem är verkligen snälla. Jag tar upp kameran på Snapchat och filmar lite till storyn, jag drar åt sidan och ser att Dante Lindhe har lagt upp något på hans story?
(Dante är alltså en kille i hov1 som e sjukt snygg)
Jag kollar och ser att han är på en fest med samma ljus som här. Är det inbillning eller what the fuck, tänker jag.
Jag nockar till Haliey på axeln och visar storyn, hennes reaktion var väldigt lik min.Vi tänker inte så mycket mer på det utan vi går och tar något att dricka eftersom att vi är sjukt törstiga. Påväg till baren så råkar jag gå in i någon, jag vänder mig om för att säga förlåt, men när jag vänder mig så ser jag att DANTE LINDHE står och kollar på mig?! Jag blir helt till mig och vill inte fangirla så det ända som kom ut ur mig var förlåt, förlåt, förlåt, förlåt osv. Jag sjöng alltså på deras låt som heter "förlåt - bonus track", jag vet att det var lite pinsamt men samtidigt så kan jag ju inte låtsas som om allt är vanligt, jag får ju panik? tänker jag. Han skrattar och säger att det är lungt. Vi börjar prata lite å han är verkligen så så snäll. Hailey ville lämna oss ifred så aa, det blev bara han och jag som drack å snacka.
Bakom Dante ser jag Henry komma och han ser inte jätte glad ut? Han slår till Dante lite lätt på axeln och Dante vänder sig om och frågar om det är något problem.
Eyy, flörtar du med min tjej? frågar Henry.
Ehm, nej vi bara snackar bror? säger Dante.
kalla mig inte bror, säger Henry.
Dante vänder sig till mig och är tyst.
herregud, vad fan ska jag göra tänker jag?
Henry, det är lungt, vi snackar bara? sniker jag in med.
Henry verkar ta det okej och går till Justin. Verkligen förlåt, han kanske är lite ehm, avundsjuk ibland, säger jag. Det är chill, svarar Dante.Jag börjar bli lite trött så jag och Dante går till en soffa lite längre bort, ganska nära en balkong. Och förresten, för första gången tror jag faktiskt att jag har blivit full?
detta är min historia
tjo, hoppas ni kommer gilla denna historia så aaa :)